Dugometražni igrani prvijenac Katarine Zrinke Matijević, 'Trampolin', koji se najavljuje kao 'film o ljubavi, ali ne i ljubavni film', premijerno se prikazuje u četvrtak u glavnom natjecateljskom programu Zagreb Film Festivala
Film se temelji na tri ženska lika - bježeći od majke sedmogodišnja Lina susreće tinejdžericu Niku i četrdesetgodišnju Nikolinu, s kojima dijeli sličnu sudbinu i koje poput ogledala zrcale njezinu moguću budućnost. Djevojčica je u potrazi za ljubavlju majke, djevojka od nje bježi, a žena pokušava naći ljubav za majčinstvo.
'Prate se tri životne sudbine koje su toliko slične da bi mogle biti i jedna. Djevojčica, djevojka i žena se susreću i međusobno si na specifičan način pomažu kako bi pobijedile transgeneracijsko nasilje', rekla je redateljica za Hinu.
Za razliku od uobičajenog prikaza obiteljskog nasilja kroz muški lik, Matijević se u svom filmu fokusira na majke, na odnos majka i kćeri zarobljenih u ciklusima nasilja.
'Željela sam razbiti stereotip o tome da su zlostavljači uvijek muškarci, ali i da je nasilje najčešće vezano uz siromašne ili manje obrazovane slojeve društva', istaknula je.
Redateljica objašnjava kako je nastojala da žrtva i zlostavljač dobiju jednak tretman, da se nikoga ne krivi nego se pokuša pronaći rješenje kako bi se nasilje konačno zaustavilo.
'Važno je da se ta tema otvori u društvu i da se zlostavljača promišlja kao ravnopravno biće koje treba pomoć', ustvrdila je, dodavši kako 'Trampolin' pokušava imati razumijevanje i za nasilnika i za žrtvu, jer vjeruje da je to jedini put.
'Znam da film ne može promijeniti svijet, ali ako smo dodirnuli barem jednog ili dva čovjeka napravili smo puno', istaknula je.
Matijević pozdravlja što je na domaćoj sceni sve veći broj žena redateljica, no nije pobornica podjele filmova na muške i ženske, kao i na muške i ženske redatelje.
'Kreacija nema spol, a dobra ideja uvijek nađe svoj put ako se temeljito i požrtvovno na njoj radi', ustvrdila je.
U filmu glume Franka Mikolaci, Marija Tadić, Tena Nemet Brankov, Lana Barić, Frano Mašković, Asja Jovanović, Nina Violić, Igor Kovač, Sreten Mokrović, Enes Vejzović.
Matijević je jako zadovoljna svojom glumačkom ekipom i kaže kako joj je rad s glumcima jedan od naljepših dijelova njenog posla, ponajviše zbog 'čarolije' koja se stvara kada zajedno s njima stvara lik ispred kamere.
Malenu glumicu, Franku Mikolaci, pronašli su od prve i svi su se potrudili da joj rad na filmu bude lijepo iskustvo. 'Ona predano glumi i vježba, no bez prirodnog talenta da uhvati bit, bilo bi teško, ako ne i nemoguće, da to tako dobro radi', napominje.
Osobito joj je drago što su već samo na temelju scenarija mnogi glumci pristali igrati u epizodnim ulogama.
'Trampolin' ovih dana sudjeluje na čak tri festivala, osim na zagrebačkom i na festivalima u Indiji te u Estoniji.
Premijerno je prikazan na ovogodišnjem Pulskom filmskom festivalu gdje je Tena Nemet Brankov nagrađena za najbolju sporednu žensku ulogu.
Film bi trebao početi igrati u domaćim kinima u ožujku, s obzirom na samu tematiku i glumačku ekipu, oko Dana žena.
Uz redateljicu, scenarij potpisuju Pavlica Bajsić i Ivan Salaj.
U glavnoj međunarodnoj konkurenciji ZFF-a u četvrtak se prikazuje i 'Okus tinte' Morgana Simona za koji je taj mladi redatelj već osvojio nekoliko nagrada, uključivši Posebno priznanje za novog redatelja na Filmskom festivalu San Sebastián.
Film prati dvadesetogodišnjeg mladića koji radi besperspektivni posao u salonu za body piercing, ne zarađujući dovoljno da odseli iz kuće. Kad otac jednog dana dovede u stan svoju novu, puno mlađu djevojku stvari se počinju dodatno komplicirati jer prema njoj počne osjećati nešto što ne bi smio.