Dagmar Havlová, 61-godišnja glumica, udovica pokojnog češkog predsjednika Václava Havela, nova je barunica Castelli. U glavnoj ženskoj ulozi drame Miroslava Krleže 'Gospoda Glembajevi' nastupila je u 13. studenog u Vinohradskom kazalištu u Pragu pred prepunim gledalištem i time još jednom potvrdila vjernost glumačkoj profesiji nakon što je više godina igrala ulogu prve dame Češke
Vinohradsko kazalište odlučilo je započeti svoju novu sezonu upravo s Glembajevima u znak sjećanja na sto godina od početka Prvog svjetskog rata, ali i kao analizu krize obiteljskih i društvenih vrijednosti koja se jasno ocrtava u ovoj Krležinoj drami.
Ulogu 39-godišnje barunice Castelli Krleža je napisao za svoju suprugu Belu, koja ju je igrala od praizvedbe drame 1929. pa sve do 1963., kad je imala već 67 godina. Na hrvatskim pozornicama fatalnu suprugu bankara Ignjata Glembaja igrale su i Neva Rošić, Dubravka Miletić i Alma Prica, ali posebno je ostala upamćena Ena Begović koja je barunicu Castelli utjelovila i u filmu Antuna Vrdoljaka.
U provokativnoj glazbenoj verziji 'Glembajevih' režisera Branka Brezovca, glavnu žensku ulogu zaigrala je Severina i što god bi Krleža mislio o tome, vjerojatno nije ni sanjao da će ulogu koju je napisao za svoju suprugu u budućnosti zaigrati supruga jednog predsjednika države, i to Češke, gdje su 'Glembajevi' prvi put izvedeni u praškom Narodnom kazalištu 1937.
'Dagmar Havlová dobro prodaje senzualnu tjelesnost barunice Castelli, ali inače joj je uloga razdvojena na ploške – od spektakularne dame do ordinarne kurve, što ona u stvari i jest. Problem je u tome što su to samo pojedini dijelovi slike u kojoj bi ispod sjajne površine stalno trebao pulsirati ton vulgarnosti. Ova žena teško bi izazvala Leonea Glembaja na konačan čin ubojstva koji ima svrhu samo potvrditi autorovu tezu o Glembajevima kao ubojicama i varalicama', piše u prikazu predstave objavljenom na češkom portalu novinky.cz u kojem se hvali scenska postava slovačkog režisera Martina Hube i ističe aktualnost Krležine drame i danas, kad nedužni stradavaju pod automobilima bahatih tajkuna kao nekada pod kopitima gospodskih kočija.
Dagmar Havlová, djevojačkim prezimenom Veškrnová, rođena je 1953. u Brnu gdje je diplomirala na Muzičkoj akademiji i započela glumačku karijeru koju je nastavila u Pragu. U Vinohradskom kazalištu bila je angažirana od 1979. pa sve do 1997. kad se udala za 17 godina starijeg češkog predsjednika Václava Havela, manje od godinu dana od smrti njegove prve supruge Olge.
Glumila je i u više od 60 filmova i 250 serija, uglavnom u komičnim ulogama, a posljednji put na velikom ekranu zaigrala je 2011. u filmu 'Odlazak' koji je, prema svojoj drami, režirao sam Havel. Iz braka s glumcem Radvítom Novákom ima kćer Ninu, rođenu 1976., koja je majka dviju kćeri. Kao prva dama Dagmar Havlová pratila je svog supruga na inozemnim putovanjima i u drugim protokolarnim prigodama, a posebne simpatije prema plavokosoj i uvijek veseloj prvoj dami Češke gajio je francuski predsjednik Jacques Chirac.
Ipak, zbog svog nametljivog stila ponašanja u češkoj javnosti nikad nije stekla popularnost kakvu je imala prva Havelova supruga Olga, poznata po skromnosti i humanitarnom radu. Ostalo je upamćeno kad je Dáša, kako je skraćeno zovu, 1998. govor zastupnika češkog parlamenta koji je kritizirao Havela popratila glasno zviždući s dva prsta u ustima.
Václav Havel, napustio je predsjedničku funkciju nakon 13 godina, a Dagmar se u svoje staro kazalište vratila 2006. zaigravši u drami 'Trenutak istine'. Pred kamere je opet stala 2008. u seriji Kanadska noć, a 2009. i u trileru Normal. Od 2010. do 2013. u Vinohradskom kazalištu glumila je Mariju Stuart u istoimenoj Schillerovoj drami, a kad je prvi put nastupila kao udovica, dvadesetak dana nakon Havelove smrti, publika ju je dočekala desetominutnim ovacijama.