RAZGOVOR U PULI

Uloga međunarodne suradnje i festivala u promociji i distribuciji filma

21.07.2017 u 09:11

Bionic
Reading

U četvrtak je nastavljen program PulaPROfessional - predavanjem Jelke Stergel, koja je sudionicima predavanja predstavila slovenski sustav financiranja i promocije audiovizualne industrije

Jelka Stergel šefica je međunarodnih odnosa i direktorica Festivala slovenskog filma, a kroz svoje je izlaganje skrenula pažnju na mogućnosti koje pruža slovenski filmski sustav za međunarodne producente.

Istaknula je važnost suradnje redatelja i producenata prilikom odabira produkcijskih strategija, osobito onih vezanih uz financiranje filma. Govoreći o slovenskom sustavu financiranja, uz Slovenski filmski centar i porezne olakšice za strane produkcije, posebno je naglasila ulogu Viba Filma, nacionalnog filmskog studija, koji ima ključnu ulogu u slovenskim filmski produkcijama i koprodukcijama. Slovenija najčešće surađuje s produkcijskim kućama iz Hrvatske, Srbije, Italije, Njemačke i BiH.

Također, istaknula kako interes slovenske publike za slovenske produkcije iz godine u godinu raste, zaključivši kako je ulaganje u promociju domaćeg filma tu odigralo važnu ulogu.

Promocija i distribucija hrvatskog i europskog filma: iskustva i izazovi

Na kraju četverodnevnog programskog bloka, Pula PROfessional je ugostio panel raspravu u čijem je fokusu bio razgovor o iskustvima i izazovima u promociji i distribuciji hrvatskog i europskog filma.

Gosti panel diskusije bili su: Barbora Ligasova (Češki filmski centar, Češka), Dalibor Matanić (redatelj, Hrvatska), Igor Saračević (urednik MAXTV videoteke, HT, Hrvatska), Sandra Perović (urednica, RTS, Srbija), Anđela Petković (voditeljica marketinga i festivalska koordinatorica, Dexin Film, Srbija), Barbara Jukopila (producentica, U svom filmu, Hrvatska), dok je razgovor moderirao Boško Picula.

Barbora Ligasova predstavila je češki sustav poticanja audiovizualne industrije, s naglaskom na financijska ulaganja u promociju češkog filma.

Dalibor Matanić naglasio je ulogu koju je Hrvatski audiovizualni centar u posljednjih nekoliko godina imao u promociji domaćeg filma. Također, Matanić je rekao kako je na promociji filma potrebno raditi od samih početaka – pretprodukcije, izloživši pojedina vlastita iskustva.

Igor Saračević, koji posljednjih sedam godina radi kao urednik MAXTV videoteke, istaknuo je poziciju VOD tržišta u hrvatskom i regionalnom okviru. Istaknuo je kako je kvaliteti MAXTVa uvelike doprinijela činjenica što je HT već niz godina partner ključnih filmskih festivala u Hrvatskoj.

Sandra Perović je u svom izlaganju rekla kako su hrvatski filmovi posljednjih godina u Srbiji zabilježili izniman uspjeh, istaknuvši “Sonju i bika”, “Ustav Republike Hrvatske” i “Svećenikovu djecu”. Dodala je

kako su tome zasigurno pomogle i razrađene strategije promocije ovih filmova. Rekla je kako je publika ključna za uspjeh filma i razvoj reputacije tima koji je na njemu radio.

Anđela Petković najavila je promjene koje očekuju distributere u budućnosti, naglasivši digital single market zakon.

Barbara Jukopila predstavila je svoja producentska iskustva u pogledu filmske promocije i distribucije. Naglasila je kako je uvijek bitna producentska procjena i odabir marketinške strategije, koja mora biti u skladu s vrstom samog AV projekta.