Prema podacima istraživanja Viberatea, neki od trendova koji će definirati glazbeni biznis u 2022. su: višejezična glazba koja postaje sve popularnija u mainstreamu, personalizacija glazbenog iskustva, TikTok kao platforma za pokretanje glazbene karijere, kratki videozapisi koji će postati još moćniji te daljnje miješanje žanrova
Analitička platforma za istraživanje glazbe Viberate upravo je objavila svoje godišnje izvješće 'State of Music'. Tijekom istraživanja, Viberate je analizirao ogromne količine podataka (više od bilijun data point-a, tisuće izvođača i playlisti, milijune pjesama i videa te stotine festivala) prikupljenih s ključnih društvenih mreža i glazbenih kanala, uključujući Spotify, TikTok, Instagram, Beatport i radio. Izvješće donosi nepristrane zaključke, javljaju iz Viberatea, poput onih koji su se izvođači najbolje proveli u svojim žanrovima, što se najviše sviralo i lajkalo na različitim kanalima tijekom 2021. godine te na koje ključne glazbene trendove bi trebalo obratiti pažnju u 2022. godini.
Podaci istraživanja pokazali su da od svih analiziranih glazbenika, samo 1% njih doista vlada društvenim mrežama i glazbenim kanalima. Uzimaju najveći dio kolača i mreže im najviše koriste. Najveći rast obožavatelja ima upravo tih 500 najjačih glazbenika na mrežama, dok se glazbenici u pozadini moraju na sve načine boriti za promociju ako se doista žele probiti. Također je zanimljivo vidjeti, javljaju iz Viberatea, da su hip-hop i K-Pop izvođači vrlo jaki u streamingu, ali su na radiju zapostavljeni. Dok brojevi različitih online angažmana snažno rastu u žanrovima hip hopa i K-Popa, radio je većinom orijentiran na pop i rock. Višejezične, odnosno pjesme koje se ne izvode na engleskom jeziku, uspijevaju na internetu, ali čini se i dalje da imaju problem s dospijevanjem na radio. No, smatraju u Viberateu, trendovi sugeriraju da bi se to moglo promijeniti u 2022.
Prema podacima istraživanja, neki od trendova koji će definirati glazbeni biznis u 2022. su: višejezična glazba koja postaje sve popularnija u mainstreamu, personalizacija glazbenog iskustva, TikTok kao platforma za pokretanje glazbene karijere, kratki videozapisi koji će postati još moćniji te daljnje miješanje žanrova.
Evo kako Viberate ukratko elaborira svaki od navedenih trendova za 2022. Cijelo istraživanje dostupno je na ovoj poveznici.
Višejezična glazba će postati mainstream
Južnokorejska senzacija BTS dospjela je na Viberateovu top 5 listu na gotovo svim kanalima, dok je YouTube zabilježio ogroman porast popularnosti azijskog popa i latino žanrova (osobito reggaetona). Za razliku od radija ili TV-a, mrežni glazbeni kanali nemaju urednike, zbog čega neengleska glazba lakše dolazi u mainstream.
Personalizacija glazbenog iskustva
Personalizacija će potaknuti daljnji uspjeh glazbenika. Izdavačke kuće, umjetnici i drugi glazbeni profesionalci imat će financijske koristi od tzv. 'fan-first' pristupa njihovim promocijama albuma, pjesmama, merchu i sl. Takva personalizirana iskustva također donose mogućnost osiguravanja digitalnog prihoda poput, primjerice, napojnice u NFT-u, ili pretplate na pjesme koja se plaća kriptovalutama.
TikTok kao platforma za pokretanje glazbene karijere
Ne samo da je TikTok bila najposjećenija web stranica 2021. godine, već je pomogla i glazbenicima poput Tokischa, Willa Paquina ili Crawlers da se probiju i povećaju broj svojih streaminga. Glazbenici koji uspješno pretvaraju TikTok hitove u solidan broj streamova su oni s pravim potencijalom, smatra Viberate, čije istraživanje očekuje i više otkrivanja glazbenih talenata upravo na TikToku.
Kratki videozapisi postaju još moćniji
Kratki videozapisi i dalje će držati primat. Lako probavljivi formati kao što su TikTok videozapisi bit će, smatra Viberateovo istraživanje, najkorisniji promotivni format za glazbenike koji se žele istaknuti i započeti svoje karijere. S publikom koja sve više slavi DIY pristup, sadržaj tih videozapisa bit će važniji od njihove produkcijske kvalitete.
Daljnje miješanje žanrova
Žanrovske granice dodatno će se zamutiti. 'Savijanje' i miješanje žanrova popularnije je nego ikada. Ljudi i slušaju više žanrova, čemu doprinose i različite 'mood playliste' za posebne prilike (npr. za vožnju, učenje, opuštanje...) Na primjer, Spotifyjeva playlista 'Pjesama za pjevanje ispod tuša' ima ogromnih 6,4 milijuna pratitelja.
Posjetite adresu Viberateovog istraživanja za potpuni pregled trendova i najuspješnijih glazbenika u 2021. godini.