ODSAD IDEMO U APM

Veliko ujedinjenje za spas hrvatskih knjižara

09.04.2014 u 10:10

Bionic
Reading

Algoritam, Profil i Mozaik odlučili su se spojiti u jedan knjižarski lanac, koji će biti najveći u Hrvatskoj. Ovaj potez su danas na press konfrenciji u hotelu Dubrovnik predstavili prvi ljudi spomenutih nakladnika i knjižara Neven Antičević, Bojan Vidmar i Daniel Žderić

Četrdeset knjižara s više od 9000 četvornih metara prostora, u kojima će do jeseni biti ponuđeno oko 150 tisuća prodajnih artikala, među njima, naravno, najviše knjiga. To je početna bilanca velikog ujedinjenja knjižara Algoritma, Profila i Mozaika u zajedničku prodajnu mrežu, koja pokriva sve gradove Hrvatske, kako su danas na press konferenciji najavili direktori tih velikih nakladnika i knjižara.

Sve ja započelo prije dvije godine, kada su se potaknuti krizom, koja je naročito pogodila knjižarstvo i nakladništvo, ujedinili Profil i Mozaik, a sada im se pridružuje i Algoritam. No kako je naglasio Neven Antičević iz Algoritma, pozivaju se i svi drugi knjižari da se priključe ovom prodajnom lancu, koji bi trebao biti garancija preživljavanja hrvatskog izdavaštva i knjižarstva. 'Sinergiju naših nastupa prema kupcima pojačat ćemo uzajamnim komparativnim prednostima, širenjem strane knjige u 'stari' Profil Mozaik i širenjem hrvatske knjige, udžbenika i darovnog programa u 'stari' Algoritam', objasnio je Antičević.

Daniel Žderić iz Profila također je najavio da će od ujedinjenja najviše profitirati kupci, dok je Bojan Vidmar iz Mozaika ovaj potez opisao kao 'dobitnu kombinaciju' i 'osnovu za normalnije poslovanje'. Očito je recesija potaknula ove velike knjižare i izdavače na ujedinjavanje, no postavlja se pitanje kako će se u svemu tome odnositi prema srednjim i malim nakladnicima, čija prodaja će ovisiti o ovoj knjižarskoj mreži. Lideri tri Algoritma, Profila i Mozaika ističu da su 'svim nakladnicima vrata uvijek otvorena' te da neće doći do potpisivanja novih ugovora s dobavljačima, nego na snazi ostaje dogovoreno. Žderić smatra da je 'hrvatska budućnost postojanje jednog ili dvaju lanaca knjižara', s obzirom na to da se isti procesi već događaju u SAD-u i Europi.


O promjeni naziva i novom brendiranju se razgovaralo, ali bi sve to koštalo oko pet milijuna kuna, pa se zasad ostaje pri ne baš kratkom imenu Algoritam-Profil-Mozaik i akronimu APM.

Zanimljiv i potencijalno vrlo profitabilan dodatak ovom projektu jest književna društvena mreža koju APM pokreće, nazvana Imaginarij. Ona je, prema Antičevićevim riječima, jedinstven projekt u svijetu, a omogućavat će online platformu za susrete knjigoljubaca, napose onih koji vole pisati o knjigama. Trenutno je Imaginarij u beta-verziji, a njegovo lansiranje se najavljuje za svibanj. Na ovoj književnoj društvenoj mreži i portalu postojat će i sustav rankinga čitateljskih kritika, pa će najbolje ocijenjeni dobivati popuste na knjige iz lanca APM. U tome su se u APM-u naslanjali na iskustva Mozaika i njegova, ujedno jedinog u Hrvatskoj, knjiškog kluba Svijet knjige. Cilj je 'na novi nivo dovesti online kupnju i razgovor o knjigama'.

Knjižari očekuju da bi mogli dobiti i neka sredstva iz fondova EU, svjesni da je budućnost izdavaštva digitalna.