67. SPLITSKO LJETO

'Venatus' i 'Migrations' premijerno izvedeni na splitskom Sustipanu

21.07.2021 u 00:24

Bionic
Reading

Prva baletna premijera 67. Splitskoga ljeta​ - neoklasični baleti 'Venatus' i 'Migrations' u koreografiji Aarona Koka i izvedbi Baleta Hrvatskoga narodnog kazališta u Splitu izvedeni su premijerno u utorak navečer na splitskome Sustipanu

​​Kostimografiju potpisuje Maja Peruzović, oblikovatelj svjetla je Branimir Bokan, oblikovatelj tona Petar Ivanišević, a glazbena voditeljica i skladateljica intermezza Irina Nikolenko​

Dvodijelna baletna premijera

Prvi dio baletne premijere - 'Venatus"' izveden je prije godinu dana u sklopu trodijelne baletne večeri, ​a ​na sustipansku ​se ​pozornicu vratio bogatiji za solo koji ​je večeras izvela Matea Milas, ​dok će u srijedu navečer u repriznoj izvedbi to biti Nozomi Miura.

Inspiriran glazbom mladoga poljskog skladatelja Szymona Brzoske, Kok ​je ​u prvi plan stavio tjelesnost i muzikalnost plesača smišljeno izostavljajući priču.

​U splitskome HNK-u istaknuli su da ​'Venatus' ima sve tradicionalne elemente bijeloga baleta kao što su pas de deux, solo i corps de ballet finale podređene glazbi poljskoga skladatelja. Odstupanje od tradicije očituje se pak u minimalističkom dekoru i kostimima, kako bi fokus ostao na plesačima i glazbi, kao stalni podsjetnik publici da je balet umjetnost sama po sebi.

Premijera baleta na 67. Splitskom ljetu
  • Premijera baleta na 67. Splitskom ljetu
  • Premijera baleta na 67. Splitskom ljetu
  • Premijera baleta na 67. Splitskom ljetu
  • Premijera baleta na 67. Splitskom ljetu
  • Premijera baleta na 67. Splitskom ljetu
    +2
Premijera baleta na 67. Splitskom ljetu Izvor: Cropix / Autor: Josko Ponos / CROPIX

Drugi dio baletne premijere, 'Migrations', ​izvodi se na glazbu predstavnika ruskoga minimalizma Kirilla Richtera. Balet​ pokuš​ava govorom glazbe i tijela odgovoriti na pitanja kako se uklapamo u društvo, prilagođavamo rutinama i kulturi koja nas okružuje.​ Kako su objasnili u splitskome HNK-u, polazeći od vlastita iskustva, Aaron Ko​k​ istražuje priče i izazove kroz koje prolaze migranti, a iz pokreta ​se ​rađaju slike koje istražuju osjećanje bivanja različitim od okoline te želje za prilagođavanjem.

Na sceni su se večeras, a to će činiti i sutra, ​​​​izmijenjivale dvije postave plesača, solista i članova ansambla Baleta HNK Split​  - Matea Milas, Nozomi Miura, Ingeborg Hendrikx, Yezi Jung, Anastasiia Boiko, Jurgen Rahimi, Aubin Le Marchand, Yuto Mutai, Daniel Hoek, Hazuki Tanase, Eva Karpilovska, Hyejin Kim, Minori Nakayama, Demelza Lesage, Aaron Kok, Ivan Boiko, Jurgen Rahimi, Daniel Erchov Zayas, Ania Bartkowski, Isaiah Maness, Tiri Berger i Lien Geslin-Vick.

Aaron Kok ​​rođen je 1995. u Sydneyu u Australiji. Baletno obrazovanje počeo je na McDonald College Performing Arts u Sydneyu, a nastavio 2012. u Nizozemskoj na Dutch National Ballet Academy. Za vrijeme školovanja plesao je razne solističke uloge te se nakon diplome 2015. pridružuje poznatoj nizozemskoj plesnoj akademiji Introdans.

Početkom 2017. dolazi u angažman Baleta HNK Split predstavljajući ga u najboljem svjetlu i izvan matične pozornice na uglednim međunarodnim manifestacijama (Benefiz Gala u Munchenu, Tanzwoche Dresden i dr.). U splitskom kazalištu tumačio je velike uloge u 14 suvremenih, klasičnih i neoklasičnih baletnih predstava.