Asghar Farhadi najjača je karika današnje iranske kinematografije, a neki ga cijenjeni kritičari i filmaši drže za jednog od najvećih živućih redatelja današnjice
Proslavio ga je film 'Nader i Simin se rastaju', za koji je 2012. osvojio Oscara za najbolji film na stranom jeziku, a zlatni je kipić i ove godine u istoj kategoriji pripao njegovu novom filmu 'Trgovački putnik', no bilo je poprilično burno jer je Farhadi bojkotirao samu dodjelu te poslao svoje sunarodnjake znanstvenike koji uspješno grade karijeru u SAD-u da prestižnu nagradu preuzmu umjesto njega. Tim je činom otvoreno protestirao protiv Trumpa i njegove antiizbjegličke politike koja iranskom narodu ne dopušta ulazak u SAD.
'Trgovačkog putnika' struka je počastila izuzetnim komplimentima, pa tako Variety hvali božanstvenu glumu i uraganske emocije tandema Alidoosti-Hosseini, Guardian naglasak stavlja na pametnu priču i besprijekornu dramu, dok se Hollywood Reporter divi tome kako Farhadi znalački plete mrežu oko gledatelja i na kraju ga ostavlja bez daha.
Drama 'Trgovački putnik' nosi hičkokovsku notu stalne napetosti, u čemu je Farhadi nenadmašan majstor zanata, a gledatelj je emocionalno uznemiren i zabrinut za likove i njihovu sudbinu. U ovoj priči to je bračno-glumački par Rana i Emad, kojem se zbog iznenadne opasnosti od rušenja zgrade u kojoj žive (uvjeti života u Iranu!) te prisilne selidbe život okrene naglavačke. Spletom nesretnih okolnosti, njihov je odnos, kao i u predstavi 'Smrt trgovačkog putnika', koju trenutačno pripremaju na kazališnim daskama, stavljen na kušnju. Ako ti netko uništi život, kako ga ne mrziti? Je li osveta opravdana i u kojim uvjetima ili treba pronaći snage za oprost?
Odgovorite točno na nagradno pitanje i osvojite ulaznice (2x2) za projekciju 'Trgovačkog putnika' 1. travnja u 19 sati u Kinu Europa. Dobitnici su Antonija Komazlić i Biserka Bilić.