STRAH U KOSTIMA

Volite horore? Ovo su savjeti za vas

23.03.2014 u 10:38

Bionic
Reading

Jedna od autorica slavne serije 'Dosjei X' Sara B. Cooper, svima koji žele unaprijediti svoje spisateljske vještine i napisati horor koji tjera strah u kosti, podijelila je nekoliko savjeta

Sara B. Cooper svoje znanje podijelila je s brojnim drugim vrsnim autorima u priručniku 'Now Write!'.

Prisjetila se kada je sa sedam godina pročitala svoju prvu horor priču zbog koje nije mjesecima spavala.

'Dobro čudovište mora utjeloviti strah. Pisac mora biti svjestan onoga čega se plaši. Ne samo paukova ili žena s previše plastičnih operacija (iako mi se čini da upravo to krije dobru horor priču), već onih tihih strahova kojih brojni nisu svjesni.

'Bitna je stvar i razmisliti o fizičkoj manifestaciji čudovišta – koja je njegova forma?' piše Cooper zaključivši da kada pogleda, ostaje začuđena jer su najstrašnija čudovišta često bila svedena na najjednostavnije predmete.

Kako bi budućim piscima horora olakšala posao, objavila je popis 'Što je strašno?' koji donosimo u nastavku:

Nepoznato
U ovu grupu ubrajaju se neobična bića i pojave. Primjer je toga film Alien. Biće koje izgleda, diše i komunicira posve drugačije od nas.

Neviđeno
Za vidovite ljude veći dio njihova doživljaja realnosti dolazi od vizija, predosjećaja i osjećaja. Čuti nešto bez fizičke manifestacije stvara dubinski osjećaj straha.

Biti van kontrole
Situacije u kojima smo lišeni kontrole jer nam je ona oduzeta zbog superiornijih bića, zamke ili manipulacije, odlično su polazište za zastrašujuću priču.

Kobna greška
Znanstvenik čiji pokus odlazi u krivom smjeru kao u slučaju Frankensteina, kupanje gremlina, samo su neke od uspješnica izgrađenih baš na ovoj formuli.

Neobični svakodnevni predmet

Sjećate li se uklete lutke Chuckyja? Vjerujemo da da. Sve što odstupa od realnosti, kod ljudi izaziva strah. Nepotrebne su pritom maliciozne namjere, za malo jeze dovoljne su i sjene koje se gibaju svojevoljno ili radio koji ima svoju volju.

Rizik
U priči mora postojati rizik. Smrt i gubitak uvijek su snažni motivatori. No, tu su i ostali rizici. Rizik od gubitka razuma, drage osobe, kućnog ljubimca, identiteta itd.

Svima koji se žele okušati u pričama, Cooper preporučuje da prvo osvijeste vlastiti strah, utjelove ga u neku formu te provuku kroz navedene točke.