KNJIŽEVNOST PRODAJE

Whitman za iPadom i Shakespeare u trapkama

30.01.2014 u 12:12

Bionic
Reading

Iako vam na spomen poezije zasigurno na pamet ne pada zgrtanje novca i prodaja raznoraznih proizvoda, upravo djela slavnih pjesnika danas imamo prilike čuti kao tekstove brojnih reklama. Koji pjesnik prodaje čips, a čije pjesme su primjerenije za elektronsku opremu, provjerite u tekstu

Autorica Charlotte Runcie u tekstu objavljenom u Telegraphu pozabavila se pjesnicima koji su, premda o tome za života jamačno nisu ni sanjali, dospjeli u marketinšku industriju. Stihovi slavnih pjesnika danas, često mimo znanja javnosti, prodaju prehrambene artikle, oglašavaju akcije ili pak nude elektroničke proizvode. Evo i nekoliko primjera.

1. Namrgođeni Thomas nudi čips
R. S. Thomas jedan je od najcjenjenijih britanskih pjesnika posljednjeg stoljeća, najpoznatiji po svojim stihovima o vjeri i opjevanim pejzažima rodnog Walesa. U novije vrijeme njegov lik najviše se povezuje ni manje ni više nego s vrećicama čipsa. Marketinški stručnjaci tvrtke Tyrrels pakiranja svojih hrskavih krumpirića ukrasili su fotografijom slavnog pjesnika. Zanimljivo je da su to učinili sasvim slučajno ni ne znajući o kome je riječ što su potvrdili i na Twitteru.

'Fotografija je izabrana samo zbog izgleda. Sramimo se što nismo prepoznali da je riječ o R. S. Thomasu', rekao je glasnogovornik tvrtke.
Thomasova slika stoji uz natpis 'Osvojite kratkotrajan pogled prijezira ili… 25.000 funti'.

Osim zbog činjenice da njegova slika na čipsu stoji kao ilustracija za nezadovoljstvo, Thomasa jamačno ne bi suviše obradovalo ni to što njegov lik krasi pakovanje čipsa čiji je slogan - 'izvorni engleski krupno rezani čips' budući da je bio poznat kao velški nacionalist.

2. Whitman bi koristio iPad
Nova reklama za iPad Air donosi recitaciju pjesme Walta Whitman koju izvodi glumac Robin Wiliams, upravo onu koju smo imali prilike doživjeti u filmu 'Društvo mrtvih pjesnika'. Iako u prvi mah zasigurno ne biste povezali tvrtku Apple i Whitmana, marketinškim stručnjacima ta je veza bila jasna kao dan ili, ako vam je draže, kao ekran nekog od Appleovih uređaja. Čeka li i Whitmanovu pjesmu 'I Sing the Body Electric' mjesto u promidžbi elektroničkih uređaja, saznat ćemo u dogledno vrijeme.

3. Keats prodaje jesenske plodove
Prvi put kada čujete glas Rogera McGougha kako uz prizore zrelog voća, druženja uz vino i sočnih kolača reklamira trgovački lanac Waitrose, vjerojatno ćete bit lišeni snažnog umjetničkog doživljaja. No poznavatelji poezije prepoznat će da je kao reklama za jesensku akciju u Waitroseu poslužila 'Oda jeseni' slavnoga Johna Keatsa. Dok je zaneseno pisao o sezoni magle i zrelih plodova, jamačno nije razmišljao da će jednoga dana pjesma reklamirati akcije 'tri po cijeni dvije'.

4. Shakespeare u trapericama
Reklamu iz 2005. za traperice Levis's 501 tog svjetski poznatog brenda nadahnula je drama 'San ivanjske noći' Williama Shakespeara. Magična šuma zamijenjena je mračnom četvrti Los Angelesa, a lik u reklami koji bi u predstavi odgovarao liku Vratila, umjesto magareće glave nosi traperice izmijenjena oblika.