Vratiti na pozornicu izvedbe opernih predstava, nakon što je 28. studenog 2020. na snagu stupila mjera 'obustave izvođenja složenih glazbeno scenskih djela koja uključuju orkestre i zborove', za riječko je Hrvatsko narodno kazalište, kažu bio poseban izazov zbog kojega su tijekom proteklih šest tjedana razvili novu formu operne izvedbe koju će publici predstaviti krajem siječnja te narednih mjeseci
Vraćanje opernih predstava na scenu traži kreativan pristup novim mjerama, kao i pridržavanje svih onih dosadašnjih, uvedenih tijekom izvedbi 'Aide' i 'Carmen', navode iz Zajca. To, nabrajaju, znači: 'orkestar na pozornici, sa svim propisanim razmacima između glazbenika; solisti koji nastupaju bilo na distanci, ili koriste vizire ako su u bliskoj interakciji, ili se, iznimno i sukladno preporukama, kada je riječ o umjetnicima čiji je kontakt neophodan, uvijek radi o istim osobama.'
Za nove izvedbe Bizetove 'Carmen', koje su na programu 21. i 23. siječnja, režija je, najavljuju, prilagođena novim mjerama uz potpunu redukciju zbora.
'Neke zborske dionice ne izvodimo, a druge preuzimaju solisti, uz testiranje izvođača na SARS-CoV-2 prije izvedbe (ako već nisu stekli imunitet) i korištenje vizira u zajedničkim scenama. Začudna i prkosna Michaela Selinger vraća se naslovnoj ulozi, uz Aljaža Farasina i Luku Ortara u ulogama Don Josea i Escamilla.
Prilikom izvedbi Mascagnijeve opere 'Cavalleria rusticana' koja će, pod ravnanjem maestra Paola Bressana i u režiji Dražena Siriščevića, biti premijerno izvedena 27. siječnja, zbor će pjevati u dvorani za probe, dakle potpuno izvan prostora pozornice i gledališta, a zvuk će se prenositi u dvoranu. Tako će gledatelji ovu operu moći doživjeti u svoj njezinoj glazbenoj raskoši, a opet uz strogo pridržavanje svih mjera i naše uvjerenje da će dramatična glazbena i glumačka izvedba riječkih opernih prvaka, Kristine Kolar, Domagoja Dorotića i Roberta Kolara, nadomjestiti fizičko odsustvo zbora s pozornice', navode iz riječkog HNK.
U tijeku su, dodaju, i probe za inscenaciju Verdijeve 'Traviate'.
'Ona ne samo što strogo respektira mjere zaštite od virusa nego i tematizira tragediju bolesti, patnju i izolaciju u potresnoj izvedbi prvaka riječkog kazališta, Anamarije Knego i Aljaža Farasina, te gostujućeg solista Kevina Greenlawa. U 'Traviati', pod dirigentskim vodstvom maestra Valentina Egela te u dramaturgiji i režiji Marina Blaževića, nastavit ćemo istraživati mogućnosti fizičke odsutnosti, a glasovne odnosno zvukovne prisutnosti zbora u izvedbi, već testirane u predstavama 'Carmen' i 'Cavalleria rusticana'', najavljuju iz kazališta.