Nakon dvije studije i gotovo neizdržive količine 'teasinga', Audi je konačno odlučio baciti karte na stol i pokazati nam što će nas u Ženevi dočekati pod značkom najmanjeg modela iz Ingolstadta – A1
Audi A1 izvorno je debitirao u konceptnom ruhu pod imenom Metroproject Concept, a valja priznati da je konverzija iz studije u stvarnost za A1 prošla bezbolnije nego za brojne druge projekte kojima smo svjedočili posljednjih godina. A1 će tako standardno dolaziti s LED dnevnim prednjim svjetlima, a kupci će moći birati između niza individualiziranih detalja poput različitih boja krovnih nosača i presvlaka interijera.
Audi s novim A1 u fokusu ima luksuznu klasu gradskih kompakata – odnosno BMW-ov Mini, pa ne čudi što se proizvođač s četiri prstena ne razmeće pretjerano detaljima kao što su primjerice oni o platformi. Nju A1, naime, dijeli s ostalim modelima iz VAG koncerna – Škodom Fabijom, Seat Ibizom i Volkswagen Polom. A1 također neće biti dostupan sa, za Audi prepoznatljivim, Quattro integralnim pogonom, a ni karoserija mu nije izrađena od aluminija, već od standardne čelične legure premda u Audiju tvrde da je masa automobila održana na niskoj razini te kod najlakšeg modela iznosi 1.045 kilograma. A1 mjeri 3,95 metara u dužinu, 1,74 metra u širinu i 1,42 metra u visinu uz 2,54 metra međuosovinskog razmaka.
Nijemci tvrde kako su značajno unaprijedili ovjes i upravljač mališana zbog čega bi vozne osobine morale biti superiornije od bratskih modela.
Audi je poznat po višestruko nagrađivanim interijerima, pa ni A1 ne bi trebao biti iznimka. Kvalitetni materijali, ugodan dizajn i pregledni instrumenti, kao i vrhunska ergonomija trebali bi činiti vrlo ugodno okruženje vozaču i putnicima. Prtljažnik standardno nudi 270 litara prostora, a volumen se može proširiti na 920 litara obaranjem stražnje klupe.
A1 će pogoniti četiri motora kad se u prodaji pojavi sredinom godine – dva benzinca i dva dizelaša. Svi su motori turbopunjeni te opremljeni tehnologijom direktnog ubrizgavanja. Osnovu čini 1,2 litreni TSI benzinac sa 86 KS i 160 Nm koji prosječno troši 5,1 litru goriva u kombiniranom ciklusu. Slijedi ga 1.4 TFSI sa 122 KS i 200 Nm. Slabiji benzinac do stotke sprinta za dvanaestak sekundi, dok je snažnijem modelu dovoljno svega devet sekundi za isti zadatak.
Dizelske modele pogone dvije varijante istog 1,6-litrenog TDI common-raila sa 90 i 105 KS, odnosno 230 i 250 Nm. Slabiji dizelaš do stotke stiže za 12, 2 sekunde, a prema Audijevim podacima troši svega 3,8 litara na stotinu kilometara. Uz decilitar goriva više, snažnijem sprint do stotke traje 10,8 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 187 km/h.
A1 će standardno biti opremljen ABS-om i ESP-om kao i elektronskim diferencijalom s ograničenim proklizavanjem. Očekuje se da bi cijena osnovnog modela trebala iznositi oko 16.000 eura.