Prethodna generacija modela C3, ako ćemo iskreno, bila je namijenjena nježnijem spolu, što se jasno vidjelo u feminiziranim linijama eksterijera, kao i u ljepuškasto dizajniranom interijera. Citroen ih je u nešto manje od osam godina prodao čak dva milijuna, što je prilično impresivan rezultat. Sad je pred nama nasljednik koji obećava mnogo više
Kao prvo, C3 više nije ženski automobil. Premda ga još uvijek ne možemo nazvati pravim muškim strojem, agresivnijim izgledom prednje maske i oštrijim linijama karoserije trebao bi se podjednako svidjeti vozačima i vozačicama. Sad kad smo ovo maknuli s dnevnog reda, možemo istaknuti da su Francuzi postigli začuđujuće mnogo s novim C3 koji na prvi, drugi, a bome i treći pogled djeluje kao potpuno novi automobil premda je građen na istoj platformi kao i prethodnik! To u osnovi znači da dva automobila dijele podjednak međuosovinski razmak (2.466 mm), kao i dio pogonske ergele, no i elemente prijenosa i ovjes.
Novi C3 je ipak dužinom 3.941 mm, širinom 1.728 mm i visinom 1.524 mm veći od prethodnika, no taj dojam teško ćete steći samo gledajući ga. Za ovo je potrebno zaviriti u unutrašnjost, a ondje bi djevojke moglo dočekati prvo neugodno iznenađenje. Odaberete li model sa staklenim krovom Zenith – za koji Citroen vjeruje da će biti izbor 50 posto kupaca, štitnici za sunce neće imati ogledalce za popravljanje šminke.
Zanemarimo li ovaj nesvakidašnji propust, valja reći da novi C3 nudi poprilično mjesta za putnike sprijeda i straga, s tim da će se putnici na stražnjoj klupi potući oko pozicije iza suvozača koja nudi mnogo više mjesta za noge. C3 briljira i kad je prtljažni prostor u pitanju nudeći impresivnih 300 litara obujma, odnosno 1.000 litara s preklopljenom klupom. Možemo očekivati da će se većini svidjeti i dizajn kontrolne ploče i armature, nama je doduše smetao oblik unutarnje strane vrata, čija nam je tvrda plastika nažuljala koljeno lijeve noge. C3 ima pregledne uređaje, a kontrole su ergonomski predvidljivo raspoređene.
Najsvjetlija strana su sjedala koja su izuzetno udobna čak i nakon dužeg vremena. Dio pohvala ide i na račun ovjesa koji upijajući neravnine i oštećenja upravo briljira u gradskim uvjetima. Ipak vrlo postaje jasno da je C3 gradski orijentiran automobil. Lako manevriranje i parkiranje te nenadmašna preglednost u gradu danak je uzela na otvorenoj cesti gdje do izražaja dolazi mekoća ovjesa, nedirektnost upravljača i nepreciznost mjenjača. To ne znači da se C3 ne može voziti brzo, no recimo samo da će automobil preferirati autoput u odnosu na zavojitu otvorenu cestu.
Baš nikakvih zamjerki zato nemamo na 1,6-litreni dizelski motor koji sa 92 KS i 215 Nm ispunjava sva očekivanja, a da pritom ne troši više od 6,5 litara u kombiniranom ciklusu, čak i pri agresivnijoj vožnji. Živahnom dizelašu na ruku idu i dobro podešeni prijenosni omjeri peterostupanjskog mjenjača.
U konačnici, valja spomenuti sigurnost. ABS je standardni dio opreme, dok za ESP valja nadoplatiti, a dolazi samo uz paket Exclusive. Na crash testovima Euro NCAP-a C3 je zaradio četiri zvjezdice sa 83 posto bodova osvojenih za zaštitu odraslih, 74 posto za zaštitu najmlađih te 33 posto za zaštitu prolaznika.
Proizvođač: Citroen
Model: C3 1.6 HDi
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 66/92 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 215 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,6/7,1/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 11
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.941/1.728/1.524
Cijena do registracije: 125.900 kuna