Djeci bi trebalo dopustiti da gledaju televiziju i jedu pizzu, savjetuje guru roditeljstva dr. Bryan Caplan s američkog sveučilišta George Mason u Virginiji
Roditelji bi u odgoju trebali imati opušteniji pristup, kaže dr. Caplan i tvrdi da takozvano 'investicijsko roditeljstvo', kad je dijete u glazbenoj školi, brojnim sportskim i obrazovnim aktivnostima, nije ključno za uspješnost djece kada postanu odrasle osobe.
Dr. Caplan tvrdi kako bi roditelji 'trebali malo olabaviti' pristup odgoju i prestati kontrolirati svaki aspekt života svoje djece. Poziva zabavniji način odgoja djece koji naziva 'spokojno roditeljstvo', a čiji se koncept sastoji u tome da se roditelji više opuste. Ova će teorija, vjerojatno, izazvati konsternaciju među sve većom skupinom tigar-majki koje su prihvatile načela škole odgoja djece koja znače - puno učenja, malo igranja.
Ta se teorija temelji na besteleru 'Borbena himna tigar-majke' autorice Amy Chua koja tvrdi da se roditelji trebaju boriti za poboljšanje obrazovnih postignuća svog djeteta.
No savjeti dr. Caplana vjerojatno će donijeti olakšanje zauzetim roditeljima koji se često osjećaju krivima zbog malo vremena koje mogu posvetiti svojoj djeci. Dr. Caplan, otac troje djece, tvrdi kako se roditelji trude previše oko svoje djece te da time nanose štetu odgoju.
'Prestanite se brinuti oko toga koliko vaša djeca vremena provode pred televizorom. Ne tjerajte ih na milijun aktivnosti koje mrze. Prihvatite činjenicu da su vaša djeca u najvećoj mjeri oblikovana svojim genima i svojim izborima, a ne vašom požrtvovnošću u nadi da ćete ih pretvoriti u uspješne odrasle osobe.'
Dr. Caplan tvrdi da se njegova teorija temelji na znanstvenim dokazima. Ukazuje na akademska istraživanja o blizancima i usvojenoj djeci koja su pokazala da su dugoročni učinci roditeljskog odgoja zanemariv faktor u kasnijem uspješnom i sretnom životu. Istraživanja, također, pokazuju da se inteligencija djeteta može povećati uz pomoć roditeljske interakcije, no nakon 12. godine roditeljski angažman više na to ne može utjecati.