S obzirom na ogromnu popularnost tenisica Air Force 1 i Pegasus, sportski div Nike odlučio se za posve neočekivan zaokret - sad želi otežati njihovu kupnju
Zašto Nike želi učiniti model Air Force 1 nedostupnijim za kupce?
Sportski brend smanjuje proizvodnju ovih popularnih linija tenisica da bi spriječio njihovu prodaju na sniženju i napravio mjesta za svoje novije modele.
Air Force 1 i Pegasus glavni su artikli Nikeove linije tenisica i jedni su od najstarijih modela tog brenda.
Dok Air Force 1 odlikuje prepoznatljiv dizajn u posve bijeloj boji, Pegasus ima prepoznatljiv potplat.
INES DE RAMON
Nova ljubav Brada Pitta s puno stila spojila je trendi traperice s kultnim tenisicama
Oni su jako popularni lifestyle modeli idealni za brojne prigode, ali ako ih je previše na tržištu, u jednom trenutku doći će do prezasićenosti tim proizvodima, a time i do njihove niže cijene. To je, dakako, velik rizik za Nike jer vidi sebe kao premium brend te nastoji zaštititi svoju mogućnost prodaje tenisica po višim cijenama i tako spriječiti njihovo sniženje. Stoga smanjuje ponudu da bi pokušao i zadovoljiti potražnju i prodati robu po punoj cijeni. Kompanija također želi potaknuti kupnju novih, skupljih tenisica Air Max i novijih modela Pegasusa.
'Usred smo pomicanja našeg portfelja proizvoda prema novijim linijama. Povlačimo isporuku klasika kao što je Air Force 1 i smanjujemo isporuku Pegasusa', najavio je Nikeov direktor financija Matthew Friend, piše CNN. Potezi kompanije stoga bi mogli otežati kupcima pronalaženje klasičnih bijelih modela Air Force 1 i Pegasusa u trgovinama.
No najodaniji kupci Nikeovih tenisica prijeći će na druge modele tog brenda, smatra Christopher Burns, analitičar industrije tenisica i osnivač bloga Arch USA o tenisicama i lifestyleu.
'Kolekcionari tenisica fokusiraju se na ograničena izdanja i posebne linije - ne na linije za masovno tržište kao što je Air Force 1', rekao je.
Ipak, Nikeova strategija mogla bi im se obiti o glavu ako potrošači ne budu oduševljeni novim proizvodima. Iz brenda su najavili da će smanjenje dostupnosti određenih modela utjecati na prodaju u nadolazećoj fiskalnoj godini. Ona će u prvoj polovici godine pasti na niske jednoznamenkaste brojke, rekli su iz kompanije. 'To je dugoročno ispravna strategija, ali pritom nije jasno koliko će novi stilovi tenisica snažno odjeknuti', rekao je Randal Konik, maloprodajni analitičar u Jefferiesu.
Usporavanje kupnje i konkurencija
Nikeovo smanjenje ponude dolazi u trenutku u kojem se suočava s padom prodaje i oštrom konkurencijom novih tržišnih marki kao što su Hoka i On.
Kupci mijenjaju svoje ponašanje, pa umjesto na skupe tenisice i sportsku odjeću radije troše na nešto drugo, ali i iskustva kao što su koncerti i putovanja.
Inače, Nike je smanjio svoje procjene prihoda za ovu godinu otkrivši da planiraju čak dvije milijarde dolara uštede troškova u sljedeće tri godine, a u siječnju su otpustili 1700 zaposlenika.
U međuvremenu je Nike promijenio i strategiju distribucije. Posljednjih godina smanjili su broj tradicionalnih trgovaca na malo kojima prodaju svoju robu, istovremeno se usmjeravajući na izravan rast putem vlastitih kanala, posebno online. Iz brenda su rekli da mogu ostvariti više nego udvostručen profit prodajom robe putem vlastite web stranice i fizičkih trgovina nego što to mogu učiniti putem veleprodajnih partnera.
Kompanija je najavila da će usmjeriti svoje resurse, marketing i vrhunske proizvode na samo 40 odabranih maloprodajnih partnera, kao što su Dick's Sporting Goods i Foot Locker.