Fiat 500, poznatiji kao Cinquecento, a u nas, greškom, nazivan i fićo, nije bez razloga jedan od najpopularnijih gradskih mališana na europskom tržištu. Osim retro dizajna kojem je teško odoljeti, maleni talijanski automobil nudi sjajne vozne osobine, nisku potrošnju i, odnedavno, automatski mjenjač
Fiat 500 već je osvojio niz prestižnih nagrada za dizajn. Razlog je jednostavan. Mnogo proizvođača je pokušalo, no ako izuzmemo Mini, samo je Fiat uspio tako vjerno prenijeti linije 50 godina starog modela 500 na njegova modernog nasljednika. Koliko je sličnost vjerna, dovoljno govori podatak da su omjeri ostali identični, a automobil je tek u dimenzijama, zbog sigurnosnih razloga i komfora, porastao za 25 posto u odnosu na svog prethodnika.
Sličnost nije samo evidentna na vanjskom dizajnu. Novi 500 ima prekrasnu unutrašnjost koja vješto kombinira duh prošlosti s naprednim tehnologijama sadašnjosti. Dovoljno je baciti pogled na armaturu u boji karoserije, retro dugmad ili pak fenomenalnu kontrolnu ploču s brzinomjerom i obrtomjerom u jednoj kružnoj cjelini. Čak i oblik sjedala te uzorak presvlaka izgledaju kao da su došle s početka druge polovice prošlog stoljeća. Vozačka pozicija može se prilagoditi na zadovoljavajući način čak i za više putnike, dok je stražnja klupa, za duže rute, ipak namijenjena samo najmlađim putnicima. Prtljažnik nudi obujam od 190 litara, odnosno 650 s preklopljenom stražnjom klupom.
Fiat 500 građen je na prilagođenoj platformi Pande koja se već dokazala kao robustan i kvalitetan automobil, pa nema razloga da i 500 razočara. S Pandom 500 dijeli motore i elemente prijenosa, a pod poklopcem našeg testnog modela našao se 1.4-litreni benzinski četverocilindraš koji razvija 100 KS i 131 Nm okretnog momenta. Riječ je o ornom motoru koji se rado vrti te nudi dobre performanse uz solidnu potrošnju. Tijekom testa u kombiniranom ciklusu Fiat 500 nije trošio više od šest litara na stotinu kilometara.
Zvijezda ovog testa ipak je automatski peterostupanjski mjenjač koji u Fiatu nazivaju MTA Duallogic, a koji nudi potpuno automatsku odnosno poluautomatsku izmjenu brzina. Spomenuti mjenjač nadzire elektronika koja nadgleda parametre vožnje i u automatskom režimu samostalno odabire stupnjeve prijenosa. Isto je moguće činiti i ručno, no elektronika će vas svejedno spriječiti da prebacite, primjerice, u drugu brzinu direktno iz visokih okretaja u četvrtom stupnju. Vozaču je na izboru i sportski režim s bržim izmjenama brzina, a moramo pohvaliti i sposobnost sustava u 'čitanju' vozačevih namjera. Ako pritisnete papučicu gasa naglo, MTA će automatski prebaciti u stupanj ili dva nižu brzinu koja osigurava okretaje za razvoj najveće snage. Istovremeno, prilikom normalne vožnje izmjene su glatke i, u nekim slučajevima, gotovo neprimjetne.
Pohvale se mogu izreći i na račun kočnica koje uspješno odrađuju svoj posao, električni servo upravljač precizan je, no mogao bi biti i informativniji. Ovjes je nešto krući no što bismo očekivali, ali zato maleni 500 prolazi zavoje kao na tračnicama. Pritom naginjanje karoserije nije onako izraženo kako bismo očekivali od ovako malenog, a relativno visokog automobila, što 500 ponajprije može zahvaliti niskom težištu.
Maleni Fiat briljirao je na Euro NCAP-ovim crash-testovima gdje je osvojio svih pet zvjezdica za zaštitu odraslih, tri za najmlađe i dvije za prolaznike. Talijani su uspjeli nagurati čak sedam zračnih jastuka u unutrašnjost, a osim standardnog ABS-a koji pali sva četiri pokazivača smjera pri naglom kočenju, na 500-ici je dostupan i ESP, elektronska raspodjela sile kočenja i elektronska pomoć pri usponu.
Proizvođač: Fiat
Model: 500 1.4 16v Lounge
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.368 cm3
Snaga (kW/KS): 74/100 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 131 @ 4.250 o/min
Masa (kg): 930
Potrošnja (l/100 km): 5,1/6,0/7,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,5
Maksimalna brzina: 182 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 3.546/1.627/1.488
Cijena do registracije: 132.648 kn