Na sam spomen riječi monovolumen, prva asocijacija sigurno nije vozač, već u najboljem slučaju - putnici i prtljaga. Svakom pravom monovolumenu ovo posljednje dvoje je na prvom mjestu, a vozač? Njemu je ionako u cilju što udobnije stići od točke A do točke B, kad već upravlja monovolumenom, zar ne?
U Fordu se ne slažu, što nam je postalo jasno već prilikom lansiranja S-Maxa, monovolumena koji nije samo dobro izgledao, već se jednako tako i vozio. Ista filozofija nastavlja se i s kompaktnijim, za broj manjim modelom C-Max koji smo na testu imali u izduženoj verziji za sedmero putnika - Grand.
Za početak valja reći da su Fordovi dizajneri uspješno povećali gabarite automobila, a da to nije umanjilo vizualni sklad karoserije. Grand C-Max je pravi ljepotan među monovolumenima i, za jedan monovolumen, podjednako dobro izgleda bez obzira na kut iz kojeg ga gledate. Dobar početni dojam nastavlja se i u unutrašnjosti koja je izrađena od kvalitetnih materijala te je pregledna i prozračna.
Smještanje putnika neće biti problem zahvaljujući paru kliznih vrata, a varijabilnost rasporeda sjedala znači da ćete se rijetko kad naći u situaciji da uzmanjka prostora za putnike i prtljagu. U C-Max jednostavno se ulazi i izlazi, a preklapanjem stražnja dva reda sjedala dolazi se do iskoristivog volumena od čak 1.700 litara, odnosno 550 litara s preklopljenim trećim redom.
Svidio nam se i položaj za upravljačem koji se može prilagođavati na sijaset načina, no zato nas nije oduševila ergonomičnost prekidača na upravljaču i središnjem grebenu. Ukratko, potrebno je predugo skinuti pogled s ceste da biste odabrali željenu opciju.
Zato apsolutno nikakve zamjerke nemamo na način na koji se Grand C-Max vozi. Štoviše, ukoliko je izdužena verzija ovako agilna, pitamo se kako bi se tek s istim motorom ponašala kompaktnija varijanta. Grand C-Max leži na neovisnom ovjesu s arhitekturom McPherson sprijeda i multilink straga, a čak i za ovako visok automobil, raspolaže zapanjujuće niskim težištem. U praksi to znači da je Fordov monovolumen pravi gušt voziti kroz povezane zavoje, a užitak vam može eventualno pokvariti letenje predmeta u prtljažnom prostoru koje niste dobro osigurali. Voljeli bismo vidjeti direktniji upravljač u C-Maxu, no prelazak s hidrauličkog na električni servo rezultirao je pomalo anemičnom povratnom reakcijom upravljača koji, usput budi rečeno, odlično leži u ruci.
Šećer smo sačuvali za kraj. Novi motor, 1,6-litreni Ecoboost, još jedan je dokaz da se smanjivanja zapremine motora ne treba bojati. Zahvaljujući turbini, intercooleru i direktnom ubrizgavanju iz relativno skromne zapremine izvlači 150 KS i 240 Nm okretnog momenta, što je više nego dovoljno za odlične brzinske prosjeke uz iznimno nisku potrošnju. Pridodamo li opisu i ručni šesterostupansjki mjenjač fino pogođenih prijenosnih omjera kojeg je pravo zadovoljstvo šaltati, teško se ne zapitati kome uopće trebaju dizelaši.
Grand C-Max ne spada među jeftinije monovolumene, što je prava šteta, no obzirom na ponuđeno, bila bi greška ne uzeti ga u obzir ukoliko ste u potrazi za kompaktnim monovolumenom koji s vremena na vrijeme treba poslužiti kao minibus.
Proizvođač: Ford
Model: Grand C-Max 1.6 Ecoboost Titanium
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.596 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 5.700 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.600-4.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,5/9,5/7,8
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,5
Maksimalna brzina: 222 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.520/1.830/1.685
Cijena do registracije: 194.247 kuna (osnovni model 146.829 kuna)