#DOBREPRIČE

[FOTO] Upoznajte marketinšku menadžericu Antoniju Ivanković, čijim su nakitom Anka Jewelry oduševljene Hrvatice, a sve više i strankinje

26.12.2021 u 18:27

Bionic
Reading

Priča o ovom posebnom nakitu zapravo je odgovor na pitanje kako se iz ljubavi prema modi, poduzetništvu i avanturi dizajniranja nakita rodio još jedan vid životne radosti svestrane i poduzetne Antonije Ivanković. Njezin poseban nakit odmah ćete prepoznati. Nije napravljen prema najnovijim modnim trendovima, jednostavno je poseban i bezvremenski, a osmišljavanje novih komada brenda Anka Jewelry opušta je, veseli i puni pozitivnom energijom. Ovo je njezina priča

Trendovi u svijetu modnih dodataka stalno se mijenjaju i evolviraju, ali jedno ostaje isto - nakit je uvijek jedan od glavnih detalja koji će upotpuniti svaki outfit. Bilo da ga poklanjamo, bilo da ga kupujemo sebi, o njemu pomno razmišljamo i nosimo ga s izrazitom pažnjom. Umjetnost, ukras, uspomena, osjećaj, idealan poklon, sve to u sebi nosi jedan komad nakita. Ako je k tome unikatan i ima priču kao onaj naše sugovornice, onda sve to ima posebnu čar.

'Uvijek sam se voljela kititi, kako bi rekla moja mama, i eksperimentirala sam koristeći neuobičajene dodatke. Tako sam svoju prvu kolekciju nakita dizajnirala još 2010. i prodavala u svojoj okolini. Međutim zbog poslovnih obveza napustila sam izradu, ali u meni se ta želja za stvaranjem nikad nije ugasila. Kako je u meni rasla želja za poduzetništvom i nekom novom avanturom, tako se nakit nametnuo sam po sebi i nakon nekoliko mjeseci nastala je Anka', kaže nam Antonija Ivanković, vlasnica Anka Jewelryja.

U ponudi ima jednostavne, ali efektne naušnice, ogrlice, narukvice i prstenje, nakit koji će istaknuti svaku modnu kombinaciju. Za izradu koristi poludrago kamenje, mjed presvučen plemenitim metalima rodijem, 14-karatnim i ružičastim zlatom.

'Nekoliko je odlika i misija brenda Anka Jewelryja i onda su se prirodno nametnuli ovi materijali. Poludrago kamenje privuklo me na prvi pogled, fasciniralo me to da nešto tako 'sirovo' izgleda ljepše nego sve što sam do sada vidjela od fino obrađenog kamenja. Trenutačno živimo u svijetu u kojem su filtri bilo na slici, bilo na proizvodu postali neophodni. Stoga se mladim ljudima koji ne znaju da je sve to iluzija šalje pogrešna slika. Zato sam se odlučila za kamenje koje nije polirano i obrađeno jer je naš slogan unpolished beauty', objašnjava i ističe:

'Želim pokazati da je nešto što je prirodno, bez dodatnog uljepšavanja, nekada puno ljepše od onoga što je previše ispolirano.'

Dodaje da Anka Jewelry nema veličina i sve je one size, odnosno nakit se prilagođava svakoj osobi i veličini ruke ili prsta.

'To je još jedna poruka jer nije bitna veličina, bitno je kakvi ste iznutra. Samim time okrenuli smo se mjedi jer je ona jako pogodna za brojna savijanja. Plemeniti metali samo bolje zaokružuju cijelu tu priču, a svojim kupcima želim dati mogućnost da si odaberu ono što najviše odgovara njihovom stilu', pojasnila je Antonija te s puno žara govori o pažnji utkanoj u svaki komad nakita, a koji od prvog dana nose zadovoljne klijentice u Hrvatskoj i izvan nje.

Opisala je koliko je vremena potrebno da nastane jedan komad njezina nakita i ima li unaprijed u glavi njegovu sliku ili spontano stvara te nas je uvela u priču oko toga koliko je uopće dizajn nakita kompleksan proces, što je sve naučila i otkrila o njemu.

'Prvo tražim poruku koju želim prenijeti kupcu, jer svaki moj nakit prenosi poruku. Kada smislim poruku, dizajn i kombinacije boja, kamenja samo se nadograđuju. Od osnutka trebalo mi je dvije godine da smislim poruku zadnje kolekcije Purpose, izašle prije mjesec dana. Sada sam u kreativnoj euforiji pa se ideja za proljetnu kolekciju već rađa', priznaje naša sugovornica. Kad je riječ o izradi, smatra da je svaka njezina grana kompleksna sama po sebi i da se od svake grane može napraviti znanost u izradi. 'U Anki se bavimo samo jednim dijelom izrade nakita, a postoji još toliko toga i jedva čekam istražiti sve to', naglasila je.

Zanimalo nas je da nam objasni što je sve potrebno za pokretanje biznisa izrade nakita.

'Potrebna je jako velika želja, uz hrabrost i strpljenje. Svakako je potpora obitelji i prijatelja nešto bez čega ne bih mogla opstati. Kada netko toliko vjeruje u tebe i daje ti vjetar u leđa, sve je lakše', tvrdi dizajnerica nakita i otkriva nam može li se zarađivati i živjeti od prodaje nakita.

'Vjerujem da može, vidimo sjajne brendove koji su napravili impresivne kompanije od nakita. Zaista vjerujem da osobe i kompanije koje su dugo na tržištu mogu živjeti od toga. Moja priča još nije takva, ali nikad se ne zna. Svakako mi ne nedostaje velikih planova za Anku', poručuje. Pitali smo je i smatra li da ljudi dovoljno cijene dizajnere nakita, percipiraju li ih kao umjetnike koji stvaraju nosive skulpture.

'Hvala vam što me svrstavate u umjetnike i zaista se nadam da naš rad doživljavaju kao nosive skulpture. Lijepa je to pomisao. Prilikom kreiranja svog nakita vodim se mišlju da se moj kupac osjeća lijepo i posebno kada nosi moj komad nakita te se nadam da ih poruka kamenja iz kolekcije koju su odabrali podsjeća na razlog za odabir. Čini mi se da smo na početku izlaska iz hiperkonzumerizma i da kupci sve više cijene dizajnere nakita. Većina naših potrošača shvatila je da je bolje i dugotrajnije kupiti nešto od lokalnog malog brenda, nego od velikih fast fashion brendova. Nekako kupac ima i dobije veću vrijednost kada kupi nešto od lokalnog brenda', iskreno će Antonija.

Opisala je koliko je teško ostati dosljedan sebi i svom izričaju u doba u kojem smo na mnoge načine uniformirani i komercijalizirani.

'To je također još jedan od razloga zašto je nastala Anka. Naime čini mi se kao da smo se jedno jutro svi probudili i krenuli izgledati isto. Osobni stil mijenja se onom brzinom koliko se mijenjanju izlozi pojedinih dućana i to mi je zaista počelo smetati. U potrazi za nečim drugačijim i originalnim, nečim što neće imati pola grada, nastala je Anka. Uvijek sam doživljavala modu kao sredstvo kojim izražavam svoje stavove, uvjerenja i raspoloženje. Također, volim eksperimentirati stilovima i kombinirati nespojivo. Prekrasno se osjećam kada vidim nove mlade dizajnere, što odjeće, što modnih dodataka, koji rade zaista fantastične stvari. Uz cijeli taj novi kreativni zalet sve je lakše oduprijeti se uniformiranosti i izraziti svoju kreativnost', smatra.

Nakit je za nju, kako je to slikovito opisala - trešnja na vrhu sladoleda.

'On zaokruži cijeli vaš stajling, a u isto vrijeme može ga promijeniti. Ako na neku crnu haljinu stavite bisere, nježni ste i elegantni. A ako stavite krupni nakit u bojama, automatski stajling priča drugu priču. Nevjerojatno je to da tako mala stvar ima velik utjecaj na ukupan stajling, ali i na držanje i stav osobe koja je nosi', naglasila je i otkrila tko je njezina tipična klijentica i kakve žene najviše nose njezin nakit.

'Joj, imam baš divne klijentice, sve su to jako drage i pristupačne žene koje cijene trud nas malih poduzetnika - od studentica do žena koje su u svojim najboljim, zrelim godinama. Često mi se zna dogoditi da i mama i kći naruče nakit i to je zaista jako lijepo vidjeti, to da ih nešto poput nakita može spojiti i stvoriti novu zajedničku uspomenu. Lijepo je biti dio tih priča', ponosna je. Neizbježna je bila i tema pandemije i kako se odrazila na nju te kako joj je stvarati u novim uvjetima, inspirira li se i koncentrira lakše ili baš suprotno od toga.

'Inspiracija se nalazi na svakom koraku, a moj mozak stalno je u potrazi za novim idejama i stalno istražujem nešto. Može se reći da nikad ne mirujem. Kada nemam ideju, ne silim, već pustim da ona prirodno dođe, jer nekada tek kad sve pustiš, rješenje se odmah rodi', obrazložila je.

Za sebe kaže da je kreativka koja je završila u ekonomiji, to jest u marketingu. 'Po zanimanju sam marketinška menadžerica u jednoj velikoj FMCG kompaniji. I na svom dnevnom poslu stvaram prekrasne proizvode i pričamo zaista lijepe priče našim potrošačima. Marketing je prekrasna grana koja daje pogled u cijelo poslovanje. Pomoću njega sam i naučila kako kreirati proizvod, brend i što je sve potrebno da on uspije', otkrila je.

Kada razmišlja o budućnosti, evo kakvi su joj planovi i želje.

'Od prvog dana kada sam krenula želja mi je bila da otvorim prodajno mjesto. I ta želja mi se ostvarila, naime u petak 10. prosinca otvorili smo prvi pop up store u City centru West. Iako smo prisutni samo mjesec dana, jako sam uzbuđena i sretna što smo to ostvarili. Svakako mi je želja imati što više suradnji s našim konceptnim dućanima kako bi Anka bila puno više prisutna i u offline svijetu, tako da bude više dostupna svojim kupcima. Moje ambicije idu i izvan Lijepe Naše, ali to je još u povojima', kaže uz osmijeh simpatična kreativka.

  • +10
Anka Jewelry Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić