Bombastično najavljivana suradnja nekadašnjeg američkog modnog diva Gapa i jednog od najvećij hip hop zvijezda današnjice problematičnog Kanye Westa u posljednje vrijeme poznatog pod imenom Ye, došla je kraju – i to prije nego li je pošteno zaživjela
Kanye West ili Ye kako se sada zove, službeno je obavijestio Gap putem pisma u četvrtak da raskida njihov ugovor koji uključuje liniju odjeće Yeezy Gap, a kao razlog navodi kršenje ugovora. No West nastavlja s planovima za otvaranje vlastitih trgovina.
Neobično partnerstvo bombastično je najavljeno u lipnju 2020. i trebalo je trajati dugih 10 godina, a posrnuli modni div nadao se da će zahvaljujući problematičnoj zvijezdi generirati više od milijardu dolara godišnje prodaje. Yeezy Gap trebao je obuhvatiti mušku, žensku i dječju odjeću, a od brenda bi imale koristi obje strane – Gap bi napokon bio cool, a West bi dobio pristup masovnom tržištu. No ništa od toga, reper nastavlja nizati suradnje koje neslavno završavaju, a Gap nastavlja očajnički tražiti formulu i poslovni model koja bi ga spasio.
'Iako dijelimo viziju donošenja visokokvalitetnog, trendovskog, utilitarnog dizajna svim ljudima kroz jedinstvena iskustva s Yeezy Gapom, način na koji zajedno radimo na ostvarivanju te vizije nije usklađen te odlučujemo raskinuti partnerstvo', stoji u poruci koju je zaposlenicima poslao predsjednik Gapa Mark Breitbard. Westovi odvjetnici još su 16. kolovoza Gapu poslali obavijest o raskidu ugovora na što im je Gap odgovorio pismom 23. kolovoza.
'Gap mu nije ostavio drugog izbora nego raskinuti njihovu sporazum', tvrdi Westov odvjetnik Nicholasu Gravanteu. Učinio je to u četvrtak, tvrdeći u obavijesti da je Gap 'napustio svoje ugovorne obveze' jer nije uspio prodati proizvode u svojim trgovinama, a nije ni otvorio trgovine za specifičnu svrhu prodaje Yeezy proizvoda. Trgovine YZY Gap trebale su se otvoriti u drugoj polovici 2021., stoji u pismu.
West će pak 'odmah krenuti naprijed kako bi nadoknadio izgubljeno vrijeme otvaranjem Yeezy maloprodajnih trgovina.' Gap pak planira nastaviti s prodajom novih Yeezy Gap proizvoda koji su već kreirani i to još kroz prvu polovicu sljedeće godine.
Prije dvije godine kada je Gap objavio najavu suradnje s Westom, cijena dionica tvrtke imala je najveći porast u najmanje 40 godina (zanimljivo je da je posljednjem tromjesečju Gapova prodaja pala je 10 posto u odnosu na prethodnu godinu). No bolji poznavatelji u industriji bili su nemalo iznenađeni partnerstvom između tradicionalnog brenda i vrlo nekorporativnog umjetnika. Ugovor između Gapa i Westa uključivao je opciju obnove nakon pet godina, a u tom se trenutku Gap nadao da će im Yeezy Gap generirati milijardu dolara godišnje prodaje.
Tvrtka je prvotno objavila kako očekuje da će se roba Yeezy Gap pojaviti u trgovinama 2021., ali se datum izlaska stalno odgađao. U prvih 18 mjeseci ugovora, samo su dva proizvoda puštena u prodaju: pufer jakna i trenirka, koje su se prodavala isključivo online. U svibnju ove godine, nakon što je West udružio snage s Balenciaginim kreativnim direktorom Demnom, predstavljena je linija od 36 komada, Yeezy Gap Engineered by Balenciaga. Ti su proizvodi konačno stigli u trgovine u srpnju, mnogi od njih po puno višim cijenama nego što je uobičajeno za Gap: majice s kapuljačom za 240 dolara, a majice kratkih rukava za 140 dolara. Kupci su stajali u redu oko Gapove trgovine na Times Squareu, gdje je odjeća bila namjerno nagomilana u nešto što je izgledalo poput vreća za smeće razmještenih po cijeloj trgovini.
Zanimljivo je da je linija Balenciaga Yeezy uređena je drugim ugovorom i na nju neće utjecati obavijest o raskidu Yeezy Gapa, a kako tvrde Westovi odvjetnici on u ovom trenutku ne poduzima ništa u vezi s tim ugovorom.
Zanimljivo je da partnerstvo s reperom puca baš u trenutku dok Gap traži stalnog izvršnog direktora. Sonia Syngal, koja je nadgledala posao s Yeezy Gapom, napustila je brend u srpnju, a Bob Martin privremeni je izvršni direktor. West je nedavno na Instagramu objavio kako je nezadovoljan svojom još dugotrajnijom vezom s Adidasom, popularnom Yeezy linijom. To je partnerstvo 2020. donijelo gotovo 1,7 milijardi dolara prihoda, a ugovor ističe 2026. godine. No problematična zvijezda poznata je po tome što je vrlo tvrdoglav i voli imati kontrolu, što može biti teško kada radite u partnerstvu.