Kaotično modno raspoloženje, kakvo je modna platforma Lyst zabilježila u prvom kvartalu ove godine, potiče na razmišljanje o tome je li trendovima kao takvim uistinu odzvonilo
Ovog tromjesečja najpopularniji brendovi pružili su izvanredne trenutke na revijama i viralna pojavljivanja na crvenom tepihu, oduševivši posjetitelje i milijune digitalnih voajera svojom kreativnom vizijom za nadolazeće mjesece. No granica između tih kolekcija i modnih trenutaka te stvarnih podataka o kupnji onoga što modni konzumenti žele nositi upravo sada sve je zamršenija.
Dok ciklus trendova juri između ekstravagantnog, kostimiranog i nosivijeg odijevanja, Lyst uočava modne kupce koji mahnito osciliraju između glasnog i tihog luksuza te velikih naspram manjih brendova, a sve pod utjecajem tekućih zbivanja.
Gradeći poslovanje na snažnom zamahu svojih uspješnica, Prada učvršćuje svoj status modne velesile te ostaje najtraženiji brend na svijetu drugo tromjesečje zaredom, s rastom pretraživanja od 22 posto.
U međuvremenu, sestrinska marka Miu Miu penje se na drugo mjesto — što je njezino najviše pozicioniranje od početka Lystovog Indexa — zahvaljujući dijelom solidnoj potražnji za džepnom torbom, drugoj suradnji s New Balanceom i živahnoj reviji na Pariškom tjednu mode.
Versace je brend s najbržim usponom u ovom kvartalu, popevši se za pet mjesta na ljestvici. Organiziranjem revija u Los Angelesu tijekom vikenda dodjele Oscara, samo nekoliko dana nakon što je završio Mjesec mode, Donatella Versace je riskirala i isplatilo joj se. Revija puna zvijezda spojila je industriju zabave i mode, generirajući više od 39,8 milijuna pregleda na TikToku. U međuvremenu je pretraživanje robne marke poraslo za 44 posto u danima nakon tih događaja.
SKIMS debitira na 17. mjestu ljestvice najpopularnijih brendova. Od svog lansiranja u rujnu 2019., brend odjeće za oblikovanje Kim Kardashian postao je kulturni i korporativni fenomen, oživljavajući uspavanu kategoriju i dosegnuvši vrijednost od 3,2 milijarde dolara.
Kapitalizirajući slavni status vlasnice i beskrajnim valom kampanja sa slavnim osobama, čini se da SKIMS drži ključeve modnog zeitgeista. U posljednja tri mjeseca pretraživanje na Lystu poraslo je za 30 posto, potaknuto potražnjom za modeliranim bodijem brenda, trećim najpopularnijim proizvodom u ovom kvartalu.
Također se na ljestvici najpopularnijih marki u ovom kvartalu prvi put pojavljuje J.W. Anderson. Jonathan Anderson treći je kreativni direktor koji je bio na čelu dviju najpopularnijih marki Lystovog Indexa u istom tromjesečju, slijedeći korake Virgila Abloha i Miuccie Prade. Izbačen je u središte pozornosti zahvaljujući snažnoj podršci slavnih osoba, poput Hailey Bieber, Belle Hadid i Hunter Schafer.
Najpopularniji modni brendovi u prvom kvartalu 2023. godine
- Prada
- Miu Miu
- Moncler
- Valentino
- Loewe
- Bottega Veneta
- Dolce & Gabbana
- Versace
- Gucci
- Saint Laurent
- Dior
- Nike
- Louis Vuitton
- Diesel
- Burberry
- Fendi
- Skims
- Balenciaga
- Jacquemus
- JW Anderson