MODNO ISTRAŽIVANJE

Gucci je out, svi bi nosili Pradu: Ovo su trenutno najpopularniji modni brendovi

20.04.2023 u 19:59

Bionic
Reading

Kaotično modno raspoloženje, kakvo je modna platforma Lyst zabilježila u prvom kvartalu ove godine, potiče na razmišljanje o tome je li trendovima kao takvim uistinu odzvonilo

Ovog tromjesečja najpopularniji brendovi pružili su izvanredne trenutke na revijama i viralna pojavljivanja na crvenom tepihu, oduševivši posjetitelje i milijune digitalnih voajera svojom kreativnom vizijom za nadolazeće mjesece. No granica između tih kolekcija i modnih trenutaka te stvarnih podataka o kupnji onoga što modni konzumenti žele nositi upravo sada sve je zamršenija.

Dok ciklus trendova juri između ekstravagantnog, kostimiranog i nosivijeg odijevanja, Lyst uočava modne kupce koji mahnito osciliraju između glasnog i tihog luksuza te velikih naspram manjih brendova, a sve pod utjecajem tekućih zbivanja.

Gradeći poslovanje na snažnom zamahu svojih uspješnica, Prada učvršćuje svoj status modne velesile te ostaje najtraženiji brend na svijetu drugo tromjesečje zaredom, s rastom pretraživanja od 22 posto.

  • +12
Prada proljeće/ljeto 2023. Izvor: Profimedia / Autor: - / Shutterstock Editorial / Profimedia

U međuvremenu, sestrinska marka Miu Miu penje se na drugo mjesto — što je njezino najviše pozicioniranje od početka Lystovog Indexa — zahvaljujući dijelom solidnoj potražnji za džepnom torbom, drugoj suradnji s New Balanceom i živahnoj reviji na Pariškom tjednu mode.

New Balance x Miu Miu Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo fotografije

Versace je brend s najbržim usponom u ovom kvartalu, popevši se za pet mjesta na ljestvici. Organiziranjem revija u Los Angelesu tijekom vikenda dodjele Oscara, samo nekoliko dana nakon što je završio Mjesec mode, Donatella Versace je riskirala i isplatilo joj se. Revija puna zvijezda spojila je industriju zabave i mode, generirajući više od 39,8 milijuna pregleda na TikToku. U međuvremenu je pretraživanje robne marke poraslo za 44 posto u danima nakon tih događaja.

  • +22
Versace FW23 Izvor: Profimedia / Autor: Boston Shulz / Shutterstock Editorial / Profimedia

SKIMS debitira na 17. mjestu ljestvice najpopularnijih brendova. Od svog lansiranja u rujnu 2019., brend odjeće za oblikovanje Kim Kardashian postao je kulturni i korporativni fenomen, oživljavajući uspavanu kategoriju i dosegnuvši vrijednost od 3,2 milijarde dolara.

Kapitalizirajući slavni status vlasnice i beskrajnim valom kampanja sa slavnim osobama, čini se da SKIMS drži ključeve modnog zeitgeista. U posljednja tri mjeseca pretraživanje na Lystu poraslo je za 30 posto, potaknuto potražnjom za modeliranim bodijem brenda, trećim najpopularnijim proizvodom u ovom kvartalu.

  • +2
Skims Izvor: Profimedia / Autor: BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Također se na ljestvici najpopularnijih marki u ovom kvartalu prvi put pojavljuje J.W. Anderson. Jonathan Anderson treći je kreativni direktor koji je bio na čelu dviju najpopularnijih marki Lystovog Indexa u istom tromjesečju, slijedeći korake Virgila Abloha i Miuccie Prade. Izbačen je u središte pozornosti zahvaljujući snažnoj podršci slavnih osoba, poput Hailey Bieber, Belle Hadid i Hunter Schafer.

Najpopularniji modni brendovi u prvom kvartalu 2023. godine

  1. Prada
  2. Miu Miu
  3. Moncler
  4. Valentino
  5. Loewe
  6. Bottega Veneta
  7. Dolce & Gabbana
  8. Versace
  9. Gucci
  10. Saint Laurent
  11. Dior
  12. Nike
  13. Louis Vuitton
  14. Diesel
  15. Burberry
  16. Fendi
  17. Skims
  18. Balenciaga
  19. Jacquemus
  20. JW Anderson