Modni brend koji je veliku popularnost stekao 90-ih ponovno se našao na radaru. Sada, pod vodstvom izvrsnog Glenna Martensa, Diesel doživljava procvat i privlači pažnju zaljubljenika u modu
U listopadu 2020., kada je najavljeno da će Glenn Martens preuzeti vodeće mjesto u talijanskoj modnoj kući, mnogi su bili iznenađeni. Slično kao kada je Demna Gvasalia predstavio svoju prvu kolekciju za Balenciagu, potpuno preokrenuvši kodeks kuće u korist lako nosive mode, revidirane Vetementsovim detaljima (brenda čiji je Demna suosnivač) te obilježene notama undergrounda.
Baš poput njega, u svega tri kolekcije, uključujući prezentaciju u obliku videa, Martens je uspio udahnuti novi život talijanskoj modnoj kući koju je 1978. osnovao talijanski poduzetnik Renzo Rosso uz stilista Adriana Goldschmieda (1985. Rosso je postao jedini vlasnik brenda).
Flamanski dizajner, obožavatelj eksperimentalnih silueta u Y/Projectu, već je 2018. dokazao da zna briljantno baratati estetskim kodovima svojstvenim kući Diesel, a pritom mu dati vlastiti pečat. Bio je drugi dizajner, nakon Shayne Oliver, koji je sudjelovao u Dieselovom Red Tag Projectu, čiji je cilj bio istaknuti traper - karakterističan i svojevrstan zaštitni znak brenda. A kada je, dvije godine kasnije, Martens imenovan njegovim umjetničkim direktorom, modna sfera se poprilično uzburkala.
Nova linija s potpisom Glenna Martensa
U Y/Projectu, čiji je bio umjetnički direktor od 2013., Martens je bio prepoznat po kultiviranju eksperimentalne mode sa siluetama koje se poigravaju dramatičnim volumenima, korištenju umjetničke tehnike trompe-l'oeil te poigravanju slojevitošću materijala, a sve to prožeto je stilskom dozom fantazije. Dobitnik modne nagrade ANDAM 2017. nije ni trenutka oklijevao i donio je taj utjecaj u Diesel. Za svoju prvu kolekciju proljeće/ljeto 2022. preuzeo je prepoznatljivo Dieselovo naslijeđe i transformirao ga na svoj način. Tom prilikom za Vogue je izjavio: 'Ideja je biti seksi, optimističan, aktivan i fokusirati se na traper. No tu je i zabavni faktor, s puno mogućih smjerova.'
Dovoljno je zaviriti u Milano, u kojem je Martens predstavio svoju prvu fizičku reviju na Tjednu mode jesen/zima za 2022./2023. Dieselova revija bila je među najočekivanijima, uz one Versacea i Prade. Ove sezone kreativni direktor odlučio je predstaviti kolekciju u četiri poglavlja: traper, utilitarizam, pop i rukotvorine. Traperice prožete Y2K duhom, odnosno utjecajem 2000-ih, pokazale su se kao ključni trend koji se prožimao čitavom kolekcijom.
Traper je doživio transformaciju igrom tehnikom trompe-l'oeil, teksturiranom površinom i komadima koji odražavaju dizajnerovu prepoznatljivu asimetriju. Martens je čak išao tako daleko da je bojio tijela nekih modela u skladu s bojom njihove odjeće, a detalj koji nije mogao proći nezapaženo bili su remeni s utilitarnim nagibima, dizajnirani tako da doslovno postaju suknje. Pojas u službi mini suknje – što reći nego jednostavno genijalno.
Novi cool Diesel odmah je osvojio zaljubljenice u modu
Nije dugo trebalo da slavne osobe i it djevojke prigrle Dieselov novi cool stil. Julia Fox, glumica i bivša djevojka Kanyea Westa, u prvom redu do modne piste pojavila se odjevena u narančastom od glave do pete, a upečatljiva modna kombinacija sastojala se od hlača spojenih s čizmama, mini jakne i torbe s futurističkim logom modne kuće. U New Yorku je pak Dua Lipa pokleknula pod Martensovim utjecajem.
Pojavila se u odjevnoj kombinaciji ravno s revije te je nosila kratki traper top u kombinaciji s prošivenim hlačama, spojenim čizmama i torbom ukrašenom monogramom. Ono što se sigurno može reći je: Dieselovo modno ludilo tek je počelo.