Filmovi, televizijski programi ili video igre s pozitivnim porukama pozitivno utječu na ponašanje, pokazalo je istraživanje koje su vodili znanstvenici s Iowa State University u nekoliko različitih država, među kojima i u Hrvatskoj
Istraživanje, prvo takve vrste, ispitivalo je razinu empatije i volje za pomaganjem kod djece i tinejdžera u sedam država - Hrvatskoj, Australiji, Kini, Njemačkoj, Japanu, Rumunjskoj i SAD-u.
Prema rezultatima istraživanja objavljenima u časopisu Psychological Science znanstvenici su utvrdili da veća izloženost tim medijima poput prosocijalnih video igara, filmova ili televizijskih programa u kojima se prikazuju brižne osobe koje žele pomagati i surađivati rezultiraju višom razinom pozitivnog ponašanja.
'Većina istraživanja o utjecaju tih medija provedena je u zapadnoj Europi i SAD-u i bila je usmjerena na svaku pojedinačnu zemlju', kaže Sara Prot koja je vodila istraživanje.
'U našem istraživanju željeli smo veliki međunarodni uzorak kako bismo ispitali učinak u različitim kulturama'.
Kad su se uspoređivale države uočene su neke manje razlike.
Craig Anderson, profesor psihologije iz Iowe, kaže kako te manje razlike odražavaju različite društvene norme.