Istraživanje koje je provedeno na Sveučilištu Bangor i londonskom King's Collegeu, a u kojem je sudjelovalo 30.000 ljudi, otkrilo je da vrste alkoholnih pića posve različito utječu na emocije
Podaci su preuzeti iz online upitnika Global Drug Survey, u čemu su sudjelovale osobe od 18 do 34 godine u 21 državi.
Studija je pokazala da nas crno vino opušta i postajemo ljubazniji, ali i skloniji se rasplakati, dok nas votka ili viski čine energičnijima, ali i agresivnijima. Pivo opušta i čini osobe koje ih piju samopouzdanijima, kazali su ispitanici.
Bijelo vino imalo je gotovo jedan učinak kao crveno vino, ali puno manje izražen.
Autori ove studije kažu: 'Razumijevanje emocija povezanih s konzumiranjem alkohola je vrlo bitno u rješavanju problema zlouporabe alkohola, osobito zbog uvida u to koje vrste pića preferiraju određene društvene grupe. Ova globalna studija sugerira da će konzumiranje žestokih pića izazvati agresiju više nego druga pića.'
Stoljećima su upravo žestoka pića povezivana s osjećajima agresije, a najnovija studija to potvrđuje uz nekoliko dodatnih efekata: skloniji smo plaču, osjećaju nemira, ali ujedno povećavaju samopouzdanje i osjećaj seksepilnosti te podižu energiju.
Evo koje emocije izaziva alkohol:
- Oko 60 posto ispitanika izjavilo je kako se nakon konzumacije crnog vina osjećaju umornije.
- Više od polovice ispitanika kazalo je kako ih crno vino opušta.
- Više od polovice ispitanika povezalo je žestoka pića s podizanjem samopouzdanja i energičnosti.
- Više od 40 posto sudionika studije izjavilo je kako su se nakon pijenja žestokih pića osjećali više seksi.
- Polovica je povezala pivo s opuštajućim osjećajem.
- Žestoka alkoholna pića čine nas agresivnijima, nemirnijima, sklonijima plaču ili osjećaju kao da smo bolesni…
Kako kaže profesor Mark Bellis sa Sveučilišta Bangor, rezultati su vrlo značajni za ovu problematiku.
Uvriježeni stav o pićima također igra ulogu - ako ljudi npr. piju crno vino za opuštanje, vjerojatno će i biti opušteniji, a ukoliko popiju votku na partyju, vjerojatno će se i sami početi osjećati punima energije.
Osim toga, ne treba zaboraviti ni na različit udio alkohola u alkoholnim pićima te da osobe s različitim ciljem konzumiraju žestoka pića ako su npr. u noćnom izlasku ili ako su na mirnoj obiteljskoj večeri uz čašu crnog vina, upozoravaju autori studije.
Važna je i uloga reklama, objašnjava Bellis.
'Često se i putem reklama konzumentima sugerira što mogu očekivati od pojedine vrste alkohola', kaže.
Znanstvenici su ponovno upozorili i na štetnost pretjerane konzumacije alkoholnih pića, što dugoročno može izazvati veliku štetu.