Ukoliko ste u potrazi za malenim štedljivim gradskim kompaktom koji će vas podjednako impresionirati dizajnom, praktičnošću i voznim osobinama, KIA Rio nameće se kao jedan od kandidata
Rio je prošle godine odnio nagradu za hrvatski automobil godine, a nagrada je itekako bila zaslužena. Može se reći da su Korejci dobili Nijemce na njihovom terenu ponudivši tržištu ono što prosječni Hrvat želi od automobila - europski dizajn i pouzdanu tehnologiju.
Ove godine se Rio vratio s još štedljivijim motorom - 1.1-litrenim trocilindričnim dizelašom koji bi onima koji prevaljuju više od 20.000 km godišnje trebao osigurati još bolji omjer uloženog i dobivenog.
Moramo istaknuti da smo bili skeptični prema mogućnostima ovako malene jedinice, no Rio nas je ubrzo razuvjerio. Još uvijek ne bismo ovaj automobil pretjerano opteretili i pred njega stavili zadaće kao kod 1.4-litrene dizelske izvedbe, no valja priznati da je sa 75 KS maleni Rio zadovoljavajuće oran.
Ovom osjećaju svakako doprinosi 170 Nm okretnog momenta, no činjenica jest da će se za dinamičniju vožnju morati imati težu nogu na gasu, što dovodi do paradoksalne situacije da automobil ne ide brže od svojeg snažnijeg brata, ali troši više.
Rio je s najštedljivijim dizelašom konstruiran za upravo to - štedljivu vožnju. Teško ćete postići deklariranu potrošnju od 3,2 litre na stotinu kilometara, no uz dozu opreza i nježnosti s kontrolama te zahvaljujući odličnom šesterostupanjskom ručnom mjenjaču i tehnologiji start-stop moguće je biti rijedak gost na benzinskim postajama.
Svidjelo nam se i to što Rio ne zvuči poput dizelaša, barem kad ga ne gazite. Motor zvuči resko i snažnije no što uistinu jest, a i subjektivni dojam ubrzanja do 100 km/h nekako je brži od 16 sekundi, na koliko ga KIA deklarira.
Rio je zadovoljavajuće krut i direktan automobil. U njemu se sjedi dovoljno nisko da biste na mahove mogli poželjeti da pod poklopcem imate nešto jače od malenog dizelaša, no upravo ta kompaktnost agregata smještenog na prednjoj osovini pruža izvrstan balans i ponašanje na zavojitim cestama.
Rio je i dalje automobil koji će udobno smjestiti četvero odraslih putnika, koji je dovoljno pregledan, s odličnom ergonomijom i završnom obradom.
Najveći problem je cijena koja ne odstupa mnogo od snažnije inačice. Ukoliko ste defanzivan i štedljiv vozač te pritom odrađujete natprosječni broj kilometara u gradskoj vožnji - tada je Rio 1.1 CRDi dobar odabir. Ukoliko preferirate bržu vožnju te ste skloni često opteretiti automobil suvozačima i prtljagom - 1.4 CRDi bolje je rješenje.
Proizvođač: KIA
Model: Rio 1.1 CRDi
Vrsta motora: 1,1, tri cilindra, dizel
Obujam: 1.120 cm3
Snaga (kW/KS): 55/75 @ 4.000 o/min.
Okretni moment (Nm): 170 @ 1.500 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 4,2/6,4/5,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 16
Maksimalna brzina: 158 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.045/1.720/1.455
Cijena do registracije: 107.690 kuna (osnovni model 88.490 kuna)