TEST

KIA Soul 1.6 – neobični korejski kompakt

30.04.2009 u 08:57

Bionic
Reading

Kada bismo trebali nabrojati proizvođače koji se najbolje nose s ovim, po autoindustriju teškim recesijskim vremenima, uz proizvođače superautomobila poput Lamborghinija i Ferrarija na samom vrhu naše liste našla bi se i korejska KIA

KIA gotovo da i nije osjetila pad prodaje, a to ponajprije može zahvaliti izradi sve kvalitetnijih automobila na koja nudi nesvakidašnje dugu garanciju od čak sedam godina te proizvodnji vizualno sve atraktivnijih vozila. Spomenemo li i vrlo dobar omjer uloženog i dobivenog, ne čudi što se sve više kupaca prvih automobila, kao i onih koji se odlučuju na jeftiniji automobil od postojećeg, odlučuje za Kiju. Posljednji korejski model nastavlja Kijin trend, pa nakon jednotjednog druženja slobodno možemo zaključiti da je Soul vrlo atraktivno vozilo.

Testni model bio je intenzivno crvene boje s neobičnim grafičkim gravurama zmaja po karoseriji te sa zatamnjenim stražnjim staklima. Dovoljno je reći da automobil nigdje nije prošao nezapaženo, a u više navrata prolaznici su nam prilazili postavljajući svakojaka pitanja. Soul je svojevrsni crossover, premda gabaritima spada u kategoriju gradskih kompakata. Povećano odstojanje od tla, monovolumenska karoserija i kompaktna građa čine ga vrlo funkcionalnim vozilom, a zbog popriličnog otklona vrata i visoko postavljenih sjedala mogao bi biti popularan i među vozačima starije životne dobi.

Premda nas je neobično oblikovani eksterijer oduševio, slične riječi hvale baš i nemamo za unutarnji dizajn. Nekima će se možda i svidjeti kompletno crvena armatura konzole, no nama djeluje prekičasto. Ipak, ergonomija je vrlo dobra, uređaji su pregledni i funkcionalni, a hvalimo i USB utor koji omogućava jednostavno rukovanje MP3 datotekama pohranjenim na USB memorijskom štapiću. Zbog monovolumenski povišene karoserije u Soulu ima dovoljno mjesta i za natprosječno visoke putnike, dok će na stražnjoj klupi biti dovoljno mjesta i za tri osobe, ako nisu plivači ili vaterpolisti. Prtljažnik u osnovnoj formi guta tek nešto više od 200 litara prtljage, no zato se obaranjem stražnje klupe stvara vrlo iskoristiva površina i volumen od 700 litara.

Pozicija za upravljačem je primjetno viša negoli je slučaj kod običnih gradskih kompakata. Ipak, jednostavno je naći zadovoljavajuću vozačku poziciju. Soul je građen na platformi cee'da - što se baš i ne da primijetiti u vožnji. Ovjes je poprilično krut, što utječe na udobnost u vožnji, čemu su svakako pridonijele i velike 18-colne felge na niskoprofilnim pneumaticima 225/45 R18. Unatoč krutom ovjesu, Soul dosta 'pliva' u povezanim zavojima. Upravljač je primjetno teži u ruci, no ne prenosi najbolje informaciju o onom što se događa pod kotačima, dok bi kočnice trebale biti uvjerljivije. Automobilu bi dobro došao i šesterostupansjki umjesto peterostupanjskog ručnog mjenjača, što postaje evidentno s izlaskom na otvorenu cestu, kada buka u unutrašnjosti, pri većim brzinama, može biti poprilična. Pod poklopcem se nalazi dobro nam poznati 1.6-litreni benzinac sa 126 KS, pomoću kojeg Soul do stotke sprinta za nešto više od deset sekundi te postiže 170 km/h maksimalne brzine. Premda KIA deklarira prosječnu potrošnju od 6,5 litara na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu, nama se ona rijetko spuštala ispod osam litara. Redni četverocilindraš najbolje se snalazi u gradu, dok mu na otvorenoj cesti, posebice na uzbrdicama, ponestaje daha u središnjem obrtajnom području.

Soul je već standardno izuzetno dobro opremljen – šest zračnih jastuka, ABS, kontrola stabilnosti i trakcije, te ISOFIX sustav osigurača dječjih sjedalica na svim putničkim sjedalima. Soul još uvijek nije odradio Euro NCAP-ove crash testove, no s obzirom na posljednje rezultate korejskog proizvođača, ne sumnjamo da će oni biti dobri.

Proizvođač: KIA
Model: Soul 1.6 16V
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.591 cm3
Snaga (kW/KS): 93/126 @ 6.300 o/min
Okretni moment (Nm): 156 @ 4.200 o/min
Potrošnja (l/100 km): 6,6/10,9/8,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,4 s
Maksimalna brzina: 177 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.105/1.785/1.610
Cijena do registracije: 139.990 kuna