Lancia je Fiatu ono što je Lexus Toyoti, odnosno Infiniti Nissanu – luksuzni brand. No talijanski proizvođač donedavno se baš i nije mogao pohvaliti učestalošću izlazaka novih modela. Sada je tu Delta, koja bi uz malo sreće mogla promijeniti ovaj trend
Delta je, možemo to slobodno reći, najneobičniji automobil u klasi. Čak i ako zanemarimo izgled kojim definitivno odskače od prosjeka, kao i kvalitetu korištenih materijala, ostaju nam gabariti koji je nikako ne svrstavaju u ovu klasu. Naime, Delta je građena na izduženoj platformi Fiat Brava s kojim dijeli i motore te elemente prijenosa, a i primjetno je duža od svih komapakata u klasi. Istovremeno, ona je manja od svih limuzina niže srednje klase.
To nije bez razloga. Talijani ciljaju na klijente koji prelaze s većeg na manji automobil, a pritom ne žele izgubiti na luksuzu ili prostranosti. Delta zahvaljujući 100 mm dužem međuosovinskom razmaku od Brava nudi pregršt prostora za noge putnika straga, kao i prtljažni obujam koji se, ovisno o tome je li oborena stražnja klupa, kreće od 380 do čak 760 litara. Kad je luksuz u pitanju, valja reći da se doista malo koji automobil u ovoj klasi može mjeriti s kvalitetom materijala Deltinih komponenata.
Plastični dijelovi mekani su na dodir i kvalitetno obrađeni, koža je mekana i prošivena koncem tako da djeluje gotovo kao izvedena u manufakturi. Završna obrada je odlična, a uređaji pregledni. Ipak, vozačka pozicija baš i nije najbolja iz više razloga. Deltina komandna ploča previše je zakrenuta ulijevo, a na vozačkom sjedalu sjedi se previsoko, bez potpore za donji dio nogu. Ista boljka muči i stražnju klupu, gdje bi višim putnicima također moglo uzmanjkati prostora za glavu.
Deltin ovjes primjetno je krući nego kod Fiat Brava, što ipak ne znači da se Delta vozi kao sportski automobil. Povećanje međuosovinskog razmaka odrazilo se na izbalansiranost automobila, pa je plivanje po zavojima primjetnije no što je to bio slučaj kod Brava. Deltin upravljač također bi mogao biti precizniji.
Najbolji dio testnog modela svakako je bio motor – rafinirani 1,9-litreni common-rail dizelaš s direktnim ubrizgavanjem razvija impresivnih 165 KS pri 4.000 o/min i 360 Nm okretnog momenta u rasponu od 1.750 do 2.500 o/min. Osim što je snažan, četverocilindraš je i primjetno tih te štedljiv, trošeći u kombiniranom ciklusu ispod šest litara goriva na stotinu kilometara. Pohvale idu i na račun šesterostupanjskog ručnog mjenjača koji, premda ga odlikuju nešto duži hodovi između brzina, ima fino pogođene prijenosne omjere, prilagođenije gradskoj vožnji.
Delta standardno dolazi sa šest zračnih jastuka, ABS-om i ESP-om. Prema starim Euro NCAP-ovim testovima zaslužila je pet zvjezdica za odrasle putnike, tri za najmlađe i dvije za putnike.
Proizvođač: Lancia
Model: Delta 2.0 MJTD
Vrsta motora: 2.0, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.956 cm3
Snaga (kW/KS): 121/165 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 360 @ 1.750 – 2.500
Potrošnja (l/100 km): 5,3/7,3/5,9
Ubrzanje (0-100 km/h): 8,5 s
Maksimalna brzina: 215 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.520/1.797/1.499
Cijena do registracije: 203.500 kuna