#DOBREPRIČE

[FOTO] Ruksaci, torbe, novčanici: Upoznajte Marianu Tanfaru koja izrađuje genijalne modne dodatke isključivo od veganske kože

06.08.2022 u 19:08

Bionic
Reading

Pronaći brend koji gradi svoju priču na ekologiji i veganstvu, one koji čine male, ali revolucionarne korake prema nekom boljem svijetu, pravo je otkriće. Kod nas ga je stvorila Mariana Tanfara. Koža od jabuke, kaktusa i pluta, sve su to eko materijali od kojih ona kreira unikatne i nesvakidašnje modne dodatke. Budući da je riječ o prirodnim materijalima, svaki je komad poseban, a riječ je o tipičnom slow fashion brendu - proizvodi nastaju u malim serijama i kolekcijama

Iza diplomirane inženjerke tekstilne tehnologije Mariane Tanfare su godine iskustva rada u tekstilnoj industriji. Kao modna dizajnerica i tekstilni buyer radila je za brendove Xnation, Amadeus i Tom Tailor te se u jednom trenutku zasitila masovne proizvodnje i brzog tempa. Ideja za pokretanje brenda (čije je ime nastalo od prvih dvaju slova njezinog imena i prezimena) zaživjela je krajem 2020. godine. Ponudila je nešto čega u Hrvatskoj još nije bilo.

'Brend Xnation imao je širok asortiman, pa smo tako razvijali i ženske torbe. Tako sam se prvi put susrela s tim i zaista sam puno naučila. Nakon toga, igrom slučaja, izradila sam nekoliko komada za sebe i prijatelje i shvatila koliko uživam u tome i da su reakcije okoline pozitivne. Ljubav se godinama gradila, a možda bih to najbolje objasnila u jednoj rečenici. Kada sam suprugu rekla da bih pokrenula brend torbi, samo je rekao: 'Ajde više, pričaš mi o tome već 10 godina!' rekla nam je na početku.

Proizvodi brenda Tama Bags koje nudi uglavnom su multifunkcionalni, što znači da se mogu nositi na više načina. 'Ljubiteljica sam ruksaka, tako da sam prvo plasirala njih, ali se svaki model može nositi i kao torba na rame. Nedavno sam izbacila i torbicu koja se može nositi ili oko struka ili opet na rame. Također nudim novčanike nekonvencionalnog dizajna. Radim po principu slow fashiona, tako da je fokus na kvaliteti i bezvremenskom dizajnu', istaknula je dizajnerica. Kad je riječ o estetskoj strani kolekcije, pitamo je što je inspirira.

'Uvijek mi se nešto vrti u glavi i taj kreativni proces stalno traje. Lako vizualiziram i oblikujem proizvod u glavi, a kada ideja dođe do papira, već znam kakav gotov proizvod želim. Nemam neki poseban izvor inspiracije, vjerujem da je u proizvode utkana moja osobnost i nadam se da ljudi prepoznaju tu autentičnost', kaže nam.

Pluto koji koristi kao materijal stiže joj iz Portugala, a kožu od kaktusa nabavlja u Meksiku. Evo zašto je odabrala raditi baš s tim materijalima. 'Trenutno od materijala koristim kožu nastalu od kaktusa, jabuke i pluta, odnosno kožu na bazi bilja. Dugo sam promišljala o materijalima i istraživala alternative današnjoj klasičnoj ponudi. Odlučila sam se za njih jer mislim da imaju dobre tehničke karakteristike u smislu izdržljivosti i fleksibilnosti, odličan opip, vodonepropusni su i slično. Mislim da je veganska koža, ona na bazi bilja, izvrsna održiva alternativa te znatno manje štetna za okoliš od onoga što trenutno prevladava na tržištu', rekla je. Osim toga, prednost biljne kože je u tome što u procesu njezine proizvodnje nema ubijanja životinja.

Zanimalo nas je koliko dugo traju takvi proizvodi. 'Uz pravilnu njegu, proizvodi od veganske kože mogu trajati od dvije do pet godina, za kožu od kaktusa kažu čak i do 10 godina. Kada se uzmu u obzir element održivosti i prava životinja, većina ljudi smatra da je to razumna alternativa. Veganska koža još je uvijek relativno nov izum, a vjerujem da je velika vjerojatnost da će ova industrija napredovati i stvoriti zaista dugotrajne varijante', naglasila je.

Na pitanje čini li joj se da se dizajneri sve više okreću održivim materijalima kaže da je ovaj trend jasno uočljiv u svim sferama, pa tako i u tekstilnoj industriji. 'Rekla bih da je posebno velik izazov naći prihvatljive alternative u kožnoj industriji jer nije dovoljno to da su materijali održivi, već moraju biti i izdržljivi i dobrih tehničkih karakteristika, a vizualno privlačni. Vjerujem da su održivi materijali, pa tako i veganska koža, budućnost, a najveći izazov je popularizirati te proizvode s obzirom na nešto višu cijenu. Osim toga, kupci ih teže prihvaćaju jer se radi o relativno novim materijalima pa imaju određenu dozu nepovjerenja', smatra.

Proizvodi se rade u malim serijama i kolekcijama. Otkrila je što joj je najdraže u procesu stvaranja. 'Moram priznati da radim ovo zato što volim svaki dio procesa stvaranja. U svakom segmentu ima nešto interesantno, od ideje do nabave materijala. Uvijek saznam nešto novo i učim putem. Ako bih baš nešto morala izdvojiti, onda je to trenutak u kojem dobijem gotov proizvod u ruke - uvijek postoji lagana nervoza jer, bez obzira na sve pripreme, tek kada vidite gotov proizvod znate koliko je dobar ili nije', objasnila je.

Sve je ručno rađeno u suradnji s hrvatskim obrtnicima. Proces izrade je, objašnjava nam, dosta dug jer 'kada ste mali, nikad niste prioritet'. 'Obrtnici moraju pokriti svoje troškove i primarno rade poslove od kojih žive. Za izradu novog modela potrebno mi je i do šest mjeseci dok za modele koje već imam u ponudi, a izbacujem nove boje, obično trebam do tri mjeseca. Torba se napravi u jedan dan kada je sve spremno, problem je ubaciti se u tekuće poslove obrtnika', kazala je.

Mnogo pažnje posvećuje svakom detalju vizualnog identiteta, od websitea do društvenih mreža. 'Danas je jako važno biti prisutan online, pogotovo ako se odlučite za prodaju putem tih kanala. Preko društvenih mreža možete doprijeti do bilo kojeg dijela svijeta, što je zaista fascinantno. Neophodno je slikama dobro prezentirati ono što radite. I sama volim kupovati preko interneta, a ako imam dobar prikaz proizvoda i sve potrebne informacije, lako se odlučujem za kupnju', priznaje. Nemoguće je govoriti o domaćem dizajnu, a ne dotaknuti se situacije koja vlada na tom tržištu.

'Mislim da je puno kreativaca i dizajnera koji imaju dobre ideje i kvalitetne proizvode, ali da bi bili uspješni, to nije dovoljno, moraju doprijeti do publike i kupaca, a to je ono što je teško. Sve je to relativno, netko može dobro prodati loš dizajn dok netko ima odličan proizvod, a ne zna se nametnuti', tvrdi. Kad smo je pitali što još radi, u čemu uživa, što je veseli, kaže da se zna našaliti da je Tama njezin noćni posao jer zapravo ima regularni posao od 8 do 16 sati i dvoje male djece. 'Kada uz sve to nađem slobodno vrijeme, volim prirodu i putovanja, tako da sam stalno u nekoj akciji', kaže nam dizajnerica.

Na kraju smo došli do daljnjih planova za brend. 'Ne bih rekla da imam zacrtanu viziju. Idem korak po korak i kada mislim da nešto treba napraviti, dodati, poboljšati i sl., onda se posvetim tome. Trenutno radim na webshopu koji bi trebao zaživjeti do kraja godine. Također dosta vremena poklanjam brand awarenessu jer sam nova na tržištu, a povrh toga radim s vrstama kože koje su poprilično nepoznate kupcima. Dugoročno mi je želja uvesti veći broj različitih vrsta veganske kože i naravno povećati ponudu proizvoda', poručila je.

  • +10
Mariana Tanfara i Tama Bags Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić