TEST

Mazda3 1.6 MZ-CD - za dlaku automobil godine

25.02.2010 u 09:00

Bionic
Reading

Mazdu3 već smo na testu imali u izvedbi s najslabijim benzinskim i najsnažnijim dizelski motorom, a model koji smo posljednji testirali spada u sredinu između ovih dvaju raspona te će vjerojatno biti najpopularniji u gami trojki među hrvatskim kupcima

Riječ je o modelu kojeg pogoni 1.6-litreni common-rail dizelaš. Motor razvija 109 KS pri, za dizelaša, prilično visokih 4.000 okretaja u minuti te 240 Nm već od niskih 1.750 Nm okretnog momenta. Ovo ga u osnovi čini svestranim pa tako u kombinaciji s izvrsnim peterostupanjskim mjenjačem, odlično pogođenih prijenosnih omjera te kratkih i preciznih hodova ručice, nudi elastičnost u gradskim uvjetima i performanse na otvorenoj cesti uz veoma nisku potrošnju na oba terena.

Dojmu doprinosi kruta šasija, znatno kruća no što je bio slučaj kod prethodnice, a koja ublažava valjanje automobila kroz zavoje. Premda je građen na istoj, modificiranoj platformi kao i prethodna generacija trojke i aktualni Ford Focus, u vožnji se stječe dojam da je riječ o potpuno različitim automobilima. Upravljač je precizan, ležanje i prijemljivost, zahvaljujući neovisnom ovjesu tipa McPherson sprijeda i multilink straga - za svaku pohvalu, a unatoč krućem ovjesu, čak je i udobnost na razini, čemu doprinose izvrsna, ergonomski oblikovana sjedala koja nude vrlo dobru potporu tijelu u zavojima.

Mazda3 ne djeluje samo u vožnji kao novi automobil, ona tako i izgleda. Japanci su rekli zbogom konzervativnom dizajnu prethodnice, a nova trojka mnoge je podsjetila na sportsku RX-8-icu. Premda se o ukusima, kažu, ne raspravlja, za priznati je da nova Mazda3 ulazi među atraktivnije automobile u klasi.

Automobil koji u Mazdinoj ukupnoj prodaji sudjeluje s čak 30 posto znatno je uznapredovao i po pitanju oblikovanja interijera. Mazda je već dulje vrijeme prepoznata po kvaliteti, no u posljednjoj inkarnaciji trojka je dobila na kvaliteti materijala, dizajnu komponenata i ergonomiji pa djeluje primjetno modernije. S obzirom na to da dimenzije nisu značajno mijenjane, trojka je zadržala i istu voluminoznost interijera pa će tako udobno smjestiti četvero odraslih putnika od kojih bi onima straga moglo uzmanjkati mjesta ako su viši od 190 centimetara. Zbog nešto širih C-nosača putnicima straga može uzmanjkati i svjetla. Zato je prtljažnik sa 340 litara obujma na razini klase, a s preklopljenom klupom progutat će i više od 1.300 litara.

Trojka je briljirala i na Euro NCAP-ovim crash testovima te je prema novim sigurnosnim standardima ove nezavisne europske agencije jedan od ponajboljih automobila u klasi. Čak šest zračnih jastuka u serijskoj opremi kao i ABS i elektronska kontrola stabilnosti, čelična ojačanja karoserije i unaprijeđene zone gužvanja, sve to dovelo je do od pet zvjezdica sa 86-postotnom sigurnošću za odrasle, 84 za najmlađe i 51 za prolaznike.

Zbog sveg ovoga, ne treba čuditi što je u minuloj godini Mazdi3 na brojnim izborima nagrada za automobil godine promicala za dlaku.

Proizvođač: Mazda
Model: Mazda3/SP/CD109/TX
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 80/109 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,5/6,9/6,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 11
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.460/1.755/1.470
Cijena do registracije: 171.998 kn