Već smo pri prvom susretu s novom Mazdom3 sredinom godine uočili sav potencijal japanskog kompakta, a da je riječ o odličnom automobilu, shvatili smo već prilikom testiranja najslabijeg modela, sa 1,6-litrenim benzinskim motorom. Ovaj put dopala nas je limuzinska izvedba s novim 2.2 common-rail dizelašem
Koliko su u Hirošimi napravili dobar posao, dovoljno govori podatak da je nova Mazda3 žestoko konkurirala u gotovo svim europskim izborima za automobil godine. Vjerojatan razlog zašto nije i pobijedila leži u činjenici da nije riječ o potpuno novom automobilu već o modelu koji se koristi primjetno unaprijeđenom platformom prethodne generacije. Ipak, ovakvo nešto mogli biste zaključiti tek prema vanjskim gabaritima, s obzirom da je nova Mazda3 ispeglana do zadnjeg detalja.
Japanci su rekli zbogom konzervativnom dizajnu eksterijera i interijera pa nova trojka izgleda kao nešto manja šestica, koja nas pak podsjeća na Lexus IS. Svidio nam se agresivan prednji kraj s dominantnom rešetkom hladnjaka, atraktivne aluminijske felge i efektna stražnja svjetla, no najveće preinake doživio je interijer. Mazda3 ima jedno od ponajboljih vozačkih okruženja, s odličnom ergonomijom, a idealnu vozačku poziciju lako će naći i viši vozači. Uz to pohvale možemo izreći i na račun kvalitete korištenih materijala koji djeluju robusno i dugotrajno te su meki na dodir. Putnicima straga značajno će uzmanjkati prostora samo ako su viši od 190 centimetara, dok prtljažniku nećemo zamjeriti na volumenu od 430 litara, već na otvoru kroz koji je dostupan, a koji limitira mogućnost pospremanja glomaznije prtljage.
O Mazdinom ovjesu već su opjevani hvalospjevi pa ćemo mi tek zaključiti da su osnaživanjem šasije i učinkovitijim stabilizatorima Mazdini inženjeri stvorili jedan od automobila u kompaktnom segmentu s ponajboljim voznim osobinama. Dostignuće je tim veće ako u obzir uzmemo činjenicu da su pritom uspjeli sniziti i masu automobila. Doduše, kura mršavljenja odrazila se na izolaciju buke, pa se tako zvuk motora i naleti vjetra u kabini nešto glasnije čuju no što bismo očekivali.
Testni model pokretao je novi 2,2-litreni common-rail dizelaš s direktnim ubrizgavanjem iz Mazde6 koji razvija 150 KS i 360 Nm okretnog momenta. Riječ je o fenomenalnom motoru koji osim niske potrošnje odlikuju dojmljive performanse i elastičnost. Sprint s mjesta do 100 km/h traje desetak sekundi, a na autoputu će Mazda3 nadići i 200 km/h. Mesnati okretni moment dostupan već od 1.800 okretaja u minuti, pak, anulirat će potrebu za učestalim izmjenama brzina u gradu. Kad smo već kod izmjena, pohvale moramo izreći i na račun ručnog šesterostupanjskog mjenjača s odlično podešenim prijenosnim omjerima i kratkim hodovima ručice. Zadovoljni smo bili i performansama kočnica te pravovremenom aktivacijom sigurnosnih sustava.
Na Euro NCAP-u je Mazda odradila vrlo dobar posao osvojivši s trojkom pet zvjezdica – 86 posto bodova za odrasle, 84 posto za najmlađe i 54 posto za prolaznike. Svakako je pohvalno što uz šest zračnih jastuka trojka standardno dolazi s ABS-om i ESP-om, što je čini jednim od najbolje opremljenih automobila u klasi.
Proizvođač: Mazda
Model: Mazda3 CD150 TX Plus
Vrsta motora: 2.2, četiri cilindra, dizel
Obujam: 2.184 cm3
Snaga (kW/KS): 110/150 @ 3.500 o/min
Okretni moment (Nm): 360 @ 1.800-2.600 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,2/7,9/6,4
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,2 s
Maksimalna brzina: 205 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.580/1.755/1.470
Cijena do registracije: 187.020 kn