POTROŠAČKO DRUŠTVO

Može li nas shopping uistinu učiniti sretnima

08.06.2009 u 09:25

Bionic
Reading

Ljudi često kupuju stvari zbog navike kupovanja, a ne zbog toga što im te stvari uistinu trebaju. S jedne strane, kupovina donekle daje osjećaj moći, ali s druge strane, čini nas robovima potrošačkog društva

Svakoga dana mediji nas bombardiraju porukama o sreći, stvarajući dojam da ju je lako postići. Uvjeravaju nas da je za sreću potrebno samo kupiti prave stvari. Ali čak i kada kupimo te magične stvari, i dalje ostajemo nesretni, a u našim glavama pojavljuju se misli koje nas optužuju da smo si sami krivi za to.

Što više gledamo televiziju, vidimo sve više ljudi koji su puno imućniji od nas. Što više podcijenjujemo prihode stvarnih ljudi, ali i naše vlastite, trošit ćemo više novca. Prema nekim istraživanjima, za svaki sat gledanja televizije, tjedno ćemo potrošiti 30 kuna više. Može li nas kupovina uistinu učiniti sretnima?

Testirajte sami sebe i nemojte ništa kupovati cijeli tjedan. Prije nego što krenete iskušati sami sebe, otiđite u trgovinu i kupite si osnovne namirnice – kruh, mlijeko, jaja, voće i povrće. Nakon toga tjedan dana nemojte ići ni u jednu trgovinu i nemojte kupovati putem interneta ili telefona. Nemojte jesti vani i nemojte čak ni kupovati kavu za van. Kada pomislite da vam nešto neophodno treba, uzmite list papira i zapišite to što želite kupiti, ali u trgovinu se zaputite tek nakon tjedna iskušenja.

I kada taj tjedan prođe, sjednite i razmislite – je li vam bilo dosadno, iritantno, ili ste možda postali anksiozni i depresivni? Najvjerojatnije će biti prisutno sve od nabrojanoga, ali to nije zato što vam je nešto uistinu trebalo, nego zato što vam je nedostajala kupovina. Kupovina stvari, čak i jutarnje kave, daje nam određeni poticaj. Imamo dojam da smo moćni jer možemo kupovati.

Međutim, kada odbijate često kupovati, također si dajete bolju sliku o sebi jer možete biti ponosni što ste ostali slobodni i niste postali rob konzumerističkog društva. Morate priznati da je iznimno postignuće ostati slobodan u društvu u kojemu nas svakoga dana bombardiraju različitim reklamama za stvari koje bi naš život trebale učiniti sretnijim.