VOZILI SMO

Nacionalna prezentacija novog Golfa VI

21.01.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Golf je s nama već trideset i pet godina tijekom kojih je, svakom generacijom iznova, postavljao standarde u segmentu. Ne treba stoga čuditi i što se njegova klasa, C-segment, po njemu naziva Golf-klasa

Nova, šesta generacija popularnog wolfsburškog kompakta na nacionalnoj nam je prezentaciji predstavljena na Hvaru. Novi Golf koristi platformu svog prethodnika, a kad su se pojavile prve službene fotografije, mnogi su zaključili i da se automobil vizualno ne razlikuje pretjerano od prethodnika. Ipak više od 60 posto korištenih komponenata potpuno je novo, a što se eksterijera tiče, ako zanemarimo krov, svi su paneli karoserije potpuno novi, što se odrazilo i na aerodinamički otpor koji sada iznosi svega 0,31 Cd. Novi Golf pet centimetara je kraći od prethodnika, gotovo tri centimetra širi i podjednako visok.

Iznutra je Golf profitirao zbog kvalitetnijih materijala i bolje završne obrade, a i dizajn komponenata poprilično je svježiji. Podjednaki međuosovinski razmak kao u prethodnika znači otprilike i istu prostranost, dok će u prtljažnik stati 350 litara prtljage, odnosno 1.300 litara uz preklopljenu stražnju klupu. Volkswagenovi inženjeri strašno mnogo pažnje posvetili su izolaciji buke, pa je novi Golf, usudili bismo se reći, najtiši automobil u klasi. Automobil se pritom nudi u tri razine opreme: Trendline, Comfortline i Highline, od kojih već osnovna oprema uključuje ručni klimatizacijski uređaj, pet zračnih jastuka, ABS, elektronske podizače prednjih stakala, centralno zaključavanje i mp3 CD radio uređaj.

Kao što smo i navikli od Golfa, ponuda motora je bogata, pa će svatko, neovisno o dizelskim ili benzinskim preferencijama, naći nešto za sebe. Osnovni model pogoni 1,4-litarski atmosferski benzinac sa svega 80 KS. Tu su još 1,6 sa 102 KS te biturbopunjena verzija 1,4-litrene jedinice sa 122 i 160 KS. Nama se ova potonja posebice svidjela jer nudi hvalevrijedne performanse uz izrazito nisku potrošnju. Pomoću direktnog ubrizgavanja te mehaničkog i turbopunjača, motor razvija 160 KS i mesnatih 240 Nm pri 2.000 okretaja u minuti te ubrzava automobil do stotke za manje od osam sekundi uz prosječnu potrošnju goriva nešto veću od šest litara na stotinu kilometara u kombiniranom ciklusu.

Za ljubitelje dizela tu su dva dvolitrena common-rail dizelaša sa 110, odnosno 140 KS. Potonji je jedini model trenutno dostupan s Volkswagenovim integralnim pogonom 4Motion. Svi motori standardno su upareni s ručnim mjenjačima, slabiji modeli s peterobrzinskim, a snažniji sa šesterobrzisnkim, dok su osim osnovnog benzinca svi ostali modeli uz nadoplatu dostupni i s automatiziranim mjenjačima s dvostrukom spojkom – šesterobrzinskim dizelaši i sedmerobrzinskim benzinci.

Volkswagenovi inženjeri poigrali su se i s ovjesom koji je sada primjetno krući, no Golf je zadržao vrlo dobre vozne karakteristike koje su ga krasile i u prethodnoj generaciji. I sa sigurnosnog aspekta automobil je unaprijeđen. Premda još uvijek nije odradio Euro NCAP-ove crash testove, peta generacija njemačkog kompakta zaslužila je pet zvjezdica za odrasle, četiri za najmlađe i tri za putnike, a ni novi Golf s čak sedam zračnih jastuka, uključujući onaj za koljena vozača, ne bi smio podbaciti. Da do sudara ne bi ni došlo, brinut će se standardni ABS uz dorađeni ESP i adaptivnu kontrolu šasije.

Novi Golf već je u prodaji, a cijena osnovnog benzinca 1.4 s Trendline opremom iznosi 116.536 kuna. Najprestižniji model pak 2.0 TDI 4motion Highline stoji 197.732 kune.