Ako patite od straha od letenja, najbolje je da ne čitate ovo – slijedi osam najgorih činjenica o letenju avionom, a za neke je bolje da ih možda ni ne znate
To ne znači da tri minute nakon polijetanja i osam minuta prije slijetanja trebate biti smrznuti od straha, ali treba biti oprezan i svjestan svega oko sebe. Istraživanja su pokazala da upravo u tih 11 minuta čak 80 aviona padne ili doživi nesreću. Stoga se svakako sjetite toga idućeg puta kada budete u iskušenju da zanemarite upute i upozorenja posade, piše Huffington Post
Putovanje s djetetom u krilu može biti jako opasno
Rijetko kome ne predstavlja problem izdvajanje novca za posebnu avionsku kartu za dijete, pogotovo zato što djeca mlađa od dvije godine mogu letjeti besplatno. No može li se cijena troškova staviti ispred sigurnosti? Ne bi vam ni palo na pamet voziti automobil s djetetom u krilu, pa zašto biste to činili u avionu? Prema Federal Aviation Administrationu (FFA), vaše dijete bit će najsigurnije u avionu ako je zavezano sigurnosnim pojasom te u posebnoj sjedalici. Vrlo je teško dovoljno čvrsto držati dijete samo rukama, posebno za vrijeme turbulencija. Naime tijekom jačih turbulencija ili sudara dijete vrlo lako može odletjeti te se opasno ozlijediti, a nesreće tijekom kojih nije ugrožen život putnika u tome slučaju mogu biti pogubne za malu djecu.
Moguće je da se turbulencije pojačavaju
Imate osjećaj da avion poskače više no inače? Znanstvenici kažu kako je moguće da je količina umjerenih do ekstremnih turbulencija na transatlantskim letovima porasla između 10 i 40 posto do sredine stoljeća zbog povećanja razine ugljičnog dioksida.
Zrakoplov je, zapravo, prljav
S obzirom na to da su putovanja avionom sve češća, ponekad nema dovoljno vremena za njegovo čišćenje prije leta. Stoga virusi danima mogu živjeti na raznim površinama u avionu. Pripazite na džepove sjedala u koja putnici često znaju odlagati korištene maramice te ladice stolova. Također treba biti oprezan i prilikom korištenja deka koje se peru svakih pet do 30 dana, prema podacima iz istraživanja Wall Street Journala. Jedino što možete napraviti je spakirati antibakterijske maramice i nadati se najboljemu.
Piloti nekad zaspu za vrijeme leta
Evo pomalo zastrašujuće statistike: između 43 i 54 posto pilota ispitanih u Velikoj Britaniji, Norveškoj i Švedskoj priznalo je da zaspu za vrijeme letova. Trećina njih priznala je da su se probudili te pronašli i svog kopilota u dubokom snu.
Za bijeg iz gorućeg aviona možda imate svega 90 sekundi
Kada se ukrcate, jako je važno znati gdje se nalaze hitni izlazi. FAA kaže da bi svi putnici u avionu trebali biti spremni napustiti ga unutar 90 sekundi jer je za širenje vatre u unutrašnjosti dovoljno svega minutu i pol. Kako biste smanjili izloženost opasnosti, nosite pamučnu, a ne sintetičku odjeću, naime sintetika se vrlo lako zapali.
Ako ne sjedite u jednom od pet redova do izlaza, u nevolji ste
Ako se dogodi sudar, najbolja opcija je sjediti u jednom od pet redova do izlaza. Statistička analiza sudara aviona pokazala je da putnici koji sjede dalje od izlaza imaju znatno manje šanse za uspješno napuštanje aviona u hitnim slučajevima. Osim toga, ako doznate koliko je redova vaše sjedalo udaljeno od najbližeg izlaza, lakše ćete ga pronaći u slučaju da je vidljivost smanjena zbog dima.
Možete se ozlijediti za vrijeme turbulencija
Ovo je jako dobar razlog da svoj pojas držite zakopčanim cijelo vrijeme. Turbulencije su uzrok broj jedan zrakoplovnih nesreća koje nemaju fatalne posljedice. Većina ozljeda nastaje kao posljedica tih nesreća, a najviše nastradaju putnici koji nisu vezani. Nemojte ustajati kada zasvijetli znak za pojas, a kada sjedite, držite ga zakopčanim.