Miley Cyrus i Vanessa Hudgens, teen zvijezde kojima 'slučajno' hakiraju mobitel ili inbox e-maila golišavim fotkama, novi su uzori tinejdžera koji sve ranije ulaze u svijet odraslih - upoznajte generaciju sex
Prerana seksualizacija tinejdžera, seksi fotke na Facebooku ili snimke seksa na mobitelima poput onih u Osijeku ili Sisku koje su se proširile internetom poput zaraze nisu ništa novo ni kod nas. Samo su sad u Velikoj Britaniji skovali naziv za to - generacija sex, po uzoru na nekadašnju generaciju X.
U prilog tome govore i neka istraživanja koje su pokazala kako sve više britanskih tinejdžerica želi biti poput starlete Jordan koja je postala slavna i bogata zahvaljujući svojim razgolićenim fotkama i jasno ističu da se ne žele baviti 'normalnim' poslovima ili nastaviti školovanje na fakultetu. TV serije poput kontroverzne Skins ('Nabrijani'), koja je podigla puno medijske prašine, nimalo uvijeno prikazuju svijet tinejdžera prepun seksa, alkohola, razuzdanih tuluma i droga, no autori kažu da je to sve inspirirano stvarnim životom.
Prema riječima psihologinje Ane Karlović, mladi su ljudi zbunjeni onim što im se nudi u današnjem brzom načinu življenja.
'Tinejdžerima se očito ne nude drukčiji uzori i primjeri različitih mogućnosti u životu, a ako se i nude, agresivna reklamna industrija i moderne medijske tehnologije sve preplavljuju, pa je na kraju najjednostavnije reći: 'Želim biti poput Jordan, želim pokazivati svoje dobro tijelo cijelom svijetu, neka me svi obožavaju, i još ako mogu zarađivati samo time što sam mlada i lijepa, pa gdje mi je kraj? To je ta laž koja se nudi - da je sve to tako jednostavno, lako i genijalno. Mladim ljudima trebaju drukčiji uzori, drukčije životne priče - put starlete može biti jedan od njih, no kamo smo došli ako je to najvažnije?', pita se psihologinja Karlović
Mišljenja je da se tinejdžeri se trebaju zabavljati, istraživati, napraviti i pokoju glupost, eksperimentirati s izgledom, otkrivati svoju seksualnost, ali ako je u tim osjetljivim godinama sve što im se nudi izgled, novac i laka popularnosti, postoji opasnost od nastanka generacije neostvarenih, depresivnih i razočaranih mladih ljudi koji nikad nisu pronašli svoj identitet te vrlo malo onih koji se 'savršeno' uklapaju, pa na kraju završe u skupim klinikama.
'Od roditelja tinejdžeri dobivaju sve manje jasnih smjernica - roditelji su i sami izgubljeni u svijetu u kojem se vrijednosti stalno mijenjaju, a i sami su često još nezreli. Sve manje vremena se stvarno razgovara u obitelji te roditelji sve više prepuštaju djecu TV-u, internetu, prijateljima... Mediji nam serviraju živote nekih tzv. uspješnih i slavnih ljudi koji zapravo izgledaju kao da ne rade ništa drugo nego biraju odjeću, puni su para, mijenjaju dečke/cure, povremeno se opijaju, drogiraju i sl. A do novca su došli na (barem se tako čini) vrlo lak način', kaže A. Karlović.
'Prerana seksualiziranost, prerani 'odrasli izgled' i prerana iskustva najčešće su lažni, a riječ je o 'isprobavanju' i 'igranju odraslih' za koje dijete emotivno još nije spremno. Mislim da je zato izrazito važno poticati i razvijati različite vještine i talente mladih, kako ne bi pomislili da je stvarno sve što je u životu važno to imaš li curu/dečka i kako izgledaš', objašnjava A. Karlović dodajući da tu veliku ulogu igraju roditelji koji bi s djecom trebali što više razgovarati o svemu, pa i o sadržajima na televiziji, internetu, kao i što više razgovarati o vrijednostima i onom što je važno za obitelj. Naravno, taj način ne bi trebao biti kroz strogost i prodike, smatra, već kroz stvarnu iskrenu komunikaciju