Put do pakla popločan je dobrim namjerama, kaže stara poslovica koja nam nerijetko padne na pamet kada su u pitanju crossover vozila
Razlog je jednostavan. Ideja koja stoji iza crossovera jest učiniti ih najboljima u više segmenata, no baš kao što ni najbolji triatlonac nije bolji od maratonaca, biciklista ili plivača isključivo u njihovim kategorijama, tako nijedan crossover nije bolji od SUV-a, kupea ili klasičnog karavana, najčešće zato što u stvarnim uvjetima nudi lošije terenske osobine od ovih prvih, višu potrošnju od ovih drugih i manje prostora od ovih trećih.
Sad kad smo ovo skinuli s duše, možemo neopterećeni prijeći na test Nissan Jukea.
Zanimljiv je to automobil bez obzira na kut iz kojeg ga gledate. Mnogi će reći da je ružan, no nama je nekako 'subaruast', što će reći da mu stanovita vizualna neobičnost daje karakter, baš kao što je to slučaj kod našeg favorita Subaru Impreze. Ovo je vrlo važna stavka, iznimno rijetka u današnjem svijetu automobila koji sliče jedni drugima kao jaje jajetu.
Sviđa nam se to što Japanci nisu štedjeli na Jukeu pa je automobil tako, premda platformu dijeli s Microm, dobio praktički nov interijer, a i dojam završne obrade, kao i kvalitete korištenih materijala je takva da se Juke bez problema gura u viši segment.
Manji problem nastaje kad više putnike pokušate smjestiti na stražnju klupu, a i prtljažnik će vam rado dati do znanja da za glomaznije predmete služi krov (naravno ako nisu preteški).
Za razliku od Micre koja djeluje maleno izvana a veliko iznutra, Juke djeluje veliko izvana no maleno iznutra. Teško mu je to zamjeriti kad se nađete za upravljačem. Juke se vozi odlično za jedan automobil s visokim težištem. Upravljač je zadovoljavajuće direktan, mjenjač kratkih hodova i dobro pogođenih omjera, a turbodizelaš veoma okretan s dobrim odazivom na gas. Jednadžbi dodajte tvrd, no ne i pretvrd neutralan ovjes s arhitekturom McPherson sprijeda i torzijskom osovinom straga i imate zvrkast automobil koji se vozi s osmijehom na licu.
Povišena karoserija znači nešto bolju preglednost sprijeda, no zato je ona straga, ruku na srce, zavrijedila senzore za pomoć pri parkiranju. Povišena karoserija ujedno znači i nešto veću potrošnju kao i buku u unutrašnjosti pri većim brzinskim prosjecima.
S obzirom na to da Juke u ovoj izvedbi raspolaže isključivo prednjim pogonom, nismo se usudili previše skretati s uređenih prometnica, no povišeno odstojanje od tla svakako olakšava potragu za slobodnim parkirališnim mjestom.
Sve u svemu, Juke je jedan od onih automobila koji se bira srcem i kojem emotivci baš ništa neće moći zamjeriti. Racionalnijim kupcima je ionako na raspolaganju Micra.
Proizvođač: Nissan
Model: Juke 1.5 dCi Visia
Vrsta motora: 1,5, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.461 cm3
Snaga (kW/KS): 81/110 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 240 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,9/8,8/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,9
Maksimalna brzina: 175 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.135/1.765/1.570
Cijena do registracije: 158.000 kuna (osnovni model 118.000 kuna)