Ono u čemu se detroitski sajam nije iskazao dobio je priliku ispraviti Međunarodni salon automobila u New Yorku koji će u petak otvoriti svoja vrata publici. S nemalim brojem i Europljanima interesantnih premijera te renomeom, zbog štednje, posljednjeg američkog salona na kojem se pojavljuju veliki proizvođači poput Nissana i Honde, NYIAS ima sve predispozicije da zablista punim sjajem
Sjevernoamerički saloni automobila oduvijek su bili velika pozornica za američke proizvođače automobila, međutim problemi u koje su posljednjih mjeseci zapali članovi detroitskog trija ostavili su mjesta da drugi proizvođači, posebice europski i japanski, preotmu pažnju publike i medija.
Tako je najistaknutija američka automobilska premijera u New Yorku bila premijera novog Jeep Grand Cherokeeja, za koji se u Chrysleru nisu libili reći da je građen na platformi Mercedesovg ML-a unatoč tomu što su se američki i njemački proizvođač odavno razišli. Najveća novost za Grand Cherokee je atraktivan, gotovo SUV-olik izgled, no i unaprijeđene terenske sposobnosti integralnog sustava Quadra-Trac. Automobil bi se u Europi trebao pojaviti do kraja godine s benzinskim i dizelskim pogonskim jedinicama.
Kad smo već kod Chryslera, nikako ne smijemo zaboraviti iznenađenje koje je pripadnicima sedme sile upriličio dopredsjednik tog američkog proizvođača Jim Press. On se na presicu dovezao u Fiatu 500, čime je, zasad još uvijek neslužbeno, potvrđeno da će američki i talijanski proizvođač doista uploviti u bračnu luku. Za Chrysler ni ne postoji druga opcija, s obzirom da je američka vlada obećala uskratiti financijsku podršku ako se partnerstvo ne riješi do kraja mjeseca.
Nissan je, kao i Honda, najavio da će se ove godine pojaviti na samo po jednom salonu automobila na svakom kontinentu, a u Sjevernoj Americi odabran je NYIAS. Nissan nam je pokazao 370 Z u roadsterskoj izvedbi, kao i najbrutalniju izvedbu kupea 370 Z sa 350 KS, unaprijeđenim ovjesom, kočnicama te dorađenim aerodinamičkim paketom – Nismo. Honda je pak otišla u sasvim drugom smjeru te nam pokazala koncept naklonjen kućnim ljubimcima. Psima, da budemo precizniji. Dog Friendly Honda Element je crossover orijentiran na vlasnike pasa koji svojim ljubimcima žele najbolje. U prtljažniku Hondinog koncepta pas se može smjestiti na vlastitu klupu, hladi ga 12-voltni ventilator, a tu su i posude za hranu i vodu. Stariji psi neće morati ni uskakati u prtljažnik s obzirom da je Honda za njih pripremila – rampu.
Toyota je u New York dovukla nabrijanu izvedenicu svog najmanjeg modela IQ. Riječ je isključivo o vizualnom tuningu, pri čemu je japanski mališan uz atraktivni vanjski premaz dobio agresivni aerodinamički paket i masivne 18-colne felge.
Hyundai nam je pokazao automobil koji bismo rado vidjeli i s ove strane Velike bare. Equus je luksuzna krstarica u konceptnoj izvedbi koja nam samo daje do znanja da se korejski proizvođač uskoro planira upustiti u borbu s velikim dečkima – BMW-om, Mercedesom, Audijem i Lexusom. Kad smo već kod krstarica, ne smijemo zaboraviti spomenuti dorađenu S-klasu koja je uz zatezanje bora dobila i unaprijeđenu tehnologiju te prvi put u Mercedesu – hibridnu opciju u verziji S400 Hybrid. Mercedes je pokazao i novu E-klasu u AMG obličju. E63 AMG plijenio je pozornost agresivnim, a elegantnim izgledom te 6,2-litrenim motorom V8 sa 518 KS, što je dovoljno da ga s mjesta do stotke katapultira za svega 4,4 sekunde, sve do maksimalne brzine od elektronski ograničenih 250 km/h.
Mrski mu konkurent BMW u New Yorku je također pokazao zvijeri. BMW je skinuo pokrivač s prvih M-automobila, čiji su motori turbopunjeni, a snaga se na podlogu prenosi integralno na sva četiri kotača. X5 M i X6 M navodno u stvarnosti izgledaju mnogo bolje nego na fotografijama. Nadajmo se i da, unatoč nezavidnoj masi, idu jednako brzo kada je zavojita otvorena cesta u pitanju. Volkswagen je u New Yorku jednom za svagda odbacio ime Rabbit za Golf te Amerikancima pokazao kako izgleda kompaktni sportski automobil. Golf GTI šeste generacije razvija 210 KS iz dvolitrenog turbopunjenog motora, sprinta do stotke za 6,9 sekundi te zahvaljujući unaprijeđenom ovjesu i aktivnoj šasiji nudi vrhunske vozne osobine.
Sajam automobila u New Yorku traje od 10. do 19. travnja, a premda se Amerikanci ove godine ne nadaju rušenju rekorda posjećenosti, ipak vjeruju da će doći više od milijun ljudi.