U sklopu manifestacije Istra Gourmet Festival na umaškom ATP Vegeta Croatia Openu, predstavljen je Gourmet Passport, sustav nagrađivanja i vodič kroz gourmet znamenitosti sjeverozapadne Istre. Nastavak je to Gourmet vodiča sjeverozapadne Istre i Istra Gourmeta, a inicijator projekta, Laguna Novigrad pokrenula ga je u suradnji s partnerima i turističkom zajednicom klastera Umaga, Novigrada, Brtonigle i Buja. Gourmet Passport namijenjen je potrošačima okrenutim gastronomiji i turističkim sadržajima više vrijednosti, a program je primarno namijenjen individualnim gostima koji tijekom cijele godine posjećuju Istru
Prema riječima autora projekta, Alana Bahorića, Gourmet Passport povezivanjem priznatih ugostiteljskih objekata i proizvođača u suradnji s turističkim zajednicama i hotelijerima okuplja partnere kojima je cilj produljiti sezonu, pružiti nove sadržaje individualnim gostima, te kroz brandiranje gastro i eno lokaliteta povećati vizibilitet sjeverozapadne Istre kao jedne od najkvalitetnijih hrvatskih gourmet destinacija.
'Posebno nas raduje odaziv partnera ali i spremnost Lagune Novigrad da prepozna i financijski realizira projekt od šireg interesa za lokalnu zajednicu. Laguna je uz kompletno financiranje pružila i logističku potporu, od komunikacije s partnerima do finalizacije. Gourmet passport uvažava interese svih strana jer hotelijerima pruža dodatnu ponudu u pred i pod sezoni, ugostiteljima dovodi posebno cijenjenu skupinu individualnih gostiju a turističkim zajednicama jača vizibilitet klastera', zaključio je Bahorić.
Priznati vinar Moreno Coronica, naglasio je kako je Gourmet Passport nastavak strategije brandiranja regije i zajedničkog angažmana svih koji žive od turizma. 'Još donedavno brinuli smo kako da svatko za sebe privuče što više gostiju, a danas kada su se navike potrošača značajno izmijenile, jasno nam je da je ukupan image destinacije od presudne važnosti.'
Direktor marketinga Lagune Novigrad, Alen Greblo, istaknuo je da su se u prvoj godini pozivu odazvalo 30-tak partnera, redom etabliranih ugostiteljskih objekata, proizvođača hrane, vina i ulja koji su ocijenjeni s više od 85 bodova po Istra gourmetu, članovi su Vinistre ili ponudom potiču izvrsnost i inovativnost u turističkoj ponudi regije.
'Zainteresirani partneri sudjelovanje mogu prijaviti u Turističkoj zajednici Novigrada, a komisija će se sastajati tri puta godišnje te donositi odluke o uključivanju novih članova', naglasio je Greblo.
Gourmet Passport je program vjernosti putem kojeg potrošač u određenom vremenskom razdoblju sakupljajući naljepnice iz pojedinih destinacija ostvaruje popuste na izvanpansionske usluge na području klastera. Cilj je zadržati gosta u regiji, potaknuti ga na potrošnju i kroz program vjernosti motivirati na ponovni dolazak. Gosti putovnicu mogu zatražiti nakon konzumacije proizvoda i usluga partnera u minimalnoj vrijednosti od 500 kuna. Prilikom svake iduće posjete i konzumacije od min. 200 kuna ostvaruje se pravo na naljepnicu koja donosi dodatni popust. Za najvjernije goste, pripremljena je Gourmet diplomatska putovnica kojom česti posjetitelji ostvaruju najveće popuste i druge pogodnosti.
Osim putovnica koje je dizajnirao autor branda 'In all the colours of Istria' Robert Radešić, Gourmet Passport prati višejezična web stranica (www.gou-pass.com), Facebook grupa, oznake na objektima partnera kao i promotivni materijali u turističkim uredima.
Direktorica Lagune Novigrad, Zrinka Bokulić podsjetila je kako će prave putovnice za nešto manje od godinu dana ulaskom u EU postati prošlost, ali zato Gourmet Passport ima priliku postati ambasadorom kvalitetne gourmet ponude i specifičnog lifestyle-a po kojem je Istra već danas poznata. Nakon inicijalne faze, Laguna će projekt na operativno vođenje predati Turističkoj zajednici grada Novigrada kao doprinos razvoju turističke ponude Novigrada i sjeverozapadne Istre.
'Uz orijentaciju na sportsku rekreaciju i pripremu profesionalnih sportaša poput Istria Winter Cupa, wellness i SPA turizam, gourmet ponuda koju upotpunjujemo i vlastitim brandom nagrađivanog maslinovog ulja Vergal, treći je segment ponude na kojoj Laguna Novigrad gradi svoju prepoznatljivost na tržištu', zaključila je Bokulić.