PREVRTLJIV MODNI SVIJET

Od dna do vrha u godinu dana: Tajna uspjeha brenda za kojim svi žude

25.02.2017 u 08:48

  • +61

Gucci na Milano Fashion Weeku

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Bionic
Reading

Francuska tvrtka luksuznih modnih brendova Kering zabilježila je značajan poslovni rast u 2016. godini, a sve zahvaljujući uspješnom poslovanju jednog od njezinih najkonkurentnijih brendova luksuznom odjećom Gucci. Nakon dolaska Alessandra Michelea u talijansku modnu kuću početkom 2015. godine, Gucci je povratio staru slavu i zabilježio nevjerojatne poslovne uspjehe koji, prema mišljenju stručnjaka, idu uzlaznom putanjom

Tvrtka Kering koja je vlasnik brojnih prestižnih modnih kuća luksuznom i sportskom odjećom poput Yves Saint Laurenta, Stelle McCartney, Pume, Alexandera McQueena, Balenciage, Sergio Rossija, Bottega Venete i brojnih drugih, u protekloj je godini zabilježila rast prihoda od prodaje koji iznosi 12,28 milijardi eura, što je više od 92 milijarde kuna.

U četvrtom kvartalu prodaja Guccija, koja čini više od 60 posto ukupne dobiti tvrtke Kering, porasla je za 21,4 posto, premašivši analitička očekivanja od 13 posto. Iako je tvrtka u trećem kvartalu zabilježila začuđujućih 17 posto, najnoviji financijski rezultati pokazuju kako Gucci kvartal za kvartalom niže poslovne uspjehe.

'Gucci se istaknuo značajnim brojem novih stilova koji su počeli privlačiti poglede', izjavio je analitičar Luca Scola.

Rast Keringa uspješno prkosi stjecištu nepovoljnih okolnosti - od gospodarskog usporavanja u Kini do terorističkih napada u Parizu, glavnom modnom i shopping središtu, zbog čega analitičari smatraju kako je talijanska modna kuća Gucci dobila priliku istaknuti se od ostalih brendova matične tvrtke Kering.

Alessandro Michele zaslužan je za vraćanje ekskluzivnosti koju je Gucci izgubio

Gucci se početkom 2015. godine odlučio na redizajn imidža, a talijanski dizajner Alessandro Michele preuzeo je kreativnu palicu modne kuće. Dizajnerov glavni zadatak bio je povećati prodaju na način da kupce primami nižim cijenama.

Tvrtka Kering koja je vlasnik brojnih prestižnih modnih kuća luksuznom i sportskom odjećom poput Saint Laurenta, Stelle McCartney, Pume, Alexandera McQueena, Balenciage, Sergio Rossija, Bottega Venete i brojnih drugih, u protekloj je godini zabilježila rast prihoda od prodaje koji iznosi 12,28 milijardi eura, što je više od 92 milijarde kuna.

2008. godine Gucci se okrenuo publici nižih kupovnih mogućnosti

Pod vodstvom Micheleove prethodnice Fride Giannini vjerni ljubitelji mode počeli su izbjegavati planetarno popularni dupli logo G. Iako je njezina šarena kolekcija torba i modnih dodataka Flora postala hit, nije uspjela oduševiti modne kritičare. Dolaskom financijske krize 2008., Gucci je na tržište izbacio cijenom pristupačnije proizvode poput platnenih modela torba kako bi privukao kupce nižih mogućnosti koji si ne mogu priuštiti luksuzne kožne modele.

Također, Gucci je otvorio trgovine diljem svijeta, pogotovo u Kini, koje je preselio u trgovačke lance kao što je Macy's, što stručnjaci smatraju potezom koji je još više razrijedio ekskluzivnost brenda.

Dizajner je preuzeo Gucci kada je brend bio na dnu

Prodaja je 2013. počela padati te se smanjenje dobiti nastavilo sve do prva tri mjeseca 2015., kada je pad prodaje bilježio čak osam posto, što je najlošiji kvartalni rezultat tvrtke od 2009. godine. Prošle je godine Gucci proglasio Marca Bizzarrija novim izvršnim direktorom koji je modernizirao proizvodnju, unaprijedio odnose s nezavisnim trgovinama i implementirao novi koncept trgovina koji je bliži mlađim kupcima.

Bizzarijev najpametniji potez bio je Alessandro Michele koji je zaslužan za ponovni uzlaz Guccija. Micheleova prva kolekcija koja se u trgovinama pojavila krajem katastrofalnog trećeg kvartala 2015. godine, zaradila je ovacije modnih kritičara i osvojila kupce.

Zahvaljujući Micheleu Gucci je ostvario prepoznatljiv imidž

Talijanski kreativac od tada ne prestaje oduševljavati svojim maksimalističkim modnim izričajem. Njegove osebujne, šarolike vintage kreacije obožavaju žene diljem svijeta, kao i svjetski poznata zvijezde. Rodom iz Rima, Michele je još kao dječak gajio ljubav prema modi, posebno street styleu koji je prenio i u Guccijeve kolekcije.

Po završetku studija modnog dizajna u Rimu, Michele je započeo karijeru radeći za talijanski modni brend Les Copains, a potom za Fendi gdje je 90-ih pomogao modnoj kući ostvariti značajne poslovne uspjehe zahvaljujući kolekcijama kožnih modnih dodataka.

2002. godine Gucci ga je postavio glavnim i odgovornim dizajnerom torbi gdje je ostao je sve do danas. 2011. je radio kao pomoćni dizajner tadašnjoj glavnoj Guccijevoj dizajnerici Fridi Giannini, sve dok konačno 2015. nije zasjeo na vrh talijanske modne kuće.

Micheleove kreacije nosile su brojne poznate zvijezde, a dizajner je zaslužan i za uspješnu suradnju s nekim od najvećih zvjezdanih imena poput 007 zvijezde Toma Hiddlestona i britanske glumice Vanesse Redgrave koji su zaštitino lice Gucci Cruise kolekcije za 2017., dok je Oscarom nagrađivani glumac Jared Leto, koji je ujedno i zaštitno lice Gucci Guilty parfema, poznat po javnim pojavljivanjima odjeven u Micheleove kreacije.

Njegov je rad osim svjetskih zvijezda prepoznala i struka

Njegov spektakularan rad i uspjeh koji je donio Gucciju prepoznao je i Britanski modni koncil koji je 2015. godine uručio Micheleu nagradu za najboljeg internacionalnog dizajnera, a prošle je godine primio i CFDA-ovu nagradu za kreativni doprinos međunarodnoj modnoj sceni.

  • +61
Gucci na Milano Fashion Weeku Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Posljednja Guccijeva kolekcija predstavljena na Milanskom tjednu mode bit će nedostupna u trgovinama sve do polovice godine, no, prema mišljenju analitičara, posljednje ostvarene brojke signaliziraju kako su promjene koje je Gucci uveo na pravom putu.

Još jedan brend zaslužan je za financijski uzlaz tvrtke Kering. Francuska modna kuća Yves Saint Laurent zahvaljujući rock chic looku sad već bivšeg dizajnera Heidi Slimane ne prestaje privlačiti mlađu populaciju te je zabilježila porast prodaje za 27 posto. Bottega Veneta je s druge strane podbacila, zabilježeći pad prodaje za 3.1. posto u posljednjem kvartalu.