eko chic

Odjeća koja odolijeva kušnji vremena: Sedam sjajnih modnih brendova koji su se okrenuli održivoj modi, a kvaliteta im je prioritet

18.11.2022 u 15:28

Bionic
Reading

Modni brendovi danas se sve češće okreću razmišljanju o dobrobiti Zemlje i prirode oko nas. Uključivanjem etičkih načela, promišljanja o obnovljivim izvorima energije, recikliranih materijala i tendencije smanjenja ispušnih plinova - moda postavlja nove zakone. Ovih sedam brendova dijeli stav da svaka modna kuća treba težiti stvaranju kvalitetne odjeće, ali i kvalitetnijeg okoliša

Premda živimo u svijetu koji iz dana u dan sve više juri i često se pitamo kamo nam je proletio dan, događa se da neke stvari ipak zaustavljaju taj trend i kreću se u usporenijem ritmu. I dok svjedočimo hiperprodukciji modnih rješenja, neki brendovi okreću se sporijem i svjesnijem stvaranju.

MARFA STANCE

Koncept MARFA STANCE osmišljen je u Italiji i temelji se na premisi stvaranja odjeće dizajnirane tako da bude mijenjana, a ne zamijenjena. Njihov princip je reverzibilna i personalizirana odjeća koja se može nositi na više načina, zbog čega kupac ne mora kupovati puno toga, već mu je dovoljan jedan komad koji će prilagoditi prema potrebama. Brend radi s malim obiteljskim tvornicama diljem Italije, onima koje još uvijek njeguju ručni rad te beskompromisnu proizvodnju stvarajući odjeću najviše kvalitete. Većinom se radi o jaknama i parkama, ali mogu se pronaći i zanimljive torbe. Svaki odjevni predmet brenda MARFA STANCE prolazi najmanje dvije runde provjere kvalitete prije nego što se pošalje kupcima.

MARFA STANCE
  • MARFA STANCE
  • MARFA STANCE
  • MARFA STANCE
  • MARFA STANCE
  • MARFA STANCE
    +2
MARFA STANCE Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

ASPIGA

Brend Aspiga osnovan je 2006. godine s ciljem kreiranja divne odjeće u odgovornoj suradnji s dobavljačima, što u konačnici vodi prema društveno i ekološki svjesnijoj budućnosti, stavljajući ljude i planet na prvo mjesto. Odjeća je proizvedena u Indiji i Keniji te se time pomaže njihova gospodarstva i osnažuje ih se kako bi mogli održati svoju egzistenciju i napredovati. Bitno je naglasiti brigu da dobavljači ispunjavaju standarde etičkog poslovanja, znajući da svi u obitelji Aspiga imaju poštene plaće, sigurne radne uvjete i poštovanje. Osim toga, Aspiga je prestala koristiti plastiku u svojoj ambalaži te se odjeća dostavlja u vrećicama napravljenim od 100 posto kukuruznog škroba, a koji se može kompostirati. Kvalitetu potvrđuje i prestižan certifikat B Corp.

Aspiga
  • Aspiga
  • Aspiga
  • Aspiga
  • Aspiga
  • Aspiga
Aspiga Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

SEZANE

Sezane je prva francuska marka kojoj je dodijeljen certifikat B Corp. Brend je vođen željom za kreiranjem kvalitetnih komada, onih koji su danas in, a sutra vintage. Promiču i filantropski program DEMAIN, a svakog 21. dana u svakom mjesecu 10 posto zarade od globalne prodaje i 100 posto prihoda od namjenskog dizajna doniraju programima koji podržavaju pristup obrazovanju i jednake mogućnosti za djecu diljem svijeta. Pohvalan je i podatak da je 100 posto kutija u kojima dostavljaju artikle izrađeno od recikliranog kartona i/ili potječu iz šuma kojima se upravlja na održiv način, a 100 posto njihovih poslovnica napaja se iz obnovljivih izvora energije te su u godinu dana za 22 posto smanjili štetne ispušne plinove koji nastaju prilikom izrade njihovih proizvoda.

Sezane
  • Sezane
  • Sezane
  • Sezane
  • Sezane
  • Sezane
Sezane Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

GANNI

Ganni je danski brend koji je 2000. osnovao galerist Frans Truelsen. Temeljno obećanje brenda je da će se prilikom stvaranja usredotočiti na četiri područja: planet, ljude, proizvod i prosperitet. Ti se ciljevi odnose na smanjenje stvaranja CO2 za 30 posto po kilogramu odjeće, usvajanje premisa politike rodne ravnopravnosti, korištenje održivijih tkanina te ulaganje u inovativne projekte koji se tiču spašavanja planeta. U poslovanju im je bitna transparentnost te su osmislili platformu Ganni Lab za predstavljanje kompleksne teme održivosti.

Ganni
  • Ganni
  • Ganni
  • Ganni
  • Ganni
  • Ganni
GANNI Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

NOBODY'S CHILD

Nobody's Child je modna marka osnovana 2015. u Londonu. Misija brenda je na društveno odgovoran način stvoriti odjeću po pristupačnoj cijeni. Pohvalno je to da je 93 posto trenutne kolekcije napravljeno od tkanina dobivenih na održiv način, a brend marljivo radi da to učini i za preostalih sedam posto. Misao vodilja im je da čovjek može lijepo izgledati i dobro se osjećati te pritom biti ljubazan prema prirodi.

Nobody's Child
  • Nobody's Child
  • Nobody's Child
  • Nobody's Child
  • Nobody's Child
  • Nobody's Child
    +2
Nobody's Child Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

LE KASHA

Modni brend Le Kasha uistinu ima dugu povijest. Osnovan je u Francuskoj 1918. te je bio dio revolucije u načinu odijevanja žena 1920-ih. Njihova inovativna tkanina napravljena je od dlake kašmirske koze pomiješane s revolucionarnim novim vlaknima. Brend je doživio ponovno buđenje 2016., kada je kolekcija kašmira nadopunjena komadima od čiste svile i lana. Bitno je naglasiti da je sav materijal potpuno prirodan i organski. Stvaraju prekrasne komade prikladne za svaku priliku – od plaže preko zračne luke pa sve do sajma umjetnosti.

Le Kasha
  • Le Kasha
  • Le Kasha
  • Le Kasha
  • Le Kasha
  • Le Kasha
Le Kasha Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

BITE

Koncept brenda BITE uistinu je zanimljiv jer izrađuje i proizvodi sve na licu mjesta, u svom tvorničkom prostoru u istočnom Londonu. Koriste samo prirodne i certificirane tkanine koje dolaze s evidencijom društvene i ekološke odgovornosti. Vjeruju u kulturalnu, fizičku i metafizičku stranu odjeće koja mora biti stvorena na održiv način kako bi sačuvala Zemlju.

BITE
  • BITE
  • BITE
  • BITE
  • BITE
  • BITE
BITE Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo