Modni brendovi danas se sve češće okreću razmišljanju o dobrobiti Zemlje i prirode oko nas. Uključivanjem etičkih načela, promišljanja o obnovljivim izvorima energije, recikliranih materijala i tendencije smanjenja ispušnih plinova - moda postavlja nove zakone. Ovih sedam brendova dijeli stav da svaka modna kuća treba težiti stvaranju kvalitetne odjeće, ali i kvalitetnijeg okoliša
Premda živimo u svijetu koji iz dana u dan sve više juri i često se pitamo kamo nam je proletio dan, događa se da neke stvari ipak zaustavljaju taj trend i kreću se u usporenijem ritmu. I dok svjedočimo hiperprodukciji modnih rješenja, neki brendovi okreću se sporijem i svjesnijem stvaranju.
MARFA STANCE
Koncept MARFA STANCE osmišljen je u Italiji i temelji se na premisi stvaranja odjeće dizajnirane tako da bude mijenjana, a ne zamijenjena. Njihov princip je reverzibilna i personalizirana odjeća koja se može nositi na više načina, zbog čega kupac ne mora kupovati puno toga, već mu je dovoljan jedan komad koji će prilagoditi prema potrebama. Brend radi s malim obiteljskim tvornicama diljem Italije, onima koje još uvijek njeguju ručni rad te beskompromisnu proizvodnju stvarajući odjeću najviše kvalitete. Većinom se radi o jaknama i parkama, ali mogu se pronaći i zanimljive torbe. Svaki odjevni predmet brenda MARFA STANCE prolazi najmanje dvije runde provjere kvalitete prije nego što se pošalje kupcima.
ASPIGA
Brend Aspiga osnovan je 2006. godine s ciljem kreiranja divne odjeće u odgovornoj suradnji s dobavljačima, što u konačnici vodi prema društveno i ekološki svjesnijoj budućnosti, stavljajući ljude i planet na prvo mjesto. Odjeća je proizvedena u Indiji i Keniji te se time pomaže njihova gospodarstva i osnažuje ih se kako bi mogli održati svoju egzistenciju i napredovati. Bitno je naglasiti brigu da dobavljači ispunjavaju standarde etičkog poslovanja, znajući da svi u obitelji Aspiga imaju poštene plaće, sigurne radne uvjete i poštovanje. Osim toga, Aspiga je prestala koristiti plastiku u svojoj ambalaži te se odjeća dostavlja u vrećicama napravljenim od 100 posto kukuruznog škroba, a koji se može kompostirati. Kvalitetu potvrđuje i prestižan certifikat B Corp.
SEZANE
Sezane je prva francuska marka kojoj je dodijeljen certifikat B Corp. Brend je vođen željom za kreiranjem kvalitetnih komada, onih koji su danas in, a sutra vintage. Promiču i filantropski program DEMAIN, a svakog 21. dana u svakom mjesecu 10 posto zarade od globalne prodaje i 100 posto prihoda od namjenskog dizajna doniraju programima koji podržavaju pristup obrazovanju i jednake mogućnosti za djecu diljem svijeta. Pohvalan je i podatak da je 100 posto kutija u kojima dostavljaju artikle izrađeno od recikliranog kartona i/ili potječu iz šuma kojima se upravlja na održiv način, a 100 posto njihovih poslovnica napaja se iz obnovljivih izvora energije te su u godinu dana za 22 posto smanjili štetne ispušne plinove koji nastaju prilikom izrade njihovih proizvoda.
GANNI
Ganni je danski brend koji je 2000. osnovao galerist Frans Truelsen. Temeljno obećanje brenda je da će se prilikom stvaranja usredotočiti na četiri područja: planet, ljude, proizvod i prosperitet. Ti se ciljevi odnose na smanjenje stvaranja CO2 za 30 posto po kilogramu odjeće, usvajanje premisa politike rodne ravnopravnosti, korištenje održivijih tkanina te ulaganje u inovativne projekte koji se tiču spašavanja planeta. U poslovanju im je bitna transparentnost te su osmislili platformu Ganni Lab za predstavljanje kompleksne teme održivosti.
NOBODY'S CHILD
Nobody's Child je modna marka osnovana 2015. u Londonu. Misija brenda je na društveno odgovoran način stvoriti odjeću po pristupačnoj cijeni. Pohvalno je to da je 93 posto trenutne kolekcije napravljeno od tkanina dobivenih na održiv način, a brend marljivo radi da to učini i za preostalih sedam posto. Misao vodilja im je da čovjek može lijepo izgledati i dobro se osjećati te pritom biti ljubazan prema prirodi.
LE KASHA
Modni brend Le Kasha uistinu ima dugu povijest. Osnovan je u Francuskoj 1918. te je bio dio revolucije u načinu odijevanja žena 1920-ih. Njihova inovativna tkanina napravljena je od dlake kašmirske koze pomiješane s revolucionarnim novim vlaknima. Brend je doživio ponovno buđenje 2016., kada je kolekcija kašmira nadopunjena komadima od čiste svile i lana. Bitno je naglasiti da je sav materijal potpuno prirodan i organski. Stvaraju prekrasne komade prikladne za svaku priliku – od plaže preko zračne luke pa sve do sajma umjetnosti.
BITE
Koncept brenda BITE uistinu je zanimljiv jer izrađuje i proizvodi sve na licu mjesta, u svom tvorničkom prostoru u istočnom Londonu. Koriste samo prirodne i certificirane tkanine koje dolaze s evidencijom društvene i ekološke odgovornosti. Vjeruju u kulturalnu, fizičku i metafizičku stranu odjeće koja mora biti stvorena na održiv način kako bi sačuvala Zemlju.