TEST

Opel Corsa 1.4 Color Edition – vuk sit, a koza cijela

22.07.2011 u 16:18

Bionic
Reading

Za individualiziranje vlastitog automobila više nije potrebno obraćati se dorađivačima. Proizvođači automobila shvatili su da je tržišni kolač naknadnog prilagođavanja izgleda vozila specijalnim bojama, naplacima i aerodinamičkim komponentama dovoljno izdašan da se i sami požele njime osladiti. Uzmimo za primjer samo novu Opel Corsu

Svaka prilagodba i dopuna zakona o sigurnosti u prometu najčešće znači lošu vijest za mlade vozače. Većina će se složiti da je ograničavanje snage motora, vremenskog perioda u kojem mladi smiju upravljati vozilom, obavezna pratnja iskusnog vozača te posebice nulte stope tolerancije na alkohol pomak u pravom smjeru, no čime da upravlja spomenuta omladina jednom kada se konačno dočepa željenog ružičastog dokumenta?

U Opelu misle da imaju automobil baš za ovaj posao, a vjeruju da će zadovoljiti i sve one kojima je izgled važniji od performansa. Na testu smo imali izdanje u boji Opel Corse s opremom OPC i 1.4-litrenim benzincem od 101 KS.

Jedan pogled na ovaj automobil i pomislit ćete da leti. Crvena boja karoserije s dvije kontrastne bijele linije koje se protežu njezinom površinom, istaknuti spojleri i pragovi te bijeli naplaci na mesnatim gumama mamac su koji će mnogi progutati, barem do okretanja ključa u mehanizmu paljenja.

Anemičan zvuk malenog 1,4-litrenog četverocilindraša prvi će dati do znanja da Corsa nabrijanog izgleda baš i nije zmaj. Ništa bolji dojam ne ostavljaju ni prvi kilometri u kojima se Corsa ni po čemu ne razlikuje od automobilskog mediokriteta, no zabava počinje pri većim brzinama i višim okretajima na otvorenoj cesti kada je maleni 1.4 melodiozan, a upravljački sklop odlično podešen za brze prolaske povezanim zavojima.

Ovjes je nešto krući, djelom i zbog ovećih naplataka, no zato Corsa unatoč torzijskoj osovini straga cestu drži kao da je za nju zalijepljena. Sve pohvale možemo uputiti upravljaču, ali stupanj prijenosa više i diskovi umjesto bubnjeva straga bili bi više nego dobrodošla izmjena. Corsa nije ni pretjerano rastrošna, pa u kombiniranom ciklusu na stotinu kilometara traži oko sedam litara goriva.

Za upravljačem će se udobno smjestiti i natprosječno visoki vozači, a i straga ima iznenađujuće mnogo mjesta, dok je dvodijelni prtljažnik obujmom na razini klase.

Redizajnom je Corsa dobila nešto bogatiju opremu i kvalitetnije materijale, a da joj cijena pritom nije otišla u nebo. Obzirom na ciljanu klijentelu u Opelu su, čini se, postigli da vuk bude sit a koza cijela.

Proizvođač: Opel
Model: Corsa 1.4 Color Edition
Vrsta motora: 1.4, četiri cilindra, benzin
Obujam: 1.398 cm3
Snaga (kW/KS): 74/101 @ 6.000 o/min
Okretni moment (Nm): 130 @ 4.000 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,7/8,4/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 11,9
Maksimalna brzina: 180 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.000/1.737/1.488
Cijena do registracije: 105.610 kuna