HOKA JE IN

Ove udobne tenisice nosili su donedavno samo sportaši, a za njima sad lude ljubitelji mode

13.04.2023 u 06:17

  • +5

Poznati u Hoka tenisicama

Izvor: Profimedia / Autor: Bryan Bedder / Getty images / Profimedia

Bionic
Reading

Na krilima trenda ‘ružne’ obuće, koji je vrhunac popularnosti doživio za vrijeme globalne pandemije, tenisice američkog brenda Hoka stigle su do pozicije jednog od najpopularnijih brendova tenisica u svijetu

Modeli tenisica Hoka za planinarenje (Anacapa), svakodnevno nošenje (Clifton) i trail trčanje (Speedgoat) odmah su prepoznatljivi, zahvaljujući gomoljastim potplatu koji izgleda kao da je izrađen od izolacijske pjene, ali i sanjivim bojama poput kremasto narančaste i tirkizno plave.

Dame i muškarci iz svijeta slavnih objeručke su prihvatili tenisice brenda Hoka. Pop princeza Britney Spears prilično ih je rano usvojila, tvitajući fotografije plavog para 2017. godine, a u njihovom nošenju pridružile su joj se podjednako poznate dame poput glumica i poduzetnica, Gwyneth Paltrow i Reese Witherspoon.

Značajno gravitiranje modnog svijeta prema udobnosti zabilježeno za vrijeme globalne pandemije pokazalo se itekako dobitnim za američki brend tenisica stvoren oko ideje kreiranja obuće s divovskim, mekanim potplatom.

Steven Doolan, potpredsjednik i generalni direktor brenda Hoka, međutim, naglašava da je putanja njegovog rasta na modnom tržištu prethodila pandemiji.

Brend Hoka osnovan je 2009. godine, a 2013. njegovim vlasnikom postao je Deckers - ista tvrtka u čijem se vlasništvu danas nalazi brend omraženih čizmi Ugg. Hoka danas čini 36 posto prihoda ove tvrtke, u odnosu na 21 posto prije dvije godine, a prošle godine probio je granicu od milijardu dolara u prodaji.

U zaradi objavljenoj početkom veljače, dominacija Hoke samo se povećala. Matična tvrtka Deckers prijavila je rast prodaje od 90 posto u odnosu na isto tromjesečje prošle godine, s više od 350 milijuna dolara prihoda.

‘Hoka je brend koji raste’, ističe Drew Haines, direktor najpoznatije stranice za preprodaju tenisica. U svom prošlogodišnjem izvješću za kolovoz, StockX je Hoku proglasio najbrže rastućim brendom tenisica, da bi u mjesecu siječnju ove godine zauzeo drugo mjesto, s godišnjim rastom od 713 posto.

Prvi obožavatelji ovih tenisica, međutim, nemaju pretjeranog dodira sa streetwear scenom.

Njihov ‘život’ započeo je u francuskim Alpama, kada su tri sportaša, Nico Mermoud, Jean-Luc Diard i Christophe Aubonnet, počeli zajedno surađivati na izradi tenisica za trail trčanje koje su na policama trgovina debitirale 2010. godine.

Od samih početaka tenisice Hoka stižu s glomaznim potplatom - inovacijom osmišljenoj s ciljem osiguravanja maksimalne udobnosti pri trčanju niz strma brda i planine.

Prema magazinu Outside, prva ideja spomenutog trojca bila je napraviti meki dodatak nalik natikači koji se navlači preko cipela za trail trčanje.

Riječ o tenisicama brenda Hoka brzo se proširila trkačkom zajednicom u SAD-u, nakon što je jedan trkač iz Bouldera u saveznoj državi Colorado kupio 770 pari, nakon što ih je ugledao na jednom sajmu sportske opreme. Do kraja 2010., tenisice Hoka bile su na stopalima najboljih trkača i elitnih sportaša.

Doolan, koji na razvoju brenda radi već 13 godina, potvrdio je rast na tržištima, složivši se da tenisice Hoka danas jednako dopiru do ljubitelja mode, trkača, starijih ljudi i svih onih kojima se udobnost nalazi visoko na listi prioriteta pri kupnji obuće.

Teško je precijeniti višegeneracijsku privlačnost tenisica brenda Hoka, no ona je još uvijek malena u odnosu na konkurenciju poput Nikea ili Reeboka.

Doolan ističe da brend za sada ima ‘samo’ 440 verzija unikatnih tenisica za muškarce i žene, u različitim bojama i širinama. Kako vrijeme prolazi, a pandemijske težnje za potpunom udobnošću ustupaju mjesto nekim drugim trendovima, postavlja se pitanje hoće li tenisice brenda Hoka i dalje biti u usponu.

Direktor Hoke priznao je da su pandemijski trendovi bili itekako blagonakloni prema njegovom brendu, no smatra da njihova evolucija u ‘geometriji’ tenisica, poglavito za trail trkače, nije ni blizu završetku.

‘Spreman sam izjaviti i raspravljati o tome kako je Hoka promijenila način na koji se danas dizajnira obuća za trčanje’, riječi su Doolana koji je najavio brojne novitete, između ostalog, liniju tenisica Hoka u suradnji s britanskim dizajnerom Jean-Lucom Ambridgeom, koji uspješno jaše na valu trendovske gorpcore estetike.