Poznati u Hoka tenisicama
Izvor: Profimedia / Autor: Bryan Bedder / Getty images / Profimedia
Poznati u Hoka tenisicama
Izvor: Profimedia / Autor: Bryan Bedder / Getty images / Profimedia
HOKA JE IN
Na krilima trenda ‘ružne’ obuće, koji je vrhunac popularnosti doživio za vrijeme globalne pandemije, tenisice američkog brenda Hoka stigle su do pozicije jednog od najpopularnijih brendova tenisica u svijetu
Modeli tenisica Hoka za planinarenje (Anacapa), svakodnevno nošenje (Clifton) i trail trčanje (Speedgoat) odmah su prepoznatljivi, zahvaljujući gomoljastim potplatu koji izgleda kao da je izrađen od izolacijske pjene, ali i sanjivim bojama poput kremasto narančaste i tirkizno plave.
Dame i muškarci iz svijeta slavnih objeručke su prihvatili tenisice brenda Hoka. Pop princeza Britney Spears prilično ih je rano usvojila, tvitajući fotografije plavog para 2017. godine, a u njihovom nošenju pridružile su joj se podjednako poznate dame poput glumica i poduzetnica, Gwyneth Paltrow i Reese Witherspoon.
Značajno gravitiranje modnog svijeta prema udobnosti zabilježeno za vrijeme globalne pandemije pokazalo se itekako dobitnim za američki brend tenisica stvoren oko ideje kreiranja obuće s divovskim, mekanim potplatom.
Steven Doolan, potpredsjednik i generalni direktor brenda Hoka, međutim, naglašava da je putanja njegovog rasta na modnom tržištu prethodila pandemiji.
Brend Hoka osnovan je 2009. godine, a 2013. njegovim vlasnikom postao je Deckers - ista tvrtka u čijem se vlasništvu danas nalazi brend omraženih čizmi Ugg. Hoka danas čini 36 posto prihoda ove tvrtke, u odnosu na 21 posto prije dvije godine, a prošle godine probio je granicu od milijardu dolara u prodaji.
U zaradi objavljenoj početkom veljače, dominacija Hoke samo se povećala. Matična tvrtka Deckers prijavila je rast prodaje od 90 posto u odnosu na isto tromjesečje prošle godine, s više od 350 milijuna dolara prihoda.
‘Hoka je brend koji raste’, ističe Drew Haines, direktor najpoznatije stranice za preprodaju tenisica. U svom prošlogodišnjem izvješću za kolovoz, StockX je Hoku proglasio najbrže rastućim brendom tenisica, da bi u mjesecu siječnju ove godine zauzeo drugo mjesto, s godišnjim rastom od 713 posto.
Prvi obožavatelji ovih tenisica, međutim, nemaju pretjeranog dodira sa streetwear scenom.
Njihov ‘život’ započeo je u francuskim Alpama, kada su tri sportaša, Nico Mermoud, Jean-Luc Diard i Christophe Aubonnet, počeli zajedno surađivati na izradi tenisica za trail trčanje koje su na policama trgovina debitirale 2010. godine.
Od samih početaka tenisice Hoka stižu s glomaznim potplatom - inovacijom osmišljenoj s ciljem osiguravanja maksimalne udobnosti pri trčanju niz strma brda i planine.
Prema magazinu Outside, prva ideja spomenutog trojca bila je napraviti meki dodatak nalik natikači koji se navlači preko cipela za trail trčanje.
Riječ o tenisicama brenda Hoka brzo se proširila trkačkom zajednicom u SAD-u, nakon što je jedan trkač iz Bouldera u saveznoj državi Colorado kupio 770 pari, nakon što ih je ugledao na jednom sajmu sportske opreme. Do kraja 2010., tenisice Hoka bile su na stopalima najboljih trkača i elitnih sportaša.
Doolan, koji na razvoju brenda radi već 13 godina, potvrdio je rast na tržištima, složivši se da tenisice Hoka danas jednako dopiru do ljubitelja mode, trkača, starijih ljudi i svih onih kojima se udobnost nalazi visoko na listi prioriteta pri kupnji obuće.
Teško je precijeniti višegeneracijsku privlačnost tenisica brenda Hoka, no ona je još uvijek malena u odnosu na konkurenciju poput Nikea ili Reeboka.
Doolan ističe da brend za sada ima ‘samo’ 440 verzija unikatnih tenisica za muškarce i žene, u različitim bojama i širinama. Kako vrijeme prolazi, a pandemijske težnje za potpunom udobnošću ustupaju mjesto nekim drugim trendovima, postavlja se pitanje hoće li tenisice brenda Hoka i dalje biti u usponu.
Direktor Hoke priznao je da su pandemijski trendovi bili itekako blagonakloni prema njegovom brendu, no smatra da njihova evolucija u ‘geometriji’ tenisica, poglavito za trail trkače, nije ni blizu završetku.
‘Spreman sam izjaviti i raspravljati o tome kako je Hoka promijenila način na koji se danas dizajnira obuća za trčanje’, riječi su Doolana koji je najavio brojne novitete, između ostalog, liniju tenisica Hoka u suradnji s britanskim dizajnerom Jean-Lucom Ambridgeom, koji uspješno jaše na valu trendovske gorpcore estetike.