Taman kad nam se učinilo da je prošlo vrijeme pravih, nezaustavljivih terenskih strojeva te da u budućnosti možemo očekivati samo još više bezličnih SUV-ova i crossovera u Mercedesu su zaključili da svijetu treba - ovo
Mercedes G63 AMG 6x6 je upravo ono što možete iščitati iz njegovog imena - terenski stroj zasnovan na G-klasi s AMG-ovim motorom i pogonom na svih šest kotača. Tako je, svih šest.
Automobil je stvoren na osnovi vojne izvedbe G 320 CDI koju Nijemci od 2011. isporučuju australskoj vojsci, s tim da je dizelaš pod poklopcem zamijenjen biturbo punjenim 5.5-litrenim V8 koji razvija 536 KS i 720 Nm, dok je peterostupanjski automatik mjesto ustupio sofisticiranijem 7G-TRONIC-u.
Što se tiče pogona, on je ostao neizmijenjen s čak pet diferencijala sa zaključavanjem koji nude manualnu blokadu svakog kotača. U videozapisu koji donosimo u nastavku možete vidjeti kako se to odražava na svladavanje zahtjevnih terena. Isporuka okretnog momenta vrši se u omjeru 30:40:30, a G63 AMG 6x6 dosprintat će s mjesta do 100 km/h za manje od šest sekundi te pojuriti do maksimalne elektronski ograničene brzine od 160 km/h.
Impresivno, kad se u obzir uzme da mrcina teži 3.775 kilograma!
Prosječna potrošnja u kombiniranom ciklusu deklarirana je na 18 litara na stotinu kilometra, a sumnjamo da će to predstavljati problem za vlasnike koji će za ovo čudo morati iskrcati 350.000 eura.
G63 AMG 6x6 je dugačak 5.867 mm, 2.111 mm je širok i 2.209 visok, vozi se na 37-colnim gumama čiji se tlak, prema potrebi, direktno iz kabine može povećati ili smanjiti. Odstojanje podnice od tla iznosi čak 460 mm, a prilazni i odlazni kut 52, odnosno 54 stupnja.
Nijemci ih planiraju izrađivati između 20 i 30 godišnje pa ne čudi što je ovo najskuplji Mercedes s benzinskim motorom koji trokraka zvijezda ima u ponudi.