Početak nove godine u modnoj industriji obilježila je riječ 'turbulencija'. Osam luksuznih kuća najavilo je promjene na čelnim kreativnim pozicijama, a četiri od njih nalaze se među najvrućim brendovima prema novom Lystovom Indexu
Nakon višemjesečnih nagađanja, službeno je objavljen odlazak Jonathana Andersona iz Loewea, gdje ga zamjenjuju Jack McCollough i Lazaro Hernandez, dvojac koji se krije iza brenda Proenza Schouler.
Ova vijest izazvala je veliki interes na internetu i povećala pretrage za Loeweom za 38%. Kao rezultat tog trenutka, Loewe je pretekao Miu Miu i zasjeo na prvo mjesto najpopularnijih brendova ovog kvartala.
Kupci su željeli uhvatiti Andersonovu posljednju kolekciju za Loewe prije nego što preuzme novu ulogu u muškoj liniji modne kuće Dior, što otvara pitanje je li ovo početak ere 'Old Loewe'.
Coach je doživio izniman rast potražnje, čak 332% u odnosu na prošlu godinu, dok je povratak Chemene Kamali na poziciju kreativne direktorice i ponovno oživljavanje boho estetike vratio brend Chloé u središte modne scene.
Njegova mini haljina s volanima pronašla se na desetom mjestu najpopularnijih proizvoda u prvom kvartalu ove godine, što pokazuje kako brend uspješno reinterpretira vlastite kodove, a povratak u arhive pokazao se kao dobitna strategija u razdoblju čestih promjena dizajnera.
Osim uspona Loewea, prvi put se među deset najtraženijih brendova našao i high street brend COS, skočivši za 11 mjesta uz rast potražnje od 44%. Zahvaljujući viralnim proizvodima poput barrel hlača, COS predvodi novi val masovne modne popularnosti, a njihova travanjska revija po produkciji je parirala luksuznim kućama.
Adidas nastavlja uspješno vraćati arhivske modele, a Adidas Taekwondo, drugi najtraženiji proizvod kvartala, najnoviji je hit među ljubiteljima mode.
Puma je lansirala Speedcat Ballet, hibrid tenisica i balerinki, čime je otvorila novu kategoriju obuće, a pretrage za baletnim tenisicama porasle su za 1300 %!
Popularnost arhivskih modela proširila se i izvan sportske obuće; Paraboot Michael, tradicionalna kožna cipela s lug potplatom, postala je jedan od najtraženijih proizvoda, s porastom pretraga od 226% na godišnjoj razini.
Jedan od najvećih kulturnih trenutaka godine dogodio se u veljači, kada je Kendrick Lamar na Super Bowlu nosio Celine trapezice, što je izazvalo rast pretraga za 'flared jeans' od 412%. Lamar je nedavno postao i ambasador Chanela.
Najpristupačniji proizvod u povijesti Lyst Indexa su Uniqlo čarape po cijeni od 3,90 eura.
Ove sezone Chloé pokazuje da emocija, a ne eksces, pokreće novu luksuznu modu. Trapezice su ponovno must-have silueta, vanity torbice vraćaju se kao najpoželjniji modni dodatak, a COS redefinira smisao promišljenog odijevanja.
Najkontroverznije cipele više nisu iznimka, već postaju glavni događaj, dok se boho stil vraća u moderniziranom, profinjenom izdanju.