Prije svega deset godina u europskom B-segmentu kompaktnih gradskih automobila kupci su mogli birati između 16 automobila. Danas im je na raspolaganju njih čak 27
Ne treba čuditi ovakva pomama proizvođača za segmentom kad se u obzir uzme da ovi mališani, za čijim se upravljačem u određenom trenutku nađe svaki vozač, čine čak 30 posto ukupnog tržišta. Kod nas je ovaj udio još i veći te iznosi 35 posto ukupne prodaje automobila.
Ali kako u ovakvoj gužvi pronaći svoje mjesto pod suncem? Peugeot je već imao rješenje koje se zvalo 206. Francuzi su prodali gotovo osam milijuna primjeraka ovog automobila prije no što su zaigrali na previše sigurno sa 207-icom. Sada se nadaju ponoviti uspjeh novim 208.
Kako bi im to pošlo za rukom, odlučili su se na drastičan potez koji zovu - regeneracija.
Novi 208 je kompaktniji i lakši, ekološki osvješteniji, stilski potpuno drukčiji te opremljeniji no dosad. Premda je sedam centimetara kraći od prethodnika, 208 nudi čak pet centimetara više za koljena putnika na stražnjoj klupi. Automobil je centimetar niži i dva uži, a pritom nudi veći prtljažnik (285 litara) i ono najimpresivnije - čak je 110 kilograma lakši od 207.
208-ica ne izgleda drukčije samo izvana. U novom dizajnu interijera ističe se maleni promjer kola upravljača iznad kojeg je smještena instrument ploča te dominantni dodirni zaslon na središnjem grebenu. Ruku na srce, vozačkom okruženju se treba prilagoditi, no ovaj proces ne traje dugo. Spomenuti zaslon pak omogućava jednostavno spajanje i kontrolu multimedijalnih uređaja, GPS-navigaciju (u Hrvatskoj podržani samo veći gradovi), a služi i kao putno računalo.
Niža masa i paleta učinkovitijih, novih motora učinila ga je jednim od štedljivijih automobila u klasi. Dva nova trocilindrična benzinca razvijaju 68 KS (1.0) i 82 KS (1.2 VTi) te u kombiniranom europskom ciklusu troše 4,3 litre goriva na stotinu kilometara. Tu su i već poznati 1.4 VTi (95 KS), 1.6 VTi (120 KS) i 1.6 THP (155 KS) benzinci, kao i 1.4 (68 KS) i 1.6 (92 i 115 KS) HDi dizelaši.
Najslabiji dizelaš u izvedbi e-HDi s pilotiranim automatskim mjenjačem Peugeot deklarira na potrošnju od svega 3,4 litre goriva na stotinu kilometara.
208 će se nuditi u tri razine opreme, a već osnovna nudi ABS, ESP, šest zračnih jastuka, ručnu klimu, audiouređaj i elektronske podizače stakala. Budući da će spomenuti trocilindraši biti dostupni tek nakon ljeta, cijena trenutnog osnovnog modela sa 1.4 benzincem iznosi 94.000 kuna. U Peugeotu ističu kako će do konca svibnja, u fazi lansiranja, automobil na našem tržištu biti dostupan po cijeni od 85.900 kuna, odnosno 82.900 putem Peugeot financiranja.
Francuzi su uvjereni kako će se s 208-icom vratiti na vrh, a tome u prilog govore i inicijalni rezultati u Europi. Naime, prije početka prodaje Peugeot je uspio ispuniti čak 95 posto predviđene kvote. Ukoliko sve prođe prema planu, francuski proizvođač bi u 2012. trebao isporučiti čak 265.000 208-ica. Za Hrvatsku imaju nešto skromnije ambicije, tek 900 primjeraka do kraja ove godine.