Peugeot se s novim 3008 odlučio pridružiti proizvođačima koji križaju klase i pokušavaju pronaći Katicu za sve. Problem s ovakvim automobilima najčešće je taj što konačni proizvod zapravo ni u čemu ne briljira. Je li to slučaj i s 3008-icom? Doznajte u nastavku
3008 građen je na platformi 308, no do tog zaključka nije tako lako doći gledajući ga samo izvana ili iznutra. Zapravo, s tonom i pol mase te dojmom koji pruža u vožnji 308 nije prvi automobil s kojim biste 3008 pokušali usporediti. 3008-ici je teško naći konkurenta i po pitanju dizajna, a automobil koji nam prvi pada na pamet je Nissanov Qashqai. Iako se ukusi razlikuju, moramo priznati da nam je za vrijeme testa pristupilo nekoliko građana s upitima o neobičnom francuskom automobilu. Većini su se svidjele dimenzije i izgled automobila, veći razmak od tla zbog kojeg smatraju da je preglednost bolja te monovolumenasti oblik karoserije koji bi trebao jamčiti raskošnu ponudu prostora u unutrašnjosti.
To sve je, nažalost, samo parcijalno točno. Veći razmak automobila od tla doista utječe na to da se osjećate dominantnije u prometu i vidite preko automobila ostalih vozača, no Peugeot je zeznuo stvar masivnim A-nosačima, a teško je uočiti i krajeve automobila pa će senzori za parking većini kupaca vjerojatno biti nužna stavka na listi opcija. Preglednost straga nije baš idilična, a po pitanju prostornosti bi se također dalo raspravljati. Naime, većina medija oduševila se interijerom koji doista izgleda odlično i sazdan je od kvalitetnijih materijala nego ijedan Peugeotov model dosad. Završna obrada je odlična, a i ergonomija, dosadašnja rak-rana Peugeotovih modela, značajno je unaprijeđena. Ipak, za jedan ovako velik automobil ponuda prostora za putnike sprijeda u najmanju je ruku skromna, a 3008 to može zahvaliti ogromnom središnjem tunelu zbog kojeg će vozač teško naći idealnu poziciju. Jedina prednost spomenutog tunela je ergonomski bolji smještaj ručice mjenjača i golemi pretinac za odlaganje čega god poželite. Ni sjedala ne nude najbolje držanje tijela i potporu nogama, no zato će putnici na stražnjoj klupi uživati u komforu i voluminoznosti. Isto vrijedi i za inteligentno oblikovani prtljažnik koji nudi dva odlagališta za prtljagu ukupnog volumena 500 litara odnosno 1.600 litara s preklopljenom stražnjom klupom.
Testni model bio je pogonjen 1,6-litrenim common-rail četverocilindričnim dizelašem sa 110 KS koji djeluje mnogo snažnije no što doista jest. Ovo ponajprije može zahvaliti 240 Nm okretnog momenta dostupnog već od 1.750 okretaja, koji uz funkciju 'overboost' raste na 260 Nm. Ubrzanje s mjesta do 100 km/h traje jedanaestak sekundi, a maksimalna brzina iznosi 185 km/h. Subjektivan dojam boljih performansi 3008 može zahvaliti izvrsno podešenim omjerima ručnog šesterostupanjskog mjenjača koji maksimalno iskorištava elastičnost dizelske jedinice. Isto se odrazilo i na potrošnju, koja čak i pri žešćoj vožnji ne prelazi devet litara. 3008 moramo pohvaliti i po pitanju rafiniranosti. Izolacija buke u unutrašnjosti je odlična, a normalno se može razgovarati i pri brzinama većim od 130 km/h. Bili smo zadovoljni i performansama ovjesa koji je unatoč 17-colnim aluminijskim felgama odlično upijao neravnine te, obzirom na masu automobila, pružao dojmljive vozne osobine na otvorenoj zavojitoj cesti. I upravljač je vrlo dobar, odlično leži u ruci i vjerno prenosi informacije o stanju na podlozi, a vrlo dobru ocjenu možemo dati i kočnicama, koje ulijevaju sigurnost pri naglom kočenju i ne gube na performansama ni nakon serije oštrih zaustavljanja.
Peugeot je u posljednje vrijeme ovladao Euro NCAP-ovim testovima, a s 3008-icom postigao je ukupni zbroj od pet zvjezdica, sa 83 posto bodova za sigurnost odraslih, 81 posto za zaštitu najmlađih te 31 posto za zaštitu prolaznika. Šest zračnih jastuka i ABS dio su standardne opreme, kao i ESP, što je potez koji izuzetno hvalimo.
3008 je vrlo dobar automobil, no kao što se da iščitati iz teksta, ne uspijeva na savršen način ponuditi rješenje za sve vaše potrebe. Ipak, ako vam treba automobil koji će biti povišen kao SUV, prostran kao monovolumen te koji će nuditi gotovo karavanski obujam prtljažnika, 3008 se nameće kao vrlo dobar izbor.
Proizvođač: Peugeot
Model: 3008 1.6 HDi
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 80/110 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 260 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,1/8,4/6,7
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,8
Maksimalna brzina: 185 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.365/1.837/1.639
Cijena do registracije: 205.700 kn