Prilikom lansiranja 308-ice, Peugeot je igrao na sigurno. U usporedbi sa 307-icom automobil se nije činio u tolikoj mjeri revolucionarno koliko redizajnirano. Ipak, da razlike u odnosu na prethodnika neće ostati samo na ispeglanim vanjskim linijama, Francuzi su najavili tehnološkom evolucijom pod poklopcem
O čemu je riječ?
Hibridni mikro sustav e-HDI Peugeotova je ideja energetske učinkovitosti kojom se nastoji dodatno umanjiti potrošnja automobila bez većih troškova ugradnje kompleksnih hibridnih sklopova električnih i benzinskih motora.
e-HDI funkcionira na principu kondenzatora 5V koji skladišti prikupljeni višak energije te ga koristi kako bi olakšao sustavu start-stop paljenje motora. Osim trenutne reakcije prilikom kretanja sa semafora, tehnologija se očituje i u nižim vibracijama te, naravno, smanjenoj potrošnji i nižoj emisiji CO2 (104 g/km).
Na cesti
U vožnji je 308-ica kruća no što biste očekivali od francuskog automobila, no to ne znači i da pruža sportski osjećaj za upravljačem. Zamjerke za ovo idu najviše na račun električnog serva koji bi mogao biti i 'taktilniji' te šesterostupanjskog ručnog mjenjača koji bi, fino podešenim prijenosnim omjerima unatoč - trebao biti precizniji.
1.6-litreni dizelaš odličan je motor koji će malo koga ostaviti ravnodušnim. Prirast snage je linearan, okretnog momenta ima dovoljno da za ručicom mjenjača u gradskoj vožnji ne treba posezati svako malo, a i brzinski prosjeci koje je moguće postići na otvorenoj cesti dokaz su da je 110 KS više nego dovoljno za svakodnevne zadaće.
Iznutra
Panoramski krov i na dodir mekani materijali doprinose ugodnoj atmosferi u unutrašnjosti, uređaji su pregledni, a ergonomija pohvalna. Čak i je i raspored dugmadi na središnjoj konzoli intuitivan, te jednom kada zapamtite funkcije moći ćete njima upravljati i bez skidanja pogleda sa ceste. Hvalimo i to što Peugeot na upravljač nije stavio nikakve kontrole, one se nalaze nadohvat ruke, iza kola. Mjesta za putnike ima dovoljno, no ne onoliko koliko smo očekivali. Isto vrijedi i za prtljažnik.
Podvlačimo crtu
Sve u svemu, Peugeot 308 e-HDi štedljivi je ziheraš kojim su Francuzi igrali na sigurno. Ako ne padate na dizajn, jedino što vas može oboriti s nogu je tehnologija koja osigurava rijetke posjete benzinskim postajama.
Proizvođač: Peugeot
Model: 308 1.6 e-HDi
Vrsta motora: 1,6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 82/112 @ 5.700 o/min
Okretni moment (Nm): 270 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 4,6/6,7/5,3
Ubrzanje (0-100 km/h): 12,5
Maksimalna brzina: 190 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.276/1.879/1.498
Cijena do registracije: 131.300 kuna (osnovni model 98.400 kuna)