Protekla je Vukovarom bogata povijest. Tragovi postojanja na podunavskim prostorima prisutni su već tisućama godina.
Od Vučedolaca smo naslijedili keramičke posude koje su izrađivali, iz njih se gostili, natakali u njih i ‘tekuće zlato’, a koje se s ponosom danas proizvodi i u Vukovaru. Ostavili su nam i Vučedolsku golubicu, koja je simbol cijele jedne kulture koja je oblikovala i duh današnjih Vukovaraca. Ono što su stvarali, kako su živjeli i veselili se, gdje se i danas druže i na što su ponosni u gradu, donose prizori novoga TV spota za Vukovarsko pivo. Naime, spot se snimao na niz znamenitih lokacija u Vukovaru.
Muzej vučedolske kulture donosi atrakcije, u dvorcu Eltz igra se pub kviz
Što smo naslijedili od drevnih stanovnika otkriva Muzej vučedolske kulture. Moderno zdanje donosi atrakcije – upoznajemo kako je nastala i izgledala prva prava indoeuropska kuća, najstarija prapovijesna kola na četiri kotača, najstariji indoeuropski kalendar. Za redatelja spota Brunu Ankovića možda i najzanimljivija lokacija.
“Ovo je zaista izvrstan muzej, jedinstven poput kulture koju predstavlja”, otkriva redatelj. S njim se slaže i skladatelj i autor glazbe za holivudske hitove, Goran Dragaš, koji je s Ankovićem surađivao na kreiranju TV spota za Vukovarsko pivo.
“Imao sam priliku obići Muzej i nisam mogao vjerovati što sam sve naučio o vučedolskoj kulturi”, pojašnjava on. Vukovar je za njega prekrasan, topao, obiteljski grad.
Vukovar su voljele i osobe plave krvi. Stizale su parobrodima na lijepom plavom Dunavu. Danas je vukovarska luka mjesto primanja modernih i udobnih turističkih kruzera koji dovode posjetitelje sa zapada. Neki od njih uživo imaju prilike vidjeti dvorac o kojem su slušali priče, a možda su i potomci nekadašnjeg ‘jet seta’. Njemačka plemićka obitelj Eltz izgradila je, naime, uz Dunav zdanje koje je tijekom 300 godina bilo pravo okupljalište tadašnjih ‘celebrityja’. I predsjednici su tu dolazili na izlete, a danas je dvorac dom Gradskoga muzeja Vukovar.
U njemu možete razgledati povijest ovih krajeva ili odigrati čak i pub kviz. Dvorac Eltz može zaljubljenima biti i prva postaja bračne plovidbe, ondje se organiziraju i vjenčanja.
U Vukovaru su se doista rađali pravi znalci. Dobitnik Nobelove nagrade Lavoslav Ružička iz Vukovara se otputio u ‘bijeli svijet’ gdje se bavio čak i parfemima. Sa čime je sve eksperimentirao dočarava nam laboratorij, uređen u spomen-muzeju u njegovoj rodnoj kući. Ona se nalazi u staroj, baroknoj gradskoj jezgri, čiji objekti govore o bogatstvu nekadašnjih Vukovaraca.
Vodotoranj s kojeg pogled lako otplovi
Neizostavnim dijelom obilaska Vukovara je i Vodotoranj. Visok 50 metara, u doba izgradnje 60-ih godina 20. stoljeća bio je među najvećim takvim u Europi, primao je 2200 kubnih metara vode, bio i mjesto s kojeg se uživalo u pogledu. Tu funkciju vratio je 2020., nakon obnove je memorijalno mjesto s vidikovcem s kojeg pogled lako otplovi u daljine. Za redatelja Ankovića ima posebnu važnost.
“Najemotivnije je bilo na Vodotornju koji je simbol hrabrosti grada i njegovih stanovnika”, napominje. Snimajući priču o gradu, ideja je bila dobiti što autentičniji prikaz onog vukovarskog, od lokacija do castinga. Odabrano je 40-ak zanimljivih i karizmatičnih ljudi, svi iz toga kraja.
“Spot je, s jedne strane priča o ljudima, Vukovarcima koji čine grad, a s druge njegova razglednica”, ističe Anković.
Ljubav prema Dunavu u melodiji i slici
“Najzahtjevnije je bilo na Dunavu. Snimali smo na Orlovom otoku pa se tehnika i ekipa trebala prebacivati brodicama”, kaže redatelj.
Na angažman u projektu Dragaša nije trebalo nagovarati. “Kad smo vidjeli slike, animacije i nakon priče s redateljem, sve smo dogovorili u pet minuta”, dodaje.
Naglašava da, kad je sve napravljeno s toliko truda i ljubavi, i kompozitor ulaže ekstra trud kako bi svojom glazbom što bolje doprinio priči. “Činjenica da se radi o autentičnim lokacijama i ljudima iz Vukovara i okolice, priča je još zaokruženija. Drago mi je da sam mogao biti dio nje”, poručuje Dragaš.
Produkcija je, s pripremama i postprodukcijom, trajala mjesec, a samo snimanje spota dva dana. Cijeli su zadatak, potvrđuje Anković, odradili sa srcem.
“Svi su bili motivirani što snimamo priču o njihovu gradu, životu, te o Vukovarskom pivu koje je neodvojivo od kraja u kojem nastaje. Oni svi su divni i jako dragi ljudi, jednostavno je s njima bilo raditi”, poručuje redatelj TV spota.
Dok ne dođete sami i uvjerite se u istinske ljepote opisanih lokacija, pogledajte ih u novom spotu Vukovarskog u kojem se na jednom mjestu Vukovarci govore o tome što im znači njihov grad.