Premda je po mnogima jedan od najboljih sportskih automobila, legendarna 911-ica Porscheu posljednjih pedeset godina predstavlja i blagoslov i prokletstvo
Blagoslov, jer 911-ica i danas čini 75 posto Porscheove ukupne prodaje i čini ga jednim od najuspješnijih proizvođača, a prokletstvo jer njezina bezvremenska silueta te posebice arhitektura s motorom smještenim straga znatno otežava unapređivanje nasljednika.
Možemo samo zamisliti kako su se osjećali dizajneri i razvojni inženjeri kada im je Porscheov izvršni direktor Wendelin Wiedeking uz zeleno svjetlo za četvrti model – četverovratni sportski kupe – dao dva zahtjeva. Novi automobil mora izgledati kao 911, a on sa svojih 188 centimetra visine mora se moći udobno smjestiti na stražnju klupu.
Otud i poprilično neobične proporcije automobila. Panamera već otprve nepogrešivo govori o svojem podrijetlu, no dok prednji i stražnji kraj djeluju prepoznatljivo, izgled bočne linije je u najmanju ruku – nezahvalan. Čitav automobil je k tome 17 centimetra duži od SUV Cayennea (497 cm) te je sa 193 centimetara podjednako širok. Sa porscheovskog aspekta gledano, tek je visina od 142 centimetra na tragu sportskih karakteristika.
Ovako velik automobil trebao bi biti i poprilično težak. U Porscheu nisu bili spremni otkriti masu automobila prije službenog predstavljanja, no insajderi tvrde da su pri izradi automobila u značajnoj mjeri korišteni materijali poput aluminija i magnezija te bi Panamera trebala biti jedan od najlakših automobila u svojoj klasi.
Ekipa iz Stuttgarta također se nije bila spremna odreći sportskih performansi. Porscheov vrh zahtijevao je da svi putnici mogu uživati u dinamičnoj vožnji, zbog čega je Panamera tijekom svojeg dvogodišnjeg razvoja odradila više kilometara na Nurburgringu no igdje drugdje.
Pod poklopcem bi se trebala naći tri motora. Osnovni model trebao bi pogoniti trolitreni V6 sa oko 300 KS te stražnjim pogonom i ručnim šesterostupanjskim mjenjačem. Snažnija izvedba Panamera S sa 4,8-litrenim atmosferskim V8 motorom trebala bi razvijati oko 400 KS, dok bi isti motor dopunjen s dva turbopunjača u Panameri Turbo trebao istiskivati 500 KS. Oba modela s motorima V8 standardno bi trebala biti opremljena integralnim pogonom te Porscheovom novom sedmerobrzinskom PDK automatiziranom mjenjačkom kutijom.
Zasad nema podataka o performansama, no u Porscheu tvrde da će unatoč popriličnoj snazi, Panamera s ovim motorima biti primjetno štedljivija čak i od BMW-ovih i Mercedesovih podjednako snažnih limuzina.
Za ekološki orijentirane u Porscheu pripremaju hibridnu izvedbu koja bi trebala ugledati svjetlo dana do 2011. Premda je Audijev trolitreni dizelski V6 završio pod poklopcem Cayennea, u Porscheu zasad nemaju plan istom tretmanu podvrgnuti i Panameru.
Porsche Panamera trebala bi svjetsku premijeru imati na ženevskom salonu iduće godine, a premda joj na tržištu trenutno konkurira tek Maserattijev Quattroporte, prave takmace u dogledno će vrijeme dočekati u obliku Aston Martineovog Rapidea te Lamborghinijevog Estoquea.