Vinted, platforma za prodaju rabljene odjeće, modnih dodatak i drugih korištenih stvari, danas ima preko 105 milijuna korisnika, a ideja je nastala na jednoj zabavi prije 15 godina
Kada je Milda Mitkute odlučila prodati višak odjeće iz svog ormara, nije ni slutila da će taj potez biti početak njene priče o osnivanju kompanije Vinted koja danas vrijedi preko milijardu dolara.
Ova Latvijka 2008. godine shvatila je da bi svi trebali lakoćom prodavati i kupovati rabljenu odjeću te je svoju ideju pretvorila u platformu na kojoj se danas prodaje preko 500 milijuna korištenih proizvoda.
'Naša misija je da rabljene stvari učinimo prvim izborom na cijelom svijetu', rekao izvršni direktor Vinteda Adam Jay.
U kompaniji vjeruju da je ovo jedini način da se uspori rast tzv. brze mode, posebno među mlađom populacijom koja je ograničena budžetom. Odjeća, obuća i razni modni dodaci od luksuznih ili high street brendova ovdje se mogu pronaći već od 1 dolara.
'U sovjetskoj Latviji kupovali smo rabljenu robu jer si ništa drugo nismo mogli priuštiti. Ja sam bila prva u mojoj obitelji koja je putovala svijetom i postala zaljubljenica u modu. Na kraju sam završila s ogromnim brojem odjeće', započinje svoju priču Miktute i dodaje:
'Imala sam 22 godine 2008. kada sam organizirala jednu zabavu kod kuće. Taman sam se spremala za selidbu i spomenula sam prijatelju da se moram riješiti velike količine odjeće. Trebalo nam je dva tjedna da postavimo stranicu i oglasimo mojih 100 modnih predmeta. Sve je bilo toliko amaterski da smo čak zaboravili staviti opciju 'kupi'!', prisjeća se Latvijka.
S obzirom na to da je njena zemlja mala, brzo se pročulo za ovu stranicu i Vinted je eksponencijalno rastao. No, nije još zarađivao. Dapače, Mitkute i njen prijatelj i poslovni partner Justas Janauskas jedva su plaćali server.
No, potencijal ovog projekta prepoznao je Mantas Mikuckas, lokalni biznismen, koji je uložio novac 2011. godine i ova priča nezaustavljivo je rasla.
Vinted danas naplaćuje između 3% i 8% po provizije po proizvodu, a s obzirom na to da ih je oglašeno preko 500 milijuna te da posjeduju 105 milijuna korisnika, jasno je da će ovaj nekoć tek nadobudni startup samo nastaviti rasti i činiti čak i luksuznu modu dostupnijom.