Prošla su vremena kada su monovolumeni, posebice oni za prijevoz više od pet putnika, izgledali tako da u njima niste htjeli biti viđeni. Danas dizajn igra podjednako važnu ulogu kao praktičnost, a da se uistinu obje komponente mogu dobiti u jednom vozilu, dokazao nam je Renault Grand Scenicom
Redizajnirani Grand Scenic, priznat ćete, izgleda bolje od svojeg prethodnika, a u izvedbi Bose Edition, nakrcan opremom i sa 17-colnim aluminijskim felgama, doista će malo koga razočarati. Premda sjeda sedmero putnika, Grand Scenic ne djeluje preglomazno i zapravo se njime bez problema manevrira i u većim prometnim gužvama, kao i u užim uličicama.
Vozne osobine ima za zahvaliti Meganeovoj arhitekturi na kojoj je građen, pa se unatoč nešto višem težištu Grand Scenic može voziti agresivno kao da ste ga 'ukrali'. Ovjes pruža zadovoljavajući grip, a šasija je dovoljno kruta, no automobil će predvidljivo zaplivati u zavoju ako pretjerate.
Budući da je riječ o obiteljskom automobilu, performanse su u drugom planu, no mora se priznati da je sa 130 KS snažnim 1,6 litrenim dizelašem i novim ručnim šesterostupanjskim ručnim mjenjačem Gand Scenic veoma živ automobil, za čijim upravljačem nije dosadno. Motor je pomalo lijen pri nižim okretajima dok se ne zavrti turbina, no zato mu se zamjerke ne mogu uputiti po pitanju štedljivosti.
Praktičnost je pak na zavidno visokom nivou, što nas i ne čudi obzirom na to da je upravo Renault izmislio monovolumenski segment. Prostora za sve putnike ima više nego dovoljno, čak i ako su natprosječno visoki, dok bi treći red trebao biti rezerviran za djecu. Pretinaca ima napretek, sjedala se jednostavno razmještaju, preklapaju i pomiču i doista valja priznati da su Francuzi ovdje napravili odličan posao. S preklopljenim trećim redom Scenicov prtljažnik guta 700 litara, a s preklopljena stražnja dva reda - 1.850.
Automobil je udoban i dobro upija neravnine, no vjerojatno bi to činio i bolje da se, kojim slučajem, vozi na koji col manjim felgama. Zvučna izolacija je zadovoljavajuća s obzirom na profil i aerodinamiku vozila, no zato je akustika u unutrašnjosti odlična zahvaljujući Boseovom adio sustavu koji nudi čist i moćan zvuk u svakom kutku unutrašnjosti.
Nemamo zamjerki niti na korištene materijale i njihovu završnu obradu, no stvar osobnog ukusa je hoće li vam se svidjeti smještaj digitalnih instrumenata iznad središnjeg grebena. Naime, cijenili bismo da su, kojim slučajem, Francuzi ponudili HUD projekciju brzine vozila na vjetrobranskom staklu ispred vozača.
Renault Grand Scenic interesantan je izbor ukoliko imate brojniju obitelj ili ste skloni prevoziti glomaznije stvari, a želite automobil koji će se tako i ponašati. Premda nije superioran u odnosu na konkurenciju, Grand Scenic za njom niti ne kaska, pa ga svakako treba uzeti u obzir prilikom donošenja konačne odluke.
Proizvođač: Renault
Model: Renault Grand Scenic Bose
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.598 cm3
Snaga (kW/KS): 96/130 @ 4.000 o/min
Okretni moment (Nm): 320 @ 1.750 o/min.
Potrošnja (l/100 km): 5,2/8,0/6,5
Ubrzanje (0-100 km/h): 10,5 s
Maksimalna brzina: 195 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.573/1.845/1.645
Cijena do registracije: 198.311 kuna