TEST

Renault Megane 1.9 dCi GT line - šminker

19.01.2012 u 09:00

Bionic
Reading

Specijalna izdanja automobila idealan su način da odskočite od prosjeka bez potrebe za tunerskim zahvatima na vozilu. Megane s paketom opreme GT Line ovu zadaću odrađuje solidno te nudi vrlo dobru mjeru dobivenog za uloženo

Ljepota je u oku promatrača, pa ne bismo previše sudili o Meganeovim linijama. Paket opreme GT line koji uključuje metalik boju vanjskog premaza, aerodinamični paket i 17-colne naplatke, svakako doprinosi sportskom izgledu automobila, a profilirana sjedala, auluminijske papučice i ukrasne letvice ne umanjuju sportski štih jednom kad se smjestite za upravljač.

Megane je u posljednjoj generaciji porastao u odnosu na prethodnika, no pritom je izgubio na kilaži, što je potez koji hvalimo. Ipak, unatoč tome što je konkurencija počela prelaziti na neovisnu arhitekturu ovjesa, Francuzi su odlučili ostati vjerni postavki sa stražnjom torzijskom osovinom. To je Meganeu osiguralo nižu cijenu i jedan od najvećih i najupotrebljivijih prtljažnika u klasi (405 litara), no uzelo je danak na udobnosti.

Tako će Megane bez većih problema odraditi sve zadaće koje pred njega stavite dok god cesta nije previše oštećena. S većim rupama francuski kompakt ne nosi se baš najbolje. Valja napomenuti da oprema GT line uključuje nešto krući ovjes, a i 17-colne felge svakako ne pridonose boljem upijanju neravnina.

Meganeov ovjes zato se izuzetno dobro ponaša na zavojitim cestama gdje nudi pregršt prijemljivosti, te je veoma predvidljiv čak i kada pretjerate. Užitak bi mogao umanjiti tek preambiciozni električni servo, kao i trunčicu nedovoljno progresivna papučica kočnice. Šteta, jer je sam upravljač dovoljno direktan, a motor pod Meganeovim poklopcem jedan od boljih dizelaša koje smo imali prilike voziti. Rado se vrti i nudi odličan odaziv na gas. Snage mu ne nedostaje, a i dovoljno je elastičan da ne zahtjeva prečesto posezanje za ručicom mjenjača koja, usput budi rečeno, odlično odrađuje svoj posao zahvaljući dobro pogođenim prijenosnim omjerima. Na sve to, moderni 1,9-litreni turbopunjeni common-rail dizelaš također je veoma štedljiv te miran u radu.

Megane nije najprostraniji automobil u klasi, no i viši putnici trebali bi biti zadovoljni ponudom smještaja za koljena, ramena i glave. Kvaliteta materijala je vrlo dobra, a nemamo zamjerke ni po pitanju ergonomije. Površine su pregledne, funkcionalne i ugodne na dodir. Preglednost nije bila jača strana ni prethodnoj generaciji, pa na ovom terenu ni novi Megane ne blista. Električni bočni retrovizori, kao i parking senzori, stoga, dobro su pomoćno rješenje, a u vožnji valja uzeti u obzir da se iza mesnatijeg C-nosača lako može sakriti motocikl, pa čak i manji automobil.

Sve u svemu Megane je jedan od onih automobila koji vas neće oboriti s nogu, no neće ni razočarati. Euro NCAP ga svrstava među najsigurnije automobile u klasi, što svakako treba uzeti u obzir pri odlučivanju.

Proizvođač: Renault
Model: Megane 1.9 dCi GT line
Vrsta motora: 1.9, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.870 cm3
Snaga (kW/KS): 96/130 @ 3.750 o/min
Okretni moment (Nm): 300 @ 1.750 o/min
Potrošnja (l/100 km): 5,5/8,3/7,1
Ubrzanje (0-100 km/h): 9,5 s
Maksimalna brzina: 205 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.295/1.808/1.471
Cijena do registracije: 171.481 kuna