SVI U ŠKOLU!

Roditeljska angažiranost ključna je za uspjeh djece u školi

29.10.2010 u 14:25

Bionic
Reading

Čitanje priča za laku noć, pomaganje oko domaće zadaće i redoviti odlasci na roditeljske sastanke potiču kako djecu na rad i učenje, tako i njihove učitelje da ulože više truda

Novo istraživanja sveučilišta u Leedsu i Leicesteru pokazalo je da trud i napori roditelja da motiviraju djecu za školske aktivnosti potiču učitelje da se oko te djece više potrude.

Znanstvenici tvrde da je upravo razina roditeljskog truda i uključivanje u dječje obrazovanje i školske aktivnosti najučinkovitiji kad se radi o sakupljanju dobrih ocjena u školi, učinkovitiji čak i od same dječje motivacije i zainteresiranosti same škole.

Već dugi niz godina znanstvenici su svjesni toga da upravo djeca roditelja koji su spremni i malo 'gurnuti laktovima' za njih imaju veće šanse dobiti mjesto u boljim školama

Na dječje obrazovanje ogroman utjecaj imaju roditelji

ili neke druge povlastice. Međutim, ovo istraživanje je dokazalo da upravo ti, pomalo nametljivi roditelji ne daju priliku da se sami učitelji dokažu, kao ni sama djeca.

Gianni de Fraja, profesor na Sveučilištu u Leicesteru, tvrdi da su trud roditelja i njihovi napori oko dječjeg obrazovanja čak šest puta važniji od truda i napora samoga djeteta, a čak je četiri puta snažniji i učinkovitiji od napora same škole.

Veliki broj roditelja koji pripadaju dobrostojećoj srednjoj klasi, čim njihov mališan krene u školu, pripreman je djeci pomoći s domaćom zadaćom, odlaziti na roditeljske sastanke te sudjelovati u svim drugim školskim obvezama.

Kako profesor Fraja smatra, upravo u tome leži razlog tome što djeca iz dobrostojećih obitelji imaju i bolje ocjene. 'Kada bi se roditelji znatno slabijeg imovinskog stanja podjednako potrudili, smatram da bi i njihova djeca imala puno bolje rezultate u školi', kaže profesor Fraja.

Istraživanje je također ukazalo i na to da su učitelji spremni više se potruditi oko djece čiji su roditelji aktiviraniji oko njihovog obrazovanja. Tako profesor Fraja tvrdi: 'Porijeklo obitelji i djetetovih roditelja utječe na stvaranje slike i mišljenja o tome djetetu kod učitelja, što će u budućnosti znatno utjecati na djetetovo obrazovanje.'

Znanstvenici su otkrili i da djeca koja dolaze iz velikih obitelji pate od pomanjkanja roditeljske pažnje te izostanka roditeljskog angažiranja u njihovoj školi i procesu obrazovanja.

Međutim, ni to što dolazi iz manje obitelji koja je vrlo zainteresirana za njegovo obrazovanje ne daje jamstvo da će dijete biti uspješno u školi. Dakako, potiče se uključivanje roditelja jer je djeci jako puno znači kada vide da je roditeljima stalo te da ih zanima ono čime se bave, ali isto tako treba poticati i dijete na samostalan rad, a kontakt s učiteljima održavati redovito.